Terminkalkulator gir ikke sikker termin

*Marihøna*

Forelsket i forumet
Juligull2021
Sommerspirene 2025
Jeg tok tidlig ultralyd i går og fikk heldigvis gode tilbakemeldinger på at alt stod bra til.

Jeg hadde første dag i siste mens den 9.okt,så ifølge terminkalkulator så er jeg 9+6 uker på vei, men ifølge gynekolog så er jeg 10+ 2 i dag. Hun sa at det var pga eggløsning.

Hva er egentlig logikken bak dette? Noen andre som har fått vite at de er lengre på vei enn man først trodde?

Man vet jo ikke helt sikkert når egget har blitt befruktet..

De måler embryoet på TUL som tilsier ca hvor langt man er på vei, og kan flytte deg noen dager frem eller tilbake. Kan hende dette blir flyttet igjen på OUL :)

Selvfølgelig gir det ingen sikker dato. Du vet jonaldri når egget faktisk fester seg i livmor. Selvom du har eggløsning en dato, så betyr det ikke at egget fester seg med engang det har nådd blastocyst stadiet.

Selv har jeg vært gjennom fryseforsøk hvor det ble satt inn en blastocyst. Men ifølge ultralyder kan det se ut som egget festet seg etter noen dager.

Jeg ble satt fram et par dager på tul i uke 12, selv om jeg vet når eggløsning var. Jeg har lange sykluser, så hadde bomma men minst en uke om jeg tok utgangspunkt i første blødningsdag i siste mens.

Back
Topp