Terminberegning

Koalabjørn

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
Beholder dere menstermin frem til oul siden det er det helsevesenet regner fra, eller bytter dere til termin beregnet ut i fra tidligere ultralyd?
 
Jeg beholder min egen beregning. På TUL ble jeg satt litt tilbake pga måling på fosteret, og hos jordmor i går ble jeg satt frem i tid, så beholder min egen beregning etter mens/EL frem til OUL :)
 
Jeg bruker min fra el :) den stemte for øvrig på en prikk på både tul og oul sist
 
Jeg beholder også min egen basert på el inntil videre. På tul i uke 7+3 mente hun jeg var 5 dager lengre på vei enn jeg tror, men det er ikke fysisk mulig, så holder på min frem til det er litt sikrere på oul :)
 
Beholder menstermin. Da jeg var på tul satte de meg litt tilbake, men hun sa også at på dette stadier vokser de i rykk og napp og bør holde menstermin til oul :angelic:
 
Ble også satt et par dager tilbake, men fikk akkurat samme beskjed som @Snuppelupp94 om at de vokser i rykk og napp og at jeg skulle regne etter menstermin. I henvisning til sykehuset ble også menstermin brukt:)
 
Jeg vet ikke helt, det de kommer fram til på OTUL er vel også bare midlertidig? Kanskje jeg bare beholder datoen min fram til OUL. Så slipper jeg å skrive om skjemaet jeg har i notatboka mi også :D
 
Bruker min beregning fra menstermin, gyn satt meg tilbake med 1 dag, så mener likevel at min beregning er 100% :hilarious: Det er termin 5/1 mot 6/1, så ser ikke på det som stor forskjell. Venter til OUL for å fastsette termin:D
 
Aner ikke hva jeg skal gå etter. I følge menstermin her på bv er termin 27/1 men noe annet om jeg tar fra el. Var hos legen på første kontroll i dag og da mente helsesekretæren at jeg har termin 23/1 og da tok hun ikke hensyn til at jeg har kortere syklus. Hvorfor kan ikke alle gjøre det likt? Blir gal. Men føler uansett at det som blir sagt er feil. Tenker det er grunn til at jeg de to forrige gangene har født noen uker før termin ift hva helsevesenet sier at termin er.
 
Beholder menstermin og ser hva de sier på OTUL og OUL. Hadde en tidlig tul for en ukestid siden og da ble termin den samme som menstermin, så rekner med at den holder set stabil denne gangen også.
Termin på OUL med forrige barn var samme som menstermin også :)

Termin på første barn der i mot var ikke den samme. Menstermin va 16/03, legen sa 19/03 og OUL fikk jeg beskjed om 22/03. Når baby tilslutt kom 29/03 og var helt blågrå og uten det hvite laget med fett så vil jeg tro at det var mensterminen som stemte…
 
Beholder menstermin og ser hva de sier på OTUL og OUL. Hadde en tidlig tul for en ukestid siden og da ble termin den samme som menstermin, så rekner med at den holder set stabil denne gangen også.
Termin på OUL med forrige barn var samme som menstermin også :)

Termin på første barn der i mot var ikke den samme. Menstermin va 16/03, legen sa 19/03 og OUL fikk jeg beskjed om 22/03. Når baby tilslutt kom 29/03 og var helt blågrå og uten det hvite laget med fett så vil jeg tro at det var mensterminen som stemte…
Oi det hørtes skummelt ut ❤️
 
Oi det hørtes skummelt ut ❤️
Baby var helt frisk og fin! Og fargen kom seg litt etter litt. Fikk ikke høyeste score på apgar første minuttet, men etter fem og ti så var det bra :Heartred Men det var ett sjokk! Har alltid hørt at babyer var røde og fulle i hvitt kliss, så når det da kom en blågrå liten blubb så ble vi jo litt sjokkerte:hilarious:
 
Baby var helt frisk og fin! Og fargen kom seg litt etter litt. Fikk ikke høyeste score på apgar første minuttet, men etter fem og ti så var det bra :Heartred Men det var ett sjokk! Har alltid hørt at babyer var røde og fulle i hvitt kliss, så når det da kom en blågrå liten blubb så ble vi jo litt sjokkerte:hilarious:
Ja det skjønner jeg godt. Godt at alt gikk bra ❤️
 
Beholder dere menstermin frem til oul siden det er det helsevesenet regner fra, eller bytter dere til termin beregnet ut i fra tidligere ultralyd?
Jeg bruker den som ble satt på ul, han tok nøye målinger av fosteret. Prøvde først innvendig ul, men han fikk best bilder av utvendig ul :)
 
Jag vet när exakt när befruktningen skjedde pga ägglossningstest och temperaturmåling så jag kommer gå efter den, det var 13 dagar efter första mensdagen.
 
Beholder menstermin, og jordmor sa at hun synes den var riktig på tul :)
 
Jeg går utfra TUL. Er ikke sikker på eggløsning, men jeg har faktisk født på TUL-datoen i begge mine tidligere svangerskap, så jeg kommer til å være overbevist om at jeg føder på TUL-datoen denne gangen også, haha. Blir spennende å se hvilken termin jeg får på OUL.
 
Back
Topp