Termin tidlig i januar

Snikker fra Januar 2016 :-) Hadde termin 17. Januar. Ble satt igang 27. Desember. Jenta vår kom med keisersnitt 31.Desember kl.18:14 :-)

Oi, lot de deg gå så lenge som 4 dager etter at de begynte å indusere fødsel? Trodde de ville gjort det et døgn tidligere, men det spørs jo så klart på hvor lang tid man bruker vs om det faktisk skjer noe.

Oi, lot de deg gå så lenge som 4 dager etter at de begynte å indusere fødsel? Trodde de ville gjort det et døgn tidligere, men det spørs jo så klart på hvor lang tid man bruker vs om det faktisk skjer noe.
Ja. De sa at det kan ta 4 dager. Var helt umoden. Hadde null effekt av ballongen og medisiner. De ville prøve ta vannet, men ikke klarte det. Åpning var mindre enn 1 cm og helt stram. Da ble det keisersnitt.

Ja. De sa at det kan ta 4 dager. Var helt umoden. Hadde null effekt av ballongen og medisiner. De ville prøve ta vannet, men ikke klarte det. Åpning var mindre enn 1 cm og helt stram. Da ble det keisersnitt.

Ah, ja da var det jo ikke såå ille da, selv om det sikkert var slitsomt og muligens skuffende? Så liksom for meg dagesvis med rier og for sakte progresjon :p

Ah, ja da var det jo ikke såå ille da, selv om det sikkert var slitsomt og muligens skuffende? Så liksom for meg dagesvis med rier og for sakte progresjon :p
Har ikke hatt en eneste rie, kun litt kynnere når dem satt igang drypp den siste dagen.
Ventetiden var slitsom.

Har ikke hatt en eneste rie, kun litt kynnere når dem satt igang drypp den siste dagen.
Ventetiden var slitsom.

Det kan jeg tenke meg. :) kan jeg spørre hvorfor du ble satt i gang?

Det kan jeg tenke meg. :) kan jeg spørre hvorfor du ble satt i gang?
Svangerskapkløe. Gallesyre blodprøve økte noe. Neste blodprøve svar ville komme om ca.en uke. Kom inn på sykehuset for kontroll pga mindre liv. Fikk ikke lov å reise hjem. Dem turde ikke å vente på blodprøve svar for å se om gallesyre økte eller ikke. 4 dager etter keisersnitt kom svar med normale gallesyre verdier. Jordmora senere hadde sagt om det var svangerskapskløe ville fødselen starta ganske raskt etter igangsettelsen.

beklager å kuppe tråden litt, men hvordan vet man dette? Har du hatt underlivsundersøkelse eller sett på UL?

Ser fler har skrivd at de vet ting om livmorhalsen sin... jeg vet ingenting om min ;)

Underlivsundersøkelse. Har ekstra oppfølging på grunn av prematurhistorikk i de forrige svangerskapene mine.

Ser ikke ut som så mange er så bekymret for dette med å være minst i klassen hvis man blir født på tampen av året:D
Kanskje bare tullete av meg å i det hele tatt tenke på det.
Han/hun kommer når han/hun vil:cool:

Har termin 01 januar. Har hele tiden håpt å føde litt før termin, derfor går jeg helt sikkert over :p
Er utrolig sliten nå, har vært veldig dårlig hele veien og sliter med ryggen og bekkenet.
Forrige svangerskap var en drøm og jeg elsket å gå gravid, denne gangen derimot har ikke kroppen spillt på lag.
Er klar til å få lillebror nå! Og ser på hver minste tegn som at " Nå tror jeg noe er på gang" :p

Ser ikke ut som så mange er så bekymret for dette med å være minst i klassen hvis man blir født på tampen av året:D
Neiss, det er klart, det er litt forskjell på en 5,5-åring og en 6,5-åring som starter i 1. klasse, men de individuelle forskjellene, uavhengig av alder, er større :)

Sånn egentlig så vil jeg at han venter til etter nyttår, pga skolestarten. :) men jeg kan jo ikke styre det uansett, så jeg prøver å tenke positivt om begge deler: kommer han før, får vi møte ham før og jeg slipper å bli helt desperat. Kommer han senere er det fint senere med tanke på bursdagsfeiring og skolestart.

Jeg vet ikke om jeg skal kalle meg bekymret, men har absolutt tenkt på det jeg og! ;) Vil aller helst at det skal stå 2017 på kalenderen før tutta kommer :) (Har termin 14.jan da, så er jo ikke tidlig januar på meg egentlig, men en vet jo aldri!)

Jeg tenker mye på det. Uten tvil vært greit med januar både når det kommer til skole og barnehage. MEN jeg erså drittlei av å gå gravid. Så vet ikke lenger hva som veier mest.

Har ikke termin tidlig i januar, men har jo tenkt på dette uansett da jeg tror det er en ganske vanlig tanke for gravide å ha :)

Jeg ønsker selvfølgelig å ha babyen inni magen så lenge hun vil, men er også drittlei av smerter og vondter, at jeg vet med meg selv at alle kjerringråd for å få gang på fødsel blir satt igang 1.januar! :p tenker å starte med "rikshospitalets sexoppskrift" da jeg har fått beskjed av mamma at dette var uhyre effektfullt på meg og mine søsken! :p :)

Back
Topp