Terminforvirret!

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Jeg har brukt Natural Cycles det siste året og da jeg plottet inn at jeg var gravid fikk jeg opp termin 10.januar. Siste mens var 25.mars. Så var jeg hos gynekologen sist tirsdag og ble målt til 2,3 cm. Termin ble satt til 1. januar. Så idag var jeg på første svangerskapskontroll hos fastlegen. Han spurte om jeg ville ta ultralyd noe jeg selvfølgelig takke ja til :) Det var ingen tvil om at lille hadde vokst! Plutselig kunne jeg se føtter og fingere og lille tok opp merkbart mer plass der inne MEN jeg ble målt til 9+3! Så nå er jeg veldig forvirret. Nå er jo han bare en fastlege og surret fært med dette aparatet, men likevel rart! Det viktigeste er selvfølgelig at lille er frisk og jeg får jo svar på OUL, men litt frustert blir jeg.

Likevel - fantastisk å se lille bokse og herje der inne :happy093

Wow ! :) Så kult ! :) Og så spennende at du kunne se både fingre og tær :) Dersom termin er 1 januar ville jeg tro du var 10 + 3 ? Du får uansett bekreftet termin på oul :)
Kjenner jeg gleder meg til tidlig ultralyd neste uke, da er jeg uke 11 allerede :) Håpe på et fint bilde jeg kan vise familien når vi annonserer nyheten :)

Terminberegning kommer jo an på hvor lang syklus du har, når eggløsning skjer og hvor lang lutealfasen er i forhold. Også kan jo også egget drøye litt på sin ferd mot livmoren før det fester seg også, så jada. Ikke lett å bli klok på det der. Jeg har sist mens 27. mars og er i følge det 10+1 idag. På første ultralyd sa jeg at jeg trodde jeg var 7-8uker på vei og da tok gynekologen på øyemål at det stemte med ca 7 uker. Når jeg skal igjen nå på torsdag er jeg da 10+4, men håper egentlig at han måler "ordentlig" så jeg kan "vite" når 12 uker er fullgåtte :-)

Jeg var på UL samme tid som deg og da så bebisen ut som en bamsemums :p ikke mye fingre og bein og armer. Så jeg tror heller du er 10+3 og at han sa eller så feil.

Wow ! :) Så kult ! :) Og så spennende at du kunne se både fingre og tær :) Dersom termin er 1 januar ville jeg tro du var 10 + 3 ? Du får uansett bekreftet termin på oul :)
Kjenner jeg gleder meg til tidlig ultralyd neste uke, da er jeg uke 11 allerede :) Håpe på et fint bilde jeg kan vise familien når vi annonserer nyheten :)
Var veldig gøy og uforventet! Trodde jeg var 10+3 frem til han begynte å måle. Du får garantert et kjempe fint bilde å vise frem :)

Terminberegning kommer jo an på hvor lang syklus du har, når eggløsning skjer og hvor lang lutealfasen er i forhold. Også kan jo også egget drøye litt på sin ferd mot livmoren før det fester seg også, så jada. Ikke lett å bli klok på det der. Jeg har sist mens 27. mars og er i følge det 10+1 idag. På første ultralyd sa jeg at jeg trodde jeg var 7-8uker på vei og da tok gynekologen på øyemål at det stemte med ca 7 uker. Når jeg skal igjen nå på torsdag er jeg da 10+4, men håper egentlig at han måler "ordentlig" så jeg kan "vite" når 12 uker er fullgåtte :)
Er ikke til å bli klok av disse dagene og ukene. Jeg har hatt kjempe ustabil syklis etter ppilleslutt, så det er utrolig vanskelig. Jeg vil også veldig gjerne vite når jeg er ferdig med 12 fullgåtte. Det som plager meg litt.

Jeg var på UL samme tid som deg og da så bebisen ut som en bamsemums :p ikke mye fingre og bein og armer. Så jeg tror heller du er 10+3 og at han sa eller så feil.
Min var også bamsemums sist uke og i forhold til alt jeg har lest om barnets utvikling så gir virkelig 10+3 mening.

Skulle takket nei til ultralyd haha... Jeg får prøve å glemme det 9 tullet hehe.. Takk jenter!

Det er vel veldig variabelt både med erfaring og utstyr tror jeg...
Feilmåling blant annet.. Jeg ble fortalt for 10 dager siden at jeg var 5 kanskje 6 uker på vei, men mer sannsynlig 5 uker. Helt feil i følge mine kalkulasjoner som var 7 uker. Det var umulig sa gyn. I dag tok vi ny ul og da var den vokst såpass bra at mine beregninger stemmer..

Back
Topp