Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
marley88 skrev:
Jeg hadde menstermin 15. Januar, og UL termin 21. Februar, hehe! så jeg skulle gjerne likt å visst hva som er mest sikkert? Haha :-pkaramell skrev:
Akkurat samme her.... :p LURER
Vanligvis vet en jo ikke når eggløsningen har skjedd, eller hvor lenge sædcellen har svømt rundt før befruktningen har skjedd. Jeg ble gravid etter prøverørsforsøk, så har eksakt dato for termin. Da vi var på ultralyd skilte det 4 dager mellom termin og det ultalyden sa termin var. Noen fostre er større en andre og vokser fortere en andre. Jordmødrene eller gynekologene som tar ultalyden måler også forskjellig, noen tar knappe mål andre er mer romslige i målene. Forstår frustrasjonen angående termin dato, men det er vel også grunnen til at en regner pluss/minus 2 uker fra termin. Ved førstemann gikk jeg 6 dager over termin dato, han er også prøverørsbarn.Vilpa skrev:
Det er sant! Man vet jo ikke helt når eggløsningen er, og sædcellen kan jo overleve 72 timer, så man vet jo aldri helt. Men slik som jeg, som ikke hadde mensen siden april, men tydeligvis ble gravid i mai. Jeg skal vel i teorien ikke ha eggløsning i mai, når jeg ikke fikk mensen da? Jeg stoler jo på UL-terminen egentlig, som er 21. februar, for hvis jeg hadde fått mensen når jeg skulle i mai hadde terminen vært regnet til ca. 15. februar. + at hcG-et mitt stemte overens med hvor mange uker UL-en sa at jeg var. Men som du sier, man burde jo uansett regne +/- et par uker fra termin hvis man ikke er HELT sikre..
karamell skrev:
marley88 skrev:
Jeg hadde menstermin 15. Januar, og UL termin 21. Februar, hehe! så jeg skulle gjerne likt å visst hva som er mest sikkert? Haha :-pkaramell skrev:
Ikke bare meg som har så stort avvik? :- o Jeg skulle jo i teorien ikke kunnet bli gravid i mai, siden jeg ikke hadde hatt mensen siden starten av april, så synes det er rart jeg.. Men kan jo heller ikke tro at de kan se over en mnd feil på UL da, så får vel bare stole på UL-terminen..
~Lillepusekatt~ skrev:
karamell skrev:
marley88 skrev:
Ikke bare meg som har så stort avvik? :- o Jeg skulle jo i teorien ikke kunnet bli gravid i mai, siden jeg ikke hadde hatt mensen siden starten av april, så synes det er rart jeg.. Men kan jo heller ikke tro at de kan se over en mnd feil på UL da, så får vel bare stole på UL-terminen..
DET går fint ann :p Jeg hadde ikke hatt mensen siden februar når jeg ble gravid i mai, så om jeg skulle forholdt meg til mens termin hadde jeg vert 8 uker på overtid nå :p
karamell skrev:
~Lillepusekatt~ skrev:
karamell skrev:
marley88 skrev:
DET går fint ann :p Jeg hadde ikke hatt mensen siden februar når jeg ble gravid i mai, så om jeg skulle forholdt meg til mens termin hadde jeg vert 8 uker på overtid nå :p
Okei, trodde bare ikke eggløsningen kom hvis ikke mensen kom. Men da hadde jeg vel kanskje mensen uten blod i april da, haha! ;-)
thrane skrev:
karamell skrev:
~Lillepusekatt~ skrev:
karamell skrev:
marley88 skrev:
Okei, trodde bare ikke eggløsningen kom hvis ikke mensen kom. Men da hadde jeg vel kanskje mensen uten blod i april da, haha! ;-)
Eggløsninga kommer før mensen ;-) Så det er fullt mulig å bli gravid "uten mens" for å si det sånn ;-)