Terminkalkulator eller jordmor?

Lunagull

Andre møte med forumet
Hei folkens!

Jeg har gjennom hele svangerskapet vært usikker på termindatoen min.
Jeg dro på en priv TUL i uke 6-7 og fikk beskjed om at jeg har termin 30.juli, men i uke 19 fikk jeg beskjed om at termindato er 08.08 med overtid 19.08.
Jeg fikk positiv graviditetstest 17.november. Det var en digitaltest og der sto det 2-3 uker på vei. Med eggløsning 1.nov. Vi prøvde aktivt 27.okt til 2.nov (ja vi hadde samleie 1.nov)
Når jeg slår inn dette på terminkalkulator, får jeg 28.juli som termindato. Hva tenker dere? Jeg er veldig forvirret..ifølge legen er jeg 35+3 i dag, men i følge kalkulatoren er jeg 37+0
 
Hei folkens!

Jeg har gjennom hele svangerskapet vært usikker på termindatoen min.
Jeg dro på en priv TUL i uke 6-7 og fikk beskjed om at jeg har termin 30.juli, men i uke 19 fikk jeg beskjed om at termindato er 08.08 med overtid 19.08.
Jeg fikk positiv graviditetstest 17.november. Det var en digitaltest og der sto det 2-3 uker på vei. Med eggløsning 1.nov. Vi prøvde aktivt 27.okt til 2.nov (ja vi hadde samleie 1.nov)
Når jeg slår inn dette på terminkalkulator, får jeg 28.juli som termindato. Hva tenker dere? Jeg er veldig forvirret..ifølge legen er jeg 35+3 i dag, men i følge kalkulatoren er jeg 37+0
Termindato du får op OUL er gjerne den som skal stemme best da den går på mål de gjør av babyen! Min mens termin var 17/6. OUL ble 14/6. TUL var ca 16/6. Babyen kom 19/6. så mine terminer var litt nærmere hverandre enn dine, men hør evt med sykehuset om du kan få en UL til pga de sprikende termindatoene.
 
De pleier å forholde seg til oul termindato men det er jo stort sprik så verdt å spørre opp i…
 
Det er vel 5% som blir født på termindato, den er jo mest veiledende. Men termindato settes på oul. Det er den helsepersonell og nav forholder seg til. Når det er avvik fra mensdato kan jo det tas med i forventningen om barnet kommer før eller etter termindato. Men alt to uker før og to uker etterpå regnes som «til termin»
 
Back
Topp