Terminbekreftelse

tingeling1990

Glad i forumet
Leste at nav må ha terminbekreftelse etter uke 27 når en søker foreldrepenger.. vil det si etter 26+0? Og må en bestille legetime eller kan jeg bare ringe bort å be legen skrive en kjapt? :)

Jm så til meg jeg skal kontakte henne i uke 27 da skal hun skrive bekreftelse. Ifølge henne papirene sendes til NAV uke 27.
Har lest andre steder 26. Blir forvirret :p

Tror du kan be om å få den fra 26 fullgåtte uker altså :) jeg fikk den sist jeg var hos jordmor nå. Da var jeg 27+5 :p må få sendt søknaden nå til uka. Sist var den ferdig behandlet etter ei uke. Så håper det går fort denne gangen også ;)

Er 27+0 på tirsdag men har fri i morgen og det hadde vært så greit å bare få det ordnet :p så får jeg sendt inn søknaden denne uken til NAV og snakket med jobb osv...hele den pakka der :p

Jeg fikk høre etter uke 26 av jordmor og jeg skulle få en i kontroll ule 28+0

Fikk først etter 27 fullgåtte uker av jordmor:) leste 26 uker et sted på nav.no, men når jeg skulle sende søknaden elektronisk måtte man bekrefte at man var 27 uker gravid.

Leste at nav må ha terminbekreftelse etter uke 27 når en søker foreldrepenger.. vil det si etter 26+0? Og må en bestille legetime eller kan jeg bare ringe bort å be legen skrive en kjapt? :)
Jeg ringte legekontoret og ba legen ordne det, må ha det fra 27+ fant jeg ut:)

Jeg skal til jordmor igjen når jeg er 28+3, får den da sa ho :)

Jeg ringte legekontoret idag og legen min er ikke på jobb før i morgen.. så de på kontoret skulle gi beskjed om at hun skulle skrive en i morgen :) passer veldig bra, siden jeg faktisk er 27+0 i morgen :p

Fikk min etter 27 fullgåtte uker. Og jm sa at hun har vært borti dem som ikke fikk søknaden godkjent hvis bekreftelsen var datert før 27.uke.

Merkelig at NAV skal krangle på dette, når det står svart på hvitt på siden deres (datert 26.09.2016) at de skal ha dokumentasjon på at svangerskapet har passert 26 uker. Da må jo alt fra 26+0 og utover være godkjent..?

Jeg syns det er så rart at dette ikke går automatisk! Om nav trenger en slik bekreftelse, burde det ikke srndes ut automatisk fra jordmor/lege når man passerer fristen?

Back
Topp