Terminkalkisen..

MrsMeoh

Gift med forumet
Tipper dere alle har vært en tur innom terminkalkulatoren, og at folk har registrert seg som gravide på profilen sin...

Stemmer det overens?

Hos meg står det på profilen i dag at hjertet begynner å slå, på term.kalkisen står det at det skjer den 17. mars.. det fire dager til... Flere med en slik "bøgg", eller er det bare jeg?? :p

Regner de ikke hele uken? At i løpet av uke 6 skjer det? 

Det du mener?

Nei, mener at det er noe som småskurrer litt...

På profilen så er det alltid et notis som gjelder kun for denne dagen. På min står det i dag; "HJERTET SLÅR! I dag begynner embryoets hjerte å slå! Er det ikke fantastisk? "

Mens på terminkalkulatoren står det at hjertet begynner å slå den 17. Mars...

Både terminkalkulatoren og profilen har samme info, terminen er på samme dag, og jeg er like langt på vei begge stedene....

Skjønner ikke at det skal være så annerledes

På alle steder står det i midten a uke 5 så begynner hjerte å slå. Ca 5+4:) men samme notis sto på min. Men midten a uke 5 er riktig:)

Samme her! Jeg har stusset på det samme. Og så henger tickeren min to dager etter hva det står på "min side". Lurer på hvorfor.

Jetten skrev:
Samme her! Jeg har stusset på det samme. Og så henger tickeren min to dager etter hva det står på "min side". Lurer på hvorfor.

Det er no slikt fordi vi bruker 40+2 uker men det gjør ikke kalenderen?

I følge babyverden så begynner hjertet å slå 25 dager etter unnfangelsen - dette stemmer med terminkalkulatoren, men ikke det som er på profilen..
Skjønner ikke det spriket der.... Skulle tro at samme info kom på samme sted...

Jetten skrev:

Dette kan være av at de i UK/USA regner pittelitt annerledes enn oss....
De teller med f. eks 4+7.... Har en app som teller slik... er eneste jeg kan klare å forklare det på da...

Ok. Det spiller jo ingen stor rolle.... Gøy for hver uke som går bare :)

Akkurat det med hjertet er litt rart. For i følge terminkalkulatoren min  begynte hjertet å slå i går. Mens på lørdag (eller søndag) stod det at hjertet slår! I dag begynner embryoets hjerte og slå.... osv.

USA / UK teller 40u i et svangerskap. Derfor forskjellen...

Back
Topp