Terminberegning

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hei!

Jeg lurer på om det er noen som vet hva som kan være grunnlaget for at de flytter terminen fram eller tilbake? Vi hadde egentlig termin 17.Juli(ut i fra siste mens samt to foregående ul hos samme legen), men på ul forrige uke så ble vi flyttet fram med over en uke. Grunnlaget var at babyen var "for stor og mer utviklet" enn den ville vært om jeg "bare" var 13 + 3. Jeg tenkte ikke på å spørre noe mer grundig da jeg ble oppslukt av å følge med på babyens bevegelser, hehe... Men jeg begynte å tenke på det da jeg kom hjem. Kan jeg forvente å bli satt tilbake til opprinnelig dato ved senere ul? Er det vanlig å bli flyttet fram og tilbake flere ganger under svangerskapet?

Håper noen ver mer om dette enn jeg gjør :)

Jeg holder meg til menstermin fram til oul. Er da vi får et svar vi skal holde oss til:) så vil tro du kan bli flyttet igjen:)

Er ved oul bayene skal være mest mulig like store. Vokser ellers veldig mye i rykk og napp. Er derfor termin som settes på oul som skal følges. Så like greit å følge menstermin frem til da. :)

Er vel den ordinære ultralyden man forholder seg til. Etter denne blir ikke termin flyttet noe mer:)

Jeg ble flyttet et par dager på ultralyd her tidligere, men siden det var så lite holder jeg meg til menstermin fram til ordinær ultralyd. Det er den terminen som blir gjeldende, siden det er rundt den tiden babyene er mest lik av størrelse.

På den andre siden kjenner jeg folk som har gått på medisiner og testet og vet akkurat når eggløsningen var, og likevel får en uventet termin på ordinær ultralyd. Så om man kan stola 100% på den kan vel i enkelte tilfeller diskuteres. Som regel har det jo ingenting å si, bortsett fra hvis man blir gående lenge på overtid og må krangle med legen om hvor langt man egentlig er over.

Jeg holder meg til menstermin fram til oul. Er da vi får et svar vi skal holde oss til:) så vil tro du kan bli flyttet igjen:)
enig!

Jeg holder meg også til mensterminen frem til oul ;)

Sniker litt :) jeg har i begge mine svangerskap ikke blitt flyttet på oul fordi jeg har fått termin på tidlig ul. Begge gangene har målene på oul vært 1 uke mindre enn hva tidlig ul sa men de har aldri flyttet meg! Men jeg har hatt med meg målingene på oul. På tidlig ul måler de full lengde på babyen men det klarer de ikke på oul så der går de ut i fra hode, mage og lårbein. Full lengde er sikrere!

Jeg ble flyttet frem 5 dager på tidlig UL (uke 12) men forholder meg til menstermin inntil OUL.

Tusen takk for svar alle sammen :) Da forholder jeg meg til den 17.juli fram til oul.

Back
Topp