Termindato og fødsel

RABLE89

Gift med forumet
Septemberlykke 2024
Dere som har født tidligere: har når har dere gått til termin? Og hvordan startet fødselen?

Selv har jeg født 3 ganger:
1. 11 dager over termin - vannavgang. 4 timer aktiv fødsel.
2. 10 dager før termin - rier. 3 timer aktiv fødsel.
3. 10 dager før termin - rier. 5 timer aktiv fødsel.

Er spent på neste fødsel!
 
Last edited:
1 fødsel, 13 dager etter termin, startet med ballong og drypp. Startet kl 13 fredag, var ute kl 23 lørdag
 
Last edited:
1 barn = 10 dager før termin, startet med rier.
2 barn = 1 dag før termin, startet med rier.
3 barn = 2 dager før termin. Startet med vannavgang, også rier rett etterpå.
 
1.barn= 5 dager over termin, startet med rier, måtte ta vannet
Første rie kl 19.30, han var ute 09.13 dagen etter

2.barn= 1 dag før termin, startet med rier, vannet gikk i det han kom ut :hilarious:
Første rie kl 7 om morningen, kl 12:20 var han ute
 
Har en jente fra før. Startet med rier. Og i likhet med meg selv kom hun 6 dager over termin :)
 
1. Rier, ble født 3 dager før termin
 
Barn nr 1: satt i gang 42+0.
Ballong i ti tiden på morningen, vannet ble tatt i seks tiden. I ni/ti tiden på kvelden fikk jeg drypp. Gutten kom i fire tiden på natten, en relativt enkel fødsel når den bare var igang.

Barn nr 2: Fødselen starter av seg selv fem dager over termin. Jeg var sikker på at det skulle gå tregt så jeg gikk å la meg. Da jeg våknet på natten kjente jeg at det var på tide å dra til sykehuset. Jenta ble født 40 min etter vi ringte, og 15 min etter vi parkerte på sykehuset...

Så to helt ulike fødsler der altså. Mulig det har noe med at det er ulike kjønn, evt det at jeg hadde mye og kraftige kynnere samt invaliderende bekkenløsning som gjorde at jenta kom kjapt?
 
Et barn fra før:Heartred Vannavgang og rier startet sent på termindato. Lang fødsel så hun var ute rundt 40 timer senere, 12 timer aktiv fødsel :angelic: Håper virkelig neste fødsel blir kortere!
 
1 barn : 5 dager over termin, delevis vannavgang tirsdag, kraftige rier fra torsdag og ankomst fredag 1930. Håper virkelig neste går raskere
 
Barn 1: 10 dager før termin, startet med rier, 11,5 timer aktiv fødsel
 
1 barn: vannavgang. 7t ish aktiv fødsel, ble tatt med vakuum.
 
Back
Topp