Termindato med IVf *forvirret*

Pink

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
Er litt forvirret av hvordan de beregner termindato ved IVF. Jeg hadde uttak 8.juni og innsett 10.juni. Har trodd at jeg skal beregne termin utifra uttaksdato, altså at jeg tenker at jeg hadde første blødningsdag to uker før. Men når jeg var på tidlig ul fikk jeg jo termindato 5.mars 2016, dvs at da har de jo brukt innsettdato for å beregne termin.
Gjør de det likt alle steder med tanke på dette? dvs at jeg er 15 uker og 5 dager på vei i dag, og ikke akkurat 16 som jeg har tenkt helt til nå.
Var på privat ul i uke 12 og, og sa jeg var forvirret med tanke på dette, men hun sa at ved IVF så går de alltid utfra den terminen som legen setter ved tidlig ultralyd..
Hvordan har deres termin blitt beregnet? Utfra uttak eller innsett? Og endrer de aldri på termindato på oul engang, siden det er IVF?
Sorry, rotete innlegg - mandag morgen og sovet ekstremt dårlig, for har ligget og gnaget på dette hele natt (i know, men blir litt opphengt i at det skal være riktig :-p)

Virker som det er mye ulikt som gjøres. Da jeg ringte inn positiv test så fikk jeg termin ut ifra innsettsdato - på tidlig ul ble det satt termin ut ifra uttaksdato.

I utgangspunktet så skal de IKKE flytte termindato ved OUL, men det er svært få som forholder seg til dette. Her ble jeg flyttet kun en dag på oul så orket ikke krangle på det, havnet da midt imellom den første og andre terminen ;)

Er litt forvirret av hvordan de beregner termindato ved IVF. Jeg hadde uttak 8.juni og innsett 10.juni. Har trodd at jeg skal beregne termin utifra uttaksdato, altså at jeg tenker at jeg hadde første blødningsdag to uker før. Men når jeg var på tidlig ul fikk jeg jo termindato 5.mars 2016, dvs at da har de jo brukt innsettdato for å beregne termin.
Gjør de det likt alle steder med tanke på dette? dvs at jeg er 15 uker og 5 dager på vei i dag, og ikke akkurat 16 som jeg har tenkt helt til nå.
Var på privat ul i uke 12 og, og sa jeg var forvirret med tanke på dette, men hun sa at ved IVF så går de alltid utfra den terminen som legen setter ved tidlig ultralyd..
Hvordan har deres termin blitt beregnet? Utfra uttak eller innsett? Og endrer de aldri på termindato på oul engang, siden det er IVF?
Sorry, rotete innlegg - mandag morgen og sovet ekstremt dårlig, for har ligget og gnaget på dette hele natt (i know, men blir litt opphengt i at det skal være riktig :-p)
Du och jag fick gjort uttak och insett på samma dagar :) och jag har alltid räknat ifrån uttak.

Då jag var på mitt första ultraljud i v.6-7 så vart bebisen målt att den var 6 dagar bak. Legen sa att hans erfaring med ivf är att dom kan vara lite trög i starten men att dom som regel alltid kommer ikapp efter några veckor. Så han ville inte ändra på terminen.

När jag sedan var på ultraljud i V.10 så hade bebisen kommit ikapp med 3-4 dagar , och inte heller den gången vart terminen flyttad.

När jag var på mitt 3 ultraljud då jag var 12+4 (tror jag ) så var bebisen helt på dagen :) H*n hade alltså kommit helt ikapp. Så hos mig får dom inte lov och ändra termin :p

Så det blir spännande och se igen om några veckor :)

Jaa... er så rart, for vi skal jo egentlig ha samme termin, men min ble allikevel satt til 5.mars, og legen sa at den blir ikke flyttet på nå siden det er IVF... Ble beregnet fra innsett, noe som jeg syns er helt ulogisk :-p
Jaja, da er jeg 16 uker i morgen istedetfor mandag da :-p Spiller kanskje ikke så stor rolle, men følte bare det ble så feil...
Har du fått se/vite kjønn ennå? :-)

Jaa... er så rart, for vi skal jo egentlig ha samme termin, men min ble allikevel satt til 5.mars, og legen sa at den blir ikke flyttet på nå siden det er IVF... Ble beregnet fra innsett, noe som jeg syns er helt ulogisk :-p
Jaja, da er jeg 16 uker i morgen istedetfor mandag da :-p Spiller kanskje ikke så stor rolle, men følte bare det ble så feil...
Har du fått se/vite kjønn ennå? :-)
Nej du vart ju inte flyttad så mkt, så det gör säkert ingenting..bebisen kommer oavsett när den känner för det :D

Sist jag var på ul i uke 12-13 så var apparaten så dålig att hon klarade inte och se. Har oul den 6/10 så hoppas få veta då :)

Jeg regner ut fra uttagningen, da det var det tidspunktet det også ble befruktet. Det ble jo ikke befruktet etter celledelingen i egget??

Men på helsekortet mitt står det når det ble tatt ut og befruktet og når det ble satt inn, alle har bare bryd seg om når det ble tatt ut, helt til jeg kom på sykehuset for første UL på fredag, da skulle de ha den dagen det ble satt inn!

Back
Topp