Termindatoen

Smily

Elsker forumet
Jeg har alltid lenget etter å bli gravid, som veldig mange av oss her inne ;) Og har liksom tenkt at en termindato er så gitt at det er da det skjer. Men det er jo egentlig bare en pin point på når det evt kan skje....
Har liksom ikke tenkt så mye over det før jeg ble gravid selv :p

Så jeg klarer ikke forholde meg til termindatoen som er blitt gitt. Den har jo endra seg 4 ganger...egentlig 3, men pga fare for stor gutt så ble den endra på to min :p

Også kan man jo føde når som helst etter uke 36 (var det ikke da? ) og da får jeg heller ikke noe forhold til min termindato.

Jeg sier til dem som spør at termin er i slutten av juli også hvis de spør om dato så får de hele lottorekka :p

Mye jeg trodde ang det å være gravid som bare er helt diffust når jeg er i det selv. Egentlig litt trist for jeg likte den tanken at man har en anelse av kontroll :p

Fy så gøy det hadde vært å født på termin når jeg tenker som det her nå :p hehe..
 
Last edited:
Jeg har alltid lenget etter å bli gravid, som veldig mange av oss her inne ;) Og har liksom tenkt at en termindato er så gitt at det er da det skjer. Men det er jo egentlig bare en pin point på når det evt kan skje....
Har liksom ikke tenkt så mye over det før jeg ble gravid selv :p

Så jeg klarer ikke forholde meg til termindatoen som er blitt gitt. Den har jo endra seg 4 ganger...egentlig 3, men pga fare for stor gutt så ble den endra på to min :p

Også kan man jo føde når som helst etter uke 36 (var det ikke da? ) og da får jeg heller ikke noe forhold til min termindato.

Jeg sier til dem som spør at termin er i slutten av juli også hvos de spør om dato så får de heøe lottorekka :p

Mye jeg trodde ang det å være gravid som bare er helt diffust når jeg er i det selv. Egentlig litt trist for jeg likte den tanken at man har en anelse av kontroll :p

Fy så gøy det hadde vært å født på termin når jeg tenker som det her nå :p hehe..

Det er ei fra juni som fødte akkurat på termin på begge de 2 andre kidza sine :)
 
Jeg synes det er så rart at en av de datoene rundt der skal bli bursdagen hans, en dato jeg alltid kommer til å huske som en av de viktigste som finnes ... men jeg vet ikke hvilken ennå! Men det blir en.
 
Sist fikk jeg på termindatoen så er spent på når denne vil ut :D
 
Er det ikke rundt 5 % som føder på termin?

Det er enda merkeligere å passere termindato og er gravid fortsatt. Der føles så feil.

Etter uke 37 er der helt "vanlig" fødsel og ikke for tidlig fødsel.
3 uker før og 2 uker etter regnes som normalt.
 
Etter jeg leste denne tråden i går har jeg blitt helt satt ut, liker ikke å ikke vite når det skal skje denne gangen:p fikk på termin sist, vannet gikk noen dager før. Og i hvert fall det med at det kan skje uker før termin er skremmende! Da er det plutselig så kort tid igjen!! Kanskje pakke fødebag snart...
 
Jeg skjønner SÅ hva du mener Smily, jeg var liksom så bevisst på at termindatoen ikke var noe annet enn en indikasjon sist. Trodde jeg... Men da den dagen kom og gikk uten at det skjedde NOEN ting så var jeg så skuffa, og bitter og sur! Jeg hadde tenkt på den dagen SÅ lenge (så sånn sett var det litt mer spesifikt for meg enn for deg kanskje), og så ble det bare en helt vanlig dag. Så når riene forsiktig begynte dagen etter så var jeg så pottesur at jeg bare fornekta det hele, så vi dro på shopping og var på vei til stranda mens jeg hadde rier, haha! Storebror ble født kl 23 dagen etter termin :)

Det er veldig rart å tenke på at en av dagene i juli (eller kanskje juni? Har termin 5.7.) vil være en sånn superviktig dato for oss resten av livet, men vi bare veit ikke hvilken ennå :p Min forrige fastlege sa at det er to uker dør og to uker etter som er "terminperioden", hvor det kan skje hvilken som helst av dagene.

Det er spennende tider vi har foran oss jenter :) Om ikke lenge kommer fødselshistoriene strømmende inn her på forumet, gleder meg til å lese hver eneste en :)
 
Ååå jeg kan virkelig sette meg inn i det dere skriver!! Det er rart å tenke på at en av dagene blir hans bursdag, og garantert den lykkeligste i mitt liv! ❤️ Det er en spennende tid vi har i møte :)
 
Jeg har aldri født i nærheten av termin, så det er vanskelig å forholde seg til den datoen. Det er større sjanse for at babyen kommer 11 juni enn 11 juli...

Denne gangen skal alt være klart til uke 32, sånn i tilfelle. Blir babyen lenger enn 36 uker, blir det bonus for oss :) Og jeg håper virkelig det.
 
Der sier dere noe ja! Har ikke tenkt på det en gang =P
Det blir tross alt en viktig dato for oss når ungen faktisk kommer! Er jo tross alt fødselsdagen hans! :D Det er jo nesten litt rart og tenke på.
He he
 
Spent på hvor nærme termin jeg føder denne gang iogmed vi er 110% sikre på befruktning dato osv pga ivf..
Lurer på om det har noe å si hehe..

Med de 2 andre så begynte fødselen på dag 3 over termin og de kom på dag 5 ..
 
Husker sist så var jeg litt opphengt i termindato. 1 januar, nyttår. Satt drittlei og var sååå utålmodig på nyttårsaften og hørte på rakettene... Hun ble født natt til 4 januar. Begge de dagene betyr noe nå. Tenker fortsatt på 1 januar som en litt spesiell dag mens 4 januar er den store dagen :)

Har ikke helt samme forholdet denne gangen siden jeg har fått litt forskjellige datoer. Så lillegutt får komme når han kommer :p
 
Jeg fødte på termin med første. Var så sikker på at jeg skulle gå langt over siden det var første, så fikk litt sjokk når ting begynte å skje dagen før :p For tenkte jo at termin datoen var bare en dato. Og at det skulle skje rundt da, ikke akkurat da.
 
Last edited:
Skulle ønske hun kom noen uker før termindatoen, er en smule sliten av å ha vondt, men har vel egentlig mest tro på at jeg kommer til å gå over termindatoen. Fikk termindato 3.juli på TUL, 4 på OUL og menstermin var vel den 6, så hun dukker sikkert opp i god tid etter det :p
 
Storebror kom 11 dager over termin. Termindatoen gikk fort i glemmeboka etter han kom ut. Det gjør det nok denne gangen og. Denne gangen tror jeg heller ikke det blir til termin. Jeg håper jo at det skjer litt før 11 dager over. Det var ikke noe gøy å gå så lenge å vente sist. Jeg vet akkurat hvilken dag dette barnet ble laget,samme med storebror. Men det har nok heller lite å si. De kommer når de kommer. Er vel dessverre de færreste som kommer på termin.
 
Sniker fra august :)

Jeg synes det var noe av det mest spennende i graviditeten forrige gang, å ikke vite nøyaktig når det skulle skje. Når det nærmer seg kan det skje når som helst :) For min del synes jeg det er deilig og, tror jeg hadde gruet/gledet meg altfor mye om jeg visste nøyaktig når jeg skulle begynne å føde. ;)
 
Kjenner meg igjen i det du sier:)

Her har jeg fått de to andre 10 dager før og 4,5 uke før termin.

Nå er terminen min 5.juli, men jeg sier til folk at jeg har termin i mnd skifte juni/juli.

Ganske sikker på at han kommer før, men skal bare se at dette blir gangen jeg skal gå over tiden:)
 
Første kom 6 dager over ul termin. Men 10 dager over vår termin. Håper jeg slipper å gå så lenge over. Men babyen kommer når den kommer ☺
 
Kjenner meg igjen! Jeg har heller ikke noe særlig forhold til termindatoen egentlig, svarer ofte at han kommer i slutten av juni/begynnelsen av august og da ser vel folk litt rart på meg :p Sist fødte jeg i uke 38, og tror nok at om jeg hadde gått over tiden hadde jeg vært mer opphengt i det, og sikkert dritt lei de siste dagene.
 
Termindato for meg betyr at det skal gå max ti dager etter før hun skal ut:) ellers så sier jeg bare termin i juli.Ingen betydning for andre når i juli det blir tenker jeg:p
 
Back
Topp