Termin virvar!!!

Bella83

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Junilykke 2020 ♡
ImageUploadedByBV Forum1398356920.412421.jpg

I følge denne som jordmødre og leger bruker er jeg faktisk 7+1 i dag:)
Bildet er tatt fra svangerskapsboken man får på første kontroll..

❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)

Jeg er 7+1 i dag å har termin 12.12 :)

Begge :) Var på kontroll i dag. Å i følge dem var det samme termin dato.
Skjekka den boka nå å da får jeg termin 10.12 så da er jeg i følge den 7+3?

Jeg har termin 10.12, og er 7+4.

♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Jeg har fått opp alt fra 24 til 27 desember... Jaja, tenker ikke så hardt på det, den kommer jo sjelden akkurat på termin uansett:)

Svangerskapsbok? Jeg var på første kontroll idag hos lege og fikk ikke noe sånt..... kun et ark med tall :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg fikk faktisk tre bøker hos min lege... En om graviditet og mat, en svangerskapsbok og en bok for de med flere barn fra før.

Jeg er forvirret..

Hvor er forskjellen? dato for utgangspunkt?

Jeg er forvirret..

Hvor er forskjellen? dato for utgangspunkt?

Jeg tror det er fordi det er forskjellige tabeller. Fordi det finnes ingen standardtabell på hvor langt et svangerskap er. Så noen tabeller sier 40+1, noen 40+2 og 40+3.
Så derfor blir det litt kluss med termindato, selv om en har samme menstermin.

Jeg tror det er fordi det er forskjellige tabeller. Fordi det finnes ingen standardtabell på hvor langt et svangerskap er. Så noen tabeller sier 40+1, noen 40+2 og 40+3.
Så derfor blir det litt kluss med termindato, selv om en har samme menstermin.
Jeg trodde standarden er 40+3 som helsevesenet går ut fra.
Men jeg ser at det er en fordel å gå ut fra unnfangelse/el. :)

I tyskland standarden er 40+0. Jeg vet ikke hvorfor dette er annerledes men jeg skal vente på ultralyd å finne en dato.

Beklager, min norsk er ikke så bra.

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Jeg trodde standarden er 40+3 som helsevesenet går ut fra.
Men jeg ser at det er en fordel å gå ut fra unnfangelse/el. :)

Skulle ihverfall ha vært det, men leste her forleden at det varierte veldig på hvilke tabeller som ble brukt, og at det ikke var en nasjonal standard på det. (eller noe i den dur)

I mitt andre svangerskap mener jeg at fastlegen min og sykehuset hadde en dag forskjell på temrminen min etter siste mens. Og det varierer jo også etter hvilken terminkalkulator en bruker på nett.
Veldig spesiellt.. Skulle egentlig vært veldig enkelt å bruke en mal men.. hehe :)

Men ser jo at det var denne tabellen som ble brukt hos både jordmor og lege når jeg var gravid med kiddo nr 1:)
Samma kan det være, denne ungen kommer i hvertfall en eller annen gang i desember:)

❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)

Er det ikke 40+2 da? :-p hehe leger og tabeller sier alltid ulikt ;-)
Men de små kejm når de selv vil ut :-) er vel mest for å ha kontroll og passe på at man ikke går over 12 dager på overtid?

Blir selv aldri klok på dette :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp