Termindato og hvor langt på vei...

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Hei!
Jeg har fått beskjed om at et svangerskap er 40 uker og 3 dager langt, men her på BV ser det ut til at dere bruker 40+2..? Det er selvsagt en bagatell, men i dag er jeg i følge jordmor 18 uker på vei, og på min side på BV står det 17+6. Dvs. at jeg må vente en ekstra dag på ny ukesinformasjon, og  det er jo så spennende å ha kommet en uke lenger. Det hadde vært fint om dagene samsvarte. :) Jeg kan selvsagt endre termindatoen min, men har liksom ikke lyst til det heller.
Som sagt, en bagatell, men dere kan jo ha det i bakhodet når dere likevel jobber med nettsidene. :)
-Romle.
 
Hei Romle!

Takk for tilbakemeldingen. Vi skal ha det i bakhodet og se hva vi kan gjøre.

Ha en fin dag :-)

 
Hei! Jeg har fått beskjed om at et svangerskap er 40 uker og 3 dager langt, men her på BV ser det ut til at dere bruker 40+2..? Det er selvsagt en bagatell, men i dag er jeg i følge jordmor 18 uker på vei, og på min side på BV står det 17+6. Dvs. at jeg må vente en ekstra dag på ny ukesinformasjon, og det er jo så spennende å ha kommet en uke lenger. Det hadde vært fint om dagene samsvarte. :) Jeg kan selvsagt endre termindatoen min, men har liksom ikke lyst til det heller. Som sagt, en bagatell, men dere kan jo ha det i bakhodet når dere likevel jobber med nettsidene. :) -Romle.

Vil signere denne! Nå er jeg ikke gravid lengre, men husker dette var litt irriterende.
Både fastlegen og sykehuset (St. Olavs i Trondheim) brukte 40+3 når de regnet ut terminen min.
40+2 er visst den gamle utregningen. ;)
 
Vil signere denne! Nå er jeg ikke gravid lengre, men husker dette var litt irriterende.
Både fastlegen og sykehuset (St. Olavs i Trondheim) brukte 40+3 når de regnet ut terminen min.
40+2 er visst den gamle utregningen. ;)

Det er fremdeles noen sykehus og leger som regner et svangerskap til å være 40+2, spesielt på vestlandet da de bruker Terminhjulet.

Den nye eSnurra regner riktig nok 40+3, og de fleste leger og sykehuset ellers i landet har nå gått over til denne metoden da den tar større høyde for variasjoner.

Ellers er jeg enig i at eSnurra bør legges inn i Bv'n terminkalkulator....selv om det bare er en dag det er snakk om.
 
Takk for tilbakemeldingen. Jeg skal ta dette videre, men kan ikke love noen endring.
 
Back
Topp