Termin: TUL vs. Menstermin

Nøtta17

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Er det noen av dere som har et sprik i termin?
Ifølge syklus har jeg termin 28. Juni, og tul sa 12. Juli.
Så det er jo et sprik på 2 uker. Men legen brydde seg ikke om TUL, han sa at jeg måtte forholde meg til menstermin frem til OUL.
Litt vanskelig å gjøre :D hehe.
Noen som er i samme båt? :)

Med siste mann hadde mens termin 17. På tul trodde han rundt 30. Og oul vart 23. Lillemann kom 25.

Sprik på ca en uke her. Går ut i fra menstermin selv om jeg er rimelig sikker på tul terminen er den som stemmer best. Merket på kroppen at eggløsning kom senere enn normalt den mnd.

Det er jo snakk om et foster på få millimeter når man er på tidlig ultralyd og det kan sikkert være at noen får feilmålinger, eller at du hadde eggløsning senere enn du trodde?

Her spriker det ikke. Men tror tul er veldig usikkert. Men på OUL får du forhåpentligvis en termin som stemmer bedre med menstermin. To uker forskjell er jo ganske mye.

Tror det var en uke og en dag forskjell på TUL og menstermin, men menstermin passer bedre og legen bruker den så da bruker jeg den også :)

Om jeg skulle fulgt menstermin ville jeg vært 2 uker lengre på vei. Benytter EL termin, som også stemte med TUL :)

Bruker ELtermin her. Stemte visst greit med TUL ;)
Hos lege sa jeg bare at jeg ikke husket menstruasjonen, kun EL - så jeg trengte bare oppgi terminen jeg hadde regnet ut [emoji14]

Brukte og El termin... men tul termin ble en uke frem.. følger el termin frem til oul :)

Jeg var 10+4 i går når jeg var på TUL, TUL målte til 10+0/10+1. Jeg går etter menstermin enn så lenge. Fosteret mitt sprella så fælt at det kan godt hende det er noen få millimeter feil målt :) venter til oul for å "skifte" termin :)

Her er forskjellen mellom menstermin og TUL ganske stor. 7. Juli i følge menstermin. 24. Juli i følge TUL. Selv hadde jeg regnet ca 16. Juli. Så blir spennende å se hva OUL vil si.

Min lege spurte hva termin ble ifølge TUL, så her har vi oppført den i helsekortet. Hadde bestilt kontroll til uke 12 (som vi trodde var denne uken) men siden den nå er flyttet frem nesten 3 uker, må jeg tilbake dit for å ta alle prøvene etter jul..

Her var det 5 dager i forskjell, men tror det kan stemme bra da jeg ofte har kortere syklus. Så da følger jeg TUL enn så lenge:happy:

her ar det bare forskjell på 2 dager :) mens sa 19juli men tul sa 21 juli :-) men det var i uke 8, så vanskelig å si. Skal på ny tul i uke 12, kanskje lettere å måle da? :-) gleder meg hvertfall til å se noe som ligner mer på et menneske enn en bamsemums hihi <3 lykke

Jeg har hatt 3 ultralyder med 2 forskjellige gynekologer, og begge har satt termin til menstermin[emoji16]

Forskjell på ca 1 uke her. Mens termin ca 7 juli, termin etter TUL ca 14 juli. Regner nå ut fra terminen jeg fikk etter TUL. Syklusene mine har vært alt annet en stabile, så da stoler jeg mer på beregningene som ble gjort etter TUL :)

Forskjell på ca 1 uke her. Mens termin ca 7 juli, termin etter TUL ca 14 juli. Regner nå ut fra terminen jeg fikk etter TUL. Syklusene mine har vært alt annet en stabile, så da stoler jeg mer på beregningene som ble gjort etter TUL :)

Stoler og mer på TUL enn menstermin, da min syklus også er ustabil. Litt varierende lengde på dem. Her var det 4-6 dager forskjell

Back
Topp