terminforvirring (bare jeg som er nysgjerrig)

Phibonacci

Glad i forumet
Ingen krise dette, bare jeg som er litt for nysgjerrig ;)

Jeg vet at den mest 'riktige' terminen er den man får på ul, men...
Hvis jeg plotter inn siste dag for tr, syklus på 28 dager får jeg 31.mai på bv sin utregning.
Jeg tror kanskje syklusen min kan være 27 dager, jeg vet når el foregikk, så jeg går selv ut fra 30/31. Da jeg var hos jordmor regnet hun på samme data (siste mens 23.08 og syklus 28 dager) men da fikk jeg termin 28.mai. 3 dager før bv!?
Noen flere som har fått slike avvik med samme data?

legen min har også en annen termin på meg, men jeg gidd ikke å ta noe hensyn til den før ord.ul, da går jeg heller ut i fra den. 

jeg ville fulgt den terminen du mener stemmer så ved ord.ul så følger du den 

Det blir "rettet opp" ved ordinær ul uansett, så en dag eller tre fra eller til betyr egentlig ikke så mye akkurat nå..

Sist flyttet legen termin en dag seinere basert på samme informasjonen som jeg hadde lagt inn i bv. Men på ul ble jeg flyttet enda 4 dager seinere..

Legen min har og en annen termin enn meg, men er bare 1 dag som skiller. Jeg har da oppgitt samme dag for sist mens som jeg har tastet inn her og har syklus på 28 dager.. Likevel får jeg 1.mai og hun 2.mai. Har jo null å si, men er jo litt rart;)

Regning på bv fra siste mens var 23 mai dvs at jeg er 8 uker i dag, men på ul viste d seg at jeg sannsynligvis ikkje er mer enn 6-7 uker nå:(

Her sier terminkalkulatoren en dato, ultralydlegen en annen dato og fastlegen en tredje dato... hoho :)

Har ikke fått noen annen dato enn den av meg selv jeg, Har jo hatt 2 ul og hun ga ingen dato, bare trodde jeg var et par dager lenger på vei enn regnet selv. Og det kan stemme for jeg har regnet ut fra 28 dagers syklus, men jeg har bare hatt 26 dager.

Jeg fikk to dager senere jeg da, men jeg sa til legen at jeg kommer til å følge min egen frem til ordinær ul. Har i følge henne termin 15 mai, men i følge meg selv er det 13 mai:) Men det som er det rare er at uansett om jeg følger hennes eller min så er jeg 9 pluss 3 i dag, og det kan jo ikke stemme helt når det er to dager forskjell på datoene?

Det er pga forskjellig lende på svangerskap rundt om i verden.. WHO bruker 40 uker. Tidligere brukte vi 40+2 i norge. Men nå går vi plutselig gravid i en dag lengre så nå er vi 40+3 i norge.
Så det kommer helt an på hvordan en regner :)

Inntil videre forholder jeg meg til min egen termin, altså ca to uker etter el..
Men det er jo ul- terminen som gjelder, når vi kommer dit!

Back
Topp