Termin ved tidlig ultralyd

BenteV

Andre møte med forumet
Hei, på fredag var vi på ultralyd, uke 9+1, og alt stod bra til med den lille:).

Har forøvrig et spørsmål vedrørende terminen. Vet at man ikke skal bruke denne ul som utgangspunkt for termin, men lurer på om jeg kan være noe lenger enn jeg tror. Det står nemlig at den lille skal begynne å bevege seg i uke 9, og jeg siterer `Embyoet er i begynnelsen av denne uken syv uker gammelt. Denne uken kommer de første målbare hjernebølgene og embryoet begynner å bevege seg. Det er ikke snakk om bevisste bevegelser, og du vil ikke kjenne dem på lenge ennå`. Ho som utførte ul sa at det var stor aktivitet og hjertet banket flott, noe vi så selv også. Ville tro at disse bevegelsene evt ville skje i midten/slutten av uke 9. Ho sa også at ul maskinen var noe streng på terminen, og ho brukte pc'en på å regne ut hvor langt jeg er på vei og skrev 9+4.

Noen andre som har vært borti dette, bare litt nysgjerrig[:)].

Ja, med snuppa. Vi så klare bevegelser mellom uke 7 og 8[:D] Så ut som en gummibjørn som prøvde å sparke men så var bare beina 2 bittesmå humper ennå. Var helt sykt og legen lo fælt[:D] Hadde gått på hormonkur og han målte lengda på knøttet og satte termin. På den ordinære ul ble det bare noen få dager senere[:)]

Back
Topp