Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg oppga ikke menstermin ved ultralyd på sykehuset. Jeg oppga hvor mange uker jeg var, og så beregnet de termin ut fra dette. Hvor mange uker jeg er vet jeg helt sikkert.De fleste fertilitetsklinikker beregner termin fra alder på embryo, menstermin funker ikke ved IVF i alle fall.. Har du fått satt inn et 5-dagers embryo er du 2+5 ved innsett f.eks.
Jeg oppga aldri dato for siste mens til jordmor eller lege, da denne i mitt tilfelle ville være heeelt på bærtur mtp. faktisk alder på embryoet.
Kan være greit å være obs på at noen sykehus bruker e-snurra og andre Terminhjulet når de setter termin. Så noen får termin ved 40+2, andre ved 40+3. Noen har det og som standard at IVF-termin ikke skal røres eller endres på, mens andre endrer på den.
Hmm, flyttet de på den pga. mål på UL da..? Hørtes rart ut at de skulle få opp en helt annen dato når de beregnet på bakgrunn av uke og dagen du oppgav (antar du da f.eks. sa 7+2 osv) Skulle vært max 1 dag forskjell, alt ettersom hvilke terminberegning de bruker (e-snurra eller terminhjulet).. Hvor mange uker på vei er du i dag?Jeg oppga ikke menstermin ved ultralyd på sykehuset. Jeg oppga hvor mange uker jeg var, og så beregnet de termin ut fra dette. Hvor mange uker jeg er vet jeg helt sikkert.
Terminen ble ikke flyttet. Dette var på tidlig ul, jeg skal tilbake på oul, og skal sjekke opp i det til da. I dag er jeg 16+1 og har termin 26.07 i følge sykehuset og Preglife-appen. I følge Hausken er jeg også 16+1 (regnet ut fra det jeg fikk oppgitt på UL der da jeg var 7+1), men termin er da i følge dem 24.07.Hmm, flyttet de på den pga. mål på UL da..? Hørtes rart ut at de skulle få opp en helt annen dato når de beregnet på bakgrunn av uke og dagen du oppgav (antar du da f.eks. sa 7+2 osv) Skulle vært max 1 dag forskjell, alt ettersom hvilke terminberegning de bruker (e-snurra eller terminhjulet).. Hvor mange uker på vei er du i dag?
Var rart de har satt 24.juli som termin, er nok 26.juli som er riktig (med mindre en f.eks. er på UNN, da blir det 25.juli).. Skjønner ikke helt hvordan de fikk til 24.juli for å være ærlig!Terminen ble ikke flyttet. Dette var på tidlig ul, jeg skal tilbake på oul, og skal sjekke opp i det til da. I dag er jeg 16+1 og har termin 26.07 i følge sykehuset og Preglife-appen. I følge Hausken er jeg også 16+1 (regnet ut fra det jeg fikk oppgitt på UL der da jeg var 7+1), men termin er da i følge dem 24.07.
Jeg satte inn et 6 dagers embryo på dag 5 etter Ovitrelle, det kan jo være noe der… men da skulle jo det fremdeles ikke være mismatch mellom antall uker og termin på den måten som det er nå. Er uansett bare snakk om to dager, så det spiller ikke så stor rolle. Takk for svarVar rart de har satt 24.juli som termin, er nok 26.juli som er riktig (med mindre en f.eks. er på UNN, da blir det 25.juli).. Skjønner ikke helt hvordan de fikk til 24.juli for å være ærlig!
Det kan hende, dette var fryseforsøk. Det er ikke menstermin som er brukt ved klinikken i vårt tilfelle.Medicus ba meg bruke mensdato etter vårt ferskforsøk, kort protokoll. Fått inntrykk det samme gjelder nå ved fryseforsøk, natur syklus. Opplevde ikke store forskjeller i termindato med ungen vi fikk på ferskforsøket.
Mulig det er noe annet ved styrt/lang protokoll da.