Termin september form

Bkno4598062

Første møte med forumet
Hei,

Hvordan er formen deres om dagen? Jeg er nå i uke 37+2 og merker det blir tyngre og tyngre. Vanskelig å finne en stilling å sove i. Magen presser opp i brystet, gir pusteproblemer og halsbrann. Sover stort sett halvveis sittende. Tisseturene på toalettet har økt drastisk og nå er det vel rundt 5 turer hver natt Det blir veldig lite søvn. Fysisk form er også ganske dårlig etter å ha hatt hyperemesis frem til uke 20, og tidlige rier som de klarte å stoppe fra uke 23, men som gjorde at jeg måtte ta det veldig med ro.

Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli klar for fødsel, selv om jeg skulle ønske fysisk form var bedre før fødselen. Dette er fødsel nummer tre forresten☺️

Hvordan går det med dere?
 
Hei,

Hvordan er formen deres om dagen? Jeg er nå i uke 37+2 og merker det blir tyngre og tyngre. Vanskelig å finne en stilling å sove i. Magen presser opp i brystet, gir pusteproblemer og halsbrann. Sover stort sett halvveis sittende. Tisseturene på toalettet har økt drastisk og nå er det vel rundt 5 turer hver natt Det blir veldig lite søvn. Fysisk form er også ganske dårlig etter å ha hatt hyperemesis frem til uke 20, og tidlige rier som de klarte å stoppe fra uke 23, men som gjorde at jeg måtte ta det veldig med ro.

Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli klar for fødsel, selv om jeg skulle ønske fysisk form var bedre før fødselen. Dette er fødsel nummer tre forresten☺️

Hvordan går det med dere?
Hei, formen her er helt grei, hatt en del murringer i magen og mye bevegelse på vei hjem, endelig kommet hjem nå etter 3 timer i bil!
Er 36+2 straks 3 - og føles ut som jeg snart skal sprekke laughing6
Har vanskelig med sovestilling selv våkner gjerne 4-6 ganger i løpet av nettene for å bytte side men flyr på do hver gang å, mye stikninger i underlivet og press på blæra!

Fikk påvist hyperemisis i uke 15 og kvalmen henger i enda men ikke like ille, hatt halsbrann hele veien ( har reflux sykdom ) men love hearts var min redning grunnet jeg ikke kunne bruke medisiner i svangerskapet eller ved amming :arghh: her har jeg mye smerter med bekkenet holdt på siden 2 trimester men nå er det både bak og fremme er mest vondt fremme i fiffilaughing6

Hadde kontroll på sykehuset i går og avtalt dato for innleggelse på sykehuset for igangsetting så skal legges inn 30 august, grunnet svangerskap diabetes og blodpropp risiko, er ellers registrert med høyrisiko svangerskap!

Vært igjennom mye dette svangerskapet, er 1 gangs her, så gruer meg te fødsel nå som vi har dato, vet jo ikke hva jeg går til, ossen smertene vill bli eller hva jeg kan forvente meg, men fikk en mal fra JM i dag så skal skrive litt ned tanker, og stikk ord til de på føden anngående hva jeg ønsker og hvordan jeg vill bli behandlet etter best måte, alt kan man jo ikke få, da det ikke blir en vanlig fødsel!
Men det er veksthemming på baby i tillegg så hu er under normalen!

Men ellers lever vi i beste velgående enn så lenge, mannen har fått litt panikk, men det skal nok gå bra:Heartred
 
Heihei!
Jeg er vel en av de "irriterende" gravide som ikke har hatt noen plager hele graviditeten - føler meg fortsatt helt fin og som meg selv. Har liksom bare ventet og ventet på disse symptomene.. har dog vært mye urolig og bekymret på grunn av såpass lite symptomer i starten av graviditeten frem til jeg begynte å kjenne daglige spark.
Har nå fått litt halsbrann, men synes faktisk at love hearts har fungert bra nok! Er 36+5 når klokken bikker midnatt:happy:
 
Back
Topp