Terminkalkulator...

Miss Independent

Elsker forumet

hvilken bruker dere?

I følge bv sin er 4+4

.....BiM i 5. uke

Terminkalkulator: 4+6

Og så ticketen (under): 4+2

Hvilket skal jeg gå etter? Jeg føler selv at terminkalkulatoren var mer nøyaktig med tanke på at den gikk ut ifra lengde på syklusen min og hvor lenge lutealfase osv.

Hva tenker dere?

Når du lager ticker så må du hugse på at de regner et svangerskap på 40 uker og ikke 40+2 slik som i norge.. Dette kan du endre ved å skyve mensens første dag 2 dager tidligere..

Septembergut skrev:
Når du lager ticker så ma du hugse på at de regner et svangerskap på 40 uker og ikke 40+2 slik som i norge.. Dette kan du endre ved å skyve mensens første dag 2 dager tidligere..

Det visste jeg ikke...

Hali skrev:

Septembergut skrev:
Når du lager ticker så ma du hugse på at de regner et svangerskap på 40 uker og ikke 40+2 slik som i norge.. Dette kan du endre ved å skyve mensens første dag 2 dager tidligere..

Det visste jeg ikke...

Ikke eg heller før eg blei tipsa om det:-) Så da er du egentlig 4+4 i dag:-)

Hali skrev:

hvilken bruker dere?

I følge bv sin er 4+4

.....BiM i 5. uke

Terminkalkulator: 4+6

Og så ticketen (under): 4+2

Hvilket skal jeg gå etter? Jeg føler selv at terminkalkulatoren var mer nøyaktig med tanke på at den gikk ut ifra lengde på syklusen min og hvor lenge lutealfase osv.

Hva tenker dere?

BV sin 4+4 er fullgåtte uker/dager, mens BiMs 5. uke er jo hvilken pågående uke du er i når. Så det stemmer jo overens. Terminkalkulatoren stemmer nok best sånn egentlig, men termindato som settes av lege tar heller ikke hensyn til sykluslengde ol. Men legens termin vil jo isåfall bli flyttet etter UL dersom du har langt/kort syklus. Etter UL er det UL termin som teller Og som det ble sagt før her, noen land regner svangerskapslengde til 40 uker, noen 40 +2, og nå blir vel også 40+3 brukt litt rundt omkring ... Må nesten holde tunga rett i munnen for å henge med på slikt

Back
Topp