Termindatoer forskjellig?

Mammamodus :)

Glad i forumet
Juligull2021
Hei! Bare lurer på hvordan dere regner termindatoer? Jeg har brukt babyverden sin terminkalkulator. Da får jeg siste mens 05. August, med termin 15mai. Men jeg ser folk som er rundt samme DPO som meg med flere dager forskjell på termin? Er det noen som vet hvorfor?:happy: Nysgjerrige meg...;)

Hei! Bare lurer på hvordan dere regner termindatoer? Jeg har brukt babyverden sin terminkalkulator. Da får jeg siste mens 05. August, med termin 15mai. Men jeg ser folk som er rundt samme DPO som meg med flere dager forskjell på termin? Er det noen som vet hvorfor?:happy: Nysgjerrige meg...;)
Det kommer an på hvor lang syklus en har, at egget slapp litt før eller senere :D Min siste mens var 4. August og jeg har termin 16. Mai da min syklus er på 30 dager :D

What she said :joyful:

For min del blir det å regne ut termin fra mensdato veldig feil siden jeg har tidlig el i syklusen og veldig lang lutealfase... så må regne sånn ca ish fra unnfangelsesdato og el dag.

Jeg bruker babyverden sin kalkulator da jeg er veldig gjennomsnittlig. Ble flyttet med en dag på OUL forrige svangerskap ☺️

Jeg har også brukt kalkulator, men er veldig usikker da jeg har PCOS og uregelmessige sykluser - så skal på TUL om et par uker. Gleder meg til det :joyful:

Det kommer an på hvor lang syklus en har, at egget slapp litt før eller senere :D Min siste mens var 4. August og jeg har termin 16. Mai da min syklus er på 30 dager :D

Å, ok! Det tenkte jeg ikke på. Selvfølgelig. Takk for svar! Da gir jo det mening :happy: jeg lurte på om det var andre kalkuleringer eller noe;) i det landet jeg bodde før så var man gravid kortere enn her o_O så ifølge de har jeg termin 12mai :dance008

For min del blir det å regne ut termin fra mensdato veldig feil siden jeg har tidlig el i syklusen og veldig lang lutealfase... så må regne sånn ca ish fra unnfangelsesdato og el dag.

Skjønner! Tenkte overhodet ikke på at det er veldig forskjellig fra person til person. Men jeg vet jo det egentlig! Jeg skylder på underskudd av søvn med en liten gutt som får tenner og ikke sover :happy090:smiley-ashamed008

de aller fleste blir flyttet litt på ved OUL, jeg brukte EL tester, og har kalkulert ut ifra den. hvis jeg går utifra mens så blir det to forskjellige datoer

Back
Topp