Terminberegning

Bamsemums96

Flørter med forumet
Hei! :happy:Hvordan regner dere terminen deres?

Syklusen min har alltid variert fra 28-33 dager. Dersom jeg regner termin ut i fra mens blir det 30.mai mens skal jeg regne ut i fra ca unnfangelse blir det 4.juni.
Dette utgjør 5 dager forskjell på hvor langt jeg er på vei :confused::happy: blir litt ubestemsom på hva jeg skal følge..

Syklusen min har alltid variert fra 28-33 dager. Dersom jeg regner termin ut i fra mens blir det 30.mai mens skal jeg regne ut i fra ca unnfangelse blir det 4.juni.
Dette utgjør 5 dager forskjell på hvor langt jeg er på vei :confused::happy: blir litt ubestemsom på hva jeg skal følge..
Jeg har brukt babyverden sin app, ut ifra første dag av siste mens :)

Jeg er ganske heldig denne runden, da både EL- og mens-termin er den samme.

Jeg ville nok uansett brukt mens-termin, fordi den blir brukt av helsevesenet frem til OUL. Men klarer du å ha «to terminer», en på helsekortet og en til hverdags holdt jeg på å si, er det jo greit å ta EL-termin hvis det skiller en del dager! :)

Jeg har litt det samme problemet :p Jeg var hos fastlegen min som satt meg til 6+4 basert på menstermin, men når jeg regner ut i fra ca. unnfangelse er jeg ca. 6+0. Legen min sa at de regner automatisk fra menstermin uansett, også får man en mer nøyaktig termin når man er på ordinær ultralyd.

Jeg har litt det samme problemet :p Jeg var hos fastlegen min som satt meg til 6+4 basert på menstermin, men når jeg regner ut i fra ca. unnfangelse er jeg ca. 6+0. Legen min sa at de regner automatisk fra menstermin uansett, også får man en mer nøyaktig termin når man er på ordinær ultralyd.
Godt å høre at det ikke kun er meg :joyful: ut i fra mens termin er jeg idag 6+0, men føler jeg hører mere til i juni gruppa :happy: så holder meg her! Selv om termin da blir 30.mai!

Last edited:
Jeg regner utifra EL, siden jeg vet når den var. Syklusen var 5 dager kortere den mnd så blir feil å regne fra forrige mens tenker jeg

Har alltid hatt stabil syklus, men akkurat denne syklusen (første hele syklus etter vaksine) må ha vært lengre. Aner ikke når EL var. Menstermin er 30.mai, men vet at det ikke stemmer. Enn så lenge forholder jeg meg til det, også er jeg forberedt på å bli satt tilbake på UL.

Jeg bruker unnfangelse, så sier jeg mens var to uker før :) hadde ikke mens mellom sa og el, så hadde hatt termin i april hadde jeg tatt utg.punkt i første dag i sist blødning :angelic:

Godt å høre at det ikke kun er meg :joyful: ut i fra mens termin er jeg idag 6+0, men føler jeg hører mere til i juni gruppa :happy: så holder meg her! Selv om termin da blir 30.mai!
Jeg henger i begge gruppene :p Tror jeg får termin helt i slutten av mai, men de aller fleste i familien min har gått over tiden, så jeg tror jeg havner i juni :p

Jeg henger i begge gruppene :p Tror jeg får termin helt i slutten av mai, men de aller fleste i familien min har gått over tiden, så jeg tror jeg havner i juni :p
Jeg også. Termin 31.mai, men tror det blir juni :)

Back
Topp