Termingruppe på Facebook

mmmi

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Junibollene 2023
Heisann ☺️

Legger ved link til en ny gruppe for oss med termin i februar 2021. Den andre gruppen ble skjult, tenkte det ville være greit å ha et alternativ for de som enda ikke er medlem av en gruppe eller vil være med i en til. Det er tenkt å forsøke å få tak i noen rabattkoder eller ha konkurranser etterhvert! Velkommen alle som ønsker ♥️ Den er selvsagt ikke åpen for alle, men for alle med termin i feb. Og evt slutten av jan/begynnelsen av mars.

Termin februar 2021 - Åpen for alle.

https://www.facebook.com/groups/2714492435545335/?ref=share

Hvorfor kan ikke fedrene være med? Ja, de er ikke gravid, men de ønsker jo å være mest mulig en del av det. I alle fall mine to.

Kanskje fedre kan lage egen gruppe? Mange vil nok ikke spørre om intime spørsmål dersom det også er menn i gruppen.
Noe jeg synes blir veldig feil, da dette utestenge mennene fra en naturlig prosess. Noen fedre er kanskje ikke interessert i å høre intimere ting, noen fedre til deres barn er ikke interessert i magen en gang, men synes det er dumt å utestenge de som har genuint interesse i hvordan en gravid kvinne har det og deres forskjeller.

Noe jeg synes blir veldig feil, da dette utestenge mennene fra en naturlig prosess. Noen fedre er kanskje ikke interessert i å høre intimere ting, noen fedre til deres barn er ikke interessert i magen en gang, men synes det er dumt å utestenge de som har genuint interesse i hvordan en gravid kvinne har det og deres forskjeller.

Nei, det utestenger de ikke at de ikke får være med i en guppe for gravide kvinner, den naturlige prosessen kan man dele med partneren sin. En facebook gruppe er ikke en del av den naturlige prosessen.

men forskjellen på de gravide har jo ikke noe å si for dem, de trenger å vite hvordan ditt svangerskap er og hvordan de skal kunne hjelpe deg igjennom svangerskapet. det er ikke fedrene som går gravid, de kan lese masse i appene - der står det også om forskjellene.
dersom de trenger et sted å dele tanker og ting og tang syns jeg de kan lage seg et forum for fedre. Som sagt, mange vil ikke dele intime ting dersom menn er med i gruppen, og hele poenget med en slik gruppe er å kunne dele alt man måtte trenge. Alle ting som forandrer seg i kroppen vår under svangerskapet er det fint at du får vite fra sin gravide - men de trenger jo ikke vite hvordan 600 andre gravide kvinner forandrer seg.

Nei, det utestenger de ikke at de ikke får være med i en guppe for gravide kvinner, den naturlige prosessen kan man dele med partneren sin. En facebook gruppe er ikke en del av den naturlige prosessen.

men forskjellen på de gravide har jo ikke noe å si for dem, de trenger å vite hvordan ditt svangerskap er og hvordan de skal kunne hjelpe deg igjennom svangerskapet. det er ikke fedrene som går gravid, de kan lese masse i appene - der står det også om forskjellene.
dersom de trenger et sted å dele tanker og ting og tang syns jeg de kan lage seg et forum for fedre. Som sagt, mange vil ikke dele intime ting dersom menn er med i gruppen, og hele poenget med en slik gruppe er å kunne dele alt man måtte trenge. Alle ting som forandrer seg i kroppen vår under svangerskapet er det fint at du får vite fra sin gravide - men de trenger jo ikke vite hvordan 600 andre gravide kvinner forandrer seg.
Jeg er absolutt uenig med deg. Du kunne si eksakt det samme om oss gravide. Kan lese alt i apper, vi også, spør jordmor og leger. Hvorfor vil du vite hvordan andre gravide har det og opplever ting? Og hvorfor skulle ikke fedrene har lyst til å vite det samme?
Jeg er klar over at flertallet dessverre ikke føler det samme, og når man ser på kjønnssegregasjon som finner sted ennå fra babyalder av, så blir det nok ingen forandringer heller i nærmeste fremtid. Kanskje mennesker er klare for å være mennesker om 200 år.

Jeg er absolutt uenig med deg. Du kunne si eksakt det samme om oss gravide. Kan lese alt i apper, vi også, spør jordmor og leger. Hvorfor vil du vite hvordan andre gravide har det og opplever ting? Og hvorfor skulle ikke fedrene har lyst til å vite det samme?
Jeg er klar over at flertallet dessverre ikke føler det samme, og når man ser på kjønnssegregasjon som finner sted ennå fra babyalder av, så blir det nok ingen forandringer heller i nærmeste fremtid. Kanskje mennesker er klare for å være mennesker om 200 år.

fordi en facebook gruppe er til for at vi gravide skal kunne støtte hverandre, tipse hverandre, hjelpe hverandre og evnt lære hverandre nyttige ting. I en facebook gruppe vil også intime spørsmål dukke opp fordi det skjer store forandeinger i kroppen til den gravide, noen har behov for å lufte disse tankene og bruker dermed facebook gruppen for å se om andre har det likt eller å få råd om hva man kan gjøre. Når fødselen nærmer seg er det mange som har spørsmål rundt fødselen, og andres erfaringer kan for mange være beroligende og nyttig. Mennen trenger å vite hva de kan gjøre for sin partner når den er i fødsel. Mennene har ikke behov for å beroliges hvordan smertene opplevdes for 20’andre som velger å svare på den statusen. Mennene går ikke gravid og går ikke igjennom det på den samme måten. Akkurat når det kommer til fødsel og svangerskap må det nesten bli kjønnsfordeling - nettopp fordi det kun er de med livmor som kan gå gravide og føde et barn.
Jeg ser ikke poenget med å ha med menn i en slik gruppe, og de aller fleste fedre er ikke intressert i å være i en gruppe med 600 hornomelle kvinner som til tider kan dele litt for intime detaljer. Menn har ikke en kvinnekropp og trenger derfor ikke være med i en gravid termingruppe.
fedre trenger å inkluderes i svangerskapet til sitt eget barn, og om de trenger et forum for å snakke om det de har i vente og hvordan kvinnene deres har det kan de skape seg et eget forum for menn.

mannen min er veldig intressert i svangerskapet mitt, men har ikke et behov for å være med i en facebook gruppe som er for gravide.

Som jeg sier er jeg uenig men klar over at mange ikke er det, og jeg tenker det er helt greit å være uenig. Poenget for meg med å ha menn med er nettopp det at de ikke har livmor, men et ønske om å forstå. Sikkert samme som mannlige gynekologer som ser ut til å danne flertallet her i Norge.
Dere som går på «liker ikke», så ber jeg dere ta det vekk. Dette er kjempe fyfy å rate et innlegg med «liker ikke». Om dere ha en annen mening, så går det greit, og jeg elsker å diskutere ting, men gjør det på en voksen måte!

Det finnes rett og slett menn der ute - og mine to er et eksempel- som så inderlig skulle ønsket at de kunne bære barna. Som har lyst til å gå i dypten på emne og høre flere kvinners erfaring. Og dere bør ha aksept for at det finnes mennesker som tenker og føler annerledes.

Som jeg sier er jeg uenig men klar over at mange ikke er det, og jeg tenker det er helt greit å være uenig. Poenget for meg med å ha menn med er nettopp det at de ikke har livmor, men et ønske om å forstå. Sikkert samme som mannlige gynekologer som ser ut til å danne flertallet her i Norge.
Dere som går på «liker ikke», så ber jeg dere ta det vekk. Dette er kjempe fyfy å rate et innlegg med «liker ikke». Om dere ha en annen mening, så går det greit, og jeg elsker å diskutere ting, men gjør det på en voksen måte!

Det finnes rett og slett menn der ute - og mine to er et eksempel- som så inderlig skulle ønsket at de kunne bære barna. Som har lyst til å gå i dypten på emne og høre flere kvinners erfaring. Og dere bør ha aksept for at det finnes mennesker som tenker og føler annerledes.
Litt off topic og av ren nysgjerrighet - du sier to fedre, bærer du frem for dem eller hva er opplegget dere har? :happy: Du trenger ikke svare om du ikke vil såklart.

jeg aksepterer at menn ønsker å vite mer om svangerskap, men det finnes flere måter å gjøre dette på. Man må ikke bli med i en facebook gruppe for gravide kvinner. men du kan jo opprette en egen gruppe for kvinner og menn som er gravide og feks de som har fått barn, så får de være en del av det i en gruppe det folk ønsker at det er begge kjønn med :)

Litt off topic og av ren nysgjerrighet - du sier to fedre, bærer du frem for dem eller hva er opplegget dere har? :happy: Du trenger ikke svare om du ikke vil såklart.
Nei, vi deler. De to guttane er gift med hverandre. Det er ikke lov med surrogat i Norge, forresten. :) Jeg er mamma og blir mamma. :dance008

Nei, vi deler. De to guttane er gift med hverandre. Det er ikke lov med surrogat i Norge, forresten. :) Jeg er mamma og blir mamma. :dance008
Nei vet det ikke er lov, så ble bare litt nysgjerrig :happy: Bor dere sammen og skal være som en familie alle sammen da egentlig? Beklager nysgjerrigheten altså :playful:, men spennende med andre sammensetninger :happy:

Nei vet det ikke er lov, så ble bare litt nysgjerrig :happy: Bor dere sammen og skal være som en familie alle sammen da egentlig? Beklager nysgjerrigheten altså :playful:, men spennende med andre sammensetninger :happy:[/

Nei, synes bare det er kjekt med folk som er nysgjerrig! :) Vi tenkte å enten bo i samme hus eller at vi bor i nærheten av hverandre, slik at barna kan ha en vennekrets og samme skole. Så ønsker vi å feire jul og andre høytider sammen som familie. :D

Spennende, masse lykke til, det blir nok bra uansett hva dere velger :happy:

Babyverden sitt forum og termingrupper er åpent for både fedre og medmor, så det jo bare å joine. :color

Hvorfor skal man ikke få lov til å trykke på <liker ikke> på noe du har skrevet?
Det viser bare at man er uenig i det du skriver, men man ønsker ikke å skrive innlegg om det eller på andre måter delta.
Like greit det som å trykke på <liker>. Sånn er sosiale medier. :)

Hvorfor skal man ikke få lov til å trykke på <liker ikke> på noe du har skrevet?
Det viser bare at man er uenig i det du skriver, men man ønsker ikke å skrive innlegg om det eller på andre måter delta.
Like greit det som å trykke på <liker>. Sånn er sosiale medier. :)
Nei, dessverre ikke her. Trykker man på «liker ikke» får administrator til babyverden beskjed og man risikere å bli kastet ut. Dere må forstå at dette her er et gammelt forum med veldig gammel programmering. Ikke som dere under 30 er vant med.

Nei, dessverre ikke her. Trykker man på «liker ikke» får administrator til babyverden beskjed og man risikere å bli kastet ut. Dere må forstå at dette her er et gammelt forum med veldig gammel programmering. Ikke som dere under 30 er vant med.

Hva? Men det er dårlig da.
Det må jo være rapportering som får folk kastet ut. Helt feil at den knappen skal få noen kastet ut da! Jeg var, som sikkert mange andre, ikke klarer over det i det heletatt.

Back
Topp