termin regning

septemberspire

Flørter med forumet
Hvordan skal en regne termin vist jeg ble gravid på 9 dag i syklusen? Altså jeg får jo ikke alle di fjorten dagene før eggløsning, memen jeg vil vel få en termin utfra ultralyd på hvor langt babyen er kommet, legger en til 14 dager uansett?

Jeg ville foreløpig bare regna ut fra menstermin fram til UL, så får du litt mer nøyaktig etter det. :)

Terminen blir beregnet ut fra størrelsen på lårbenet og hodeomkretsen på OUL i uke 18-20. Hvis befruktningen skjedde 9 dager etter første dag i siste mens vil du mest sannsynlig bli satt 5 dager frem på OUL. :)

Jeg brukte en terminkalkulator der man kunne regneut termin utfra befruktningsdag. Å da ble det 15 sep til meg :) for jeg vet når befruktninga skjede :P

men legen går ut fra mensentermin så blir spennende å se på OUL :)

Dette er lurer jeg på også... For BV-appen regner ut samme termin uavhengig av hvor lang syklusen min er. Jeg vet ikke akkurat når befruktningen skjedde- men sånn ca mellom dag 17- 21 i syklusen (altså motsatt problem som deg Septemberspire). Legen i dag brukte hjulet og fant samme dato som BV- appen gjorde. Så får jeg bare vente og se til UL i uke 18 :)

Jeg skjønner egentlig ikke helt den terminregningen... Legen mener jeg har termin 19 sep, men når jeg prøver selv med terminkalkulator kommer det opp forskjellige steder jeg er i ukene. Feks på BV-appen står det jeg er 10+6, på tickeren står det 11 og ifølge legen var det vell rundt 11+3 hvis jeg ikke husker helt feil. Forvirret!! Går utifra tickeren jeg, lettest å forholde seg til når det er den jeg ser hver dag :-P

Inne på bv gravid siden så kan du beregne termin fra unnfangelsen. Det har jeg gjort:-)

Jeg skjønner egentlig ikke helt den terminregningen... Legen mener jeg har termin 19 sep, men når jeg prøver selv med terminkalkulator kommer det opp forskjellige steder jeg er i ukene. Feks på BV-appen står det jeg er 10+6, på tickeren står det 11 og ifølge legen var det vell rundt 11+3 hvis jeg ikke husker helt feil. Forvirret!! Går utifra tickeren jeg, lettest å forholde seg til når det er den jeg ser hver dag :p

Jeg har samme termin som deg- og får ulik termin på BV- appen og når jeg regner termin på BV- nettsiden. Men men, nå har jeg som sagt samme termin på appen som hos legen- så da får det bli sånn så lenge :)

Back
Topp