Termin og ukesutregning - til å bli sprø av

Oops number 5

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Julegavene 2019
altså tidlig UL og JM er helt tydelig på at jeg har termin 26 des og at jeg skifter til ny uke hver mandag

Fikk innkalling til OUL og får da time først 2 august
Informerer om st vi da er på ferie og at timen må flyttes
Dama i telefonen insistere på at jeg ikke bikker ny uke på mandager og mener det går helt fint å vente til mandag 19 aug.
I følge JM og TUL så er jeg da 22+0 uker
Dette mente hun var helt innfor
For selvom nasjonale føringer anbefaler OUL mellom uke 17-19 så mener SUS at de operer med OUL mellom uke 20-21(22) altså er det rart man blir sprø

Itillegg legger hun til at siden jeg har vært på TUL så går det helt sikkert fint jeg har jo ingen problemer....
Informerer st jeg har hatt icp i 4 svangerskap, har nå forhøyet stoffskifte og unormale BP samt hjertebank og FL som er i dialog med endokrinolog

Jo Neida alt er font, jeg kan vente en hel evighet

Takk Gud for at vi har økonomi til å gå privat for dette er ikke bra syns jeg.

Jeg jobber selv i samme helseforetak og syns ikke noe om praksisen som er så ulik nasjonale føringer

Sorry lang utblåsning
Men jeg antar at jeg ikke er den eneste
 
altså tidlig UL og JM er helt tydelig på at jeg har termin 26 des og at jeg skifter til ny uke hver mandag

Fikk innkalling til OUL og får da time først 2 august
Informerer om st vi da er på ferie og at timen må flyttes
Dama i telefonen insistere på at jeg ikke bikker ny uke på mandager og mener det går helt fint å vente til mandag 19 aug.
I følge JM og TUL så er jeg da 22+0 uker
Dette mente hun var helt innfor
For selvom nasjonale føringer anbefaler OUL mellom uke 17-19 så mener SUS at de operer med OUL mellom uke 20-21(22) altså er det rart man blir sprø

Itillegg legger hun til at siden jeg har vært på TUL så går det helt sikkert fint jeg har jo ingen problemer....
Informerer st jeg har hatt icp i 4 svangerskap, har nå forhøyet stoffskifte og unormale BP samt hjertebank og FL som er i dialog med endokrinolog

Jo Neida alt er font, jeg kan vente en hel evighet

Takk Gud for at vi har økonomi til å gå privat for dette er ikke bra syns jeg.

Jeg jobber selv i samme helseforetak og syns ikke noe om praksisen som er så ulik nasjonale føringer

Sorry lang utblåsning
Men jeg antar at jeg ikke er den eneste

Hmm, jeg skal til SUS og har fått time i uke 18 (18+2). Fastlegen forespurte time i uke 18, sykehuset ga meg egentlig en uke senere enn fastlegen ønsket ettersom fastlegen gikk ut fra menstermin, som er en uke tidligere enn UL-termin fra uke 13. Spent på om de da syns jeg kommer for tidlig eller ikke.
 
Nei dette hadde jeg og syns noe om. Jeg fikk først time til OUL som gjorde at jeg da hadde vært 21+5, men jeg sendte en e-post og argumenterte med at retningslinjene anbefaler at det gjøres i uke 17-19, og at etter uke 22 kan ikke en senabort utføres såfremst det ikke er avvik uforenelig med liv (nå vet jeg ingenting om din mening om dette, men vi har diskutert og bestemt at viser det downs så ønsker vi å avslutte), noe som da ville vært meget vanskelig. Dette gjorde at jeg da fikk endret time slik at jeg er 18+3 istedenfor. Det skal ikke være slik at de som har ressurser skal måtte betale for å føle at man får den oppfølgingen man skal ha. Skjønner godt din frustrasjon.
 
Dette er helt sinnsykt syns jeg. Hadde klikka og bedt om ny time og ikke gitt meg!
 
Sinnssykt!!! Jeg hadde ringt og kjeftet opp som bare det (eller hadde nok ikke turt, men synes du skal gjøre det). Eventuelt sende en mail. Helt uhørt! Jeg synes liksom det er på kanten at jeg har time til oul 20+0, så 22+0 er alt for sent spør du meg... Går jo sikkert helt bra, men man vet da søren aldri!
 
Sniker fra januar. Har inntrykk av at de sliter med å finne ledige timer på Sus for tiden. Jeg får fosterdiagnostikk, var på første ul og blodprøve for et par uker siden. Andre ul må tas innen 13+5 mener jeg det er, og det var så vidt de fant en ledig time... Riktignok litt spesielt siden ikke hvilken som helst jordmor kan ta den ultralyden, men likevel. Tok også veldig lang tid å få svar på henvisningen. For to år siden gikk det på to dager. Uansett, ikke bra nok!
 
Sniker fra januar. Har inntrykk av at de sliter med å finne ledige timer på Sus for tiden. Jeg får fosterdiagnostikk, var på første ul og blodprøve for et par uker siden. Andre ul må tas innen 13+5 mener jeg det er, og det var så vidt de fant en ledig time... Riktignok litt spesielt siden ikke hvilken som helst jordmor kan ta den ultralyden, men likevel. Tok også veldig lang tid å få svar på henvisningen. For to år siden gikk det på to dager. Uansett, ikke bra nok!

Jeg fikk faktisk svar innen 3 virkedager, men det var i slutten av mai, så kanskje det er litt mer sprengt nå mot sommeren.
 
Jeg fikk faktisk svar innen 3 virkedager, men det var i slutten av mai, så kanskje det er litt mer sprengt nå mot sommeren.

Det kan være. :) Var det til vanlig oul? Kan hende det tok tid siden jeg hadde henvisning til fosterdiagnostikk, kanskje de må vurdere det ekstra da eller noe, men det gikk jo så raskt for to år siden. Kan selvfølgelig være bare tilfeldigheter også. :)
 
altså tidlig UL og JM er helt tydelig på at jeg har termin 26 des og at jeg skifter til ny uke hver mandag

Fikk innkalling til OUL og får da time først 2 august
Informerer om st vi da er på ferie og at timen må flyttes
Dama i telefonen insistere på at jeg ikke bikker ny uke på mandager og mener det går helt fint å vente til mandag 19 aug.
I følge JM og TUL så er jeg da 22+0 uker
Dette mente hun var helt innfor
For selvom nasjonale føringer anbefaler OUL mellom uke 17-19 så mener SUS at de operer med OUL mellom uke 20-21(22) altså er det rart man blir sprø

Itillegg legger hun til at siden jeg har vært på TUL så går det helt sikkert fint jeg har jo ingen problemer....
Informerer st jeg har hatt icp i 4 svangerskap, har nå forhøyet stoffskifte og unormale BP samt hjertebank og FL som er i dialog med endokrinolog

Jo Neida alt er font, jeg kan vente en hel evighet

Takk Gud for at vi har økonomi til å gå privat for dette er ikke bra syns jeg.

Jeg jobber selv i samme helseforetak og syns ikke noe om praksisen som er så ulik nasjonale føringer

Sorry lang utblåsning
Men jeg antar at jeg ikke er den eneste
Ikke noe bra! Er det på sus? Kan du ikke nesten bare si noe sånt som at du er på ferie den uka og har tulla med datoene! Ikke symptomer/komplikasjoner til å spøke med det alså..
 
Det kan være. :) Var det til vanlig oul? Kan hende det tok tid siden jeg hadde henvisning til fosterdiagnostikk, kanskje de må vurdere det ekstra da eller noe, men det gikk jo så raskt for to år siden. Kan selvfølgelig være bare tilfeldigheter også. :)

Vanlig OUL ja :)
 
Huff, nå ble jeg litt stresset. Vi har time til OUL på SUS når jeg er 19+6. Er dette for "sent" mener dere?
 
Her er det "sen" OUL, men er ikke så veldig langt etter uke 20. Høres fælt ut at en skal måtte krangle seg sånn til time i ett stort helseforetak som stavanger faktisk er :(
 
Jeg fikk time til oul 7 dager etter henvisning fra legen og fikk time 18+0! Kanskje det ikke er så sprengt i juli?
 
Ikke noe bra! Er det på sus? Kan du ikke nesten bare si noe sånt som at du er på ferie den uka og har tulla med datoene! Ikke symptomer/komplikasjoner til å spøke med det alså..
Ja er på SUS
Problemet er at jeg er på ferie og kommer hjem den 18
Og de kunne da altså ikke ta meg inn før jeg skulle på ferie som tilsvarer min uke 17/18 fordi det var sprengt med timer og at uke 17 var for tidlig uansett‍♀️
Å i følge hu legesekretæren så fikk hun det ikke til å stemme med uker ifølge hennes utregning‍♀️
 
Jeg fikk time til oul 7 dager etter henvisning fra legen og fikk time 18+0! Kanskje det ikke er så sprengt i juli?
Jeg spurt om å få time i juli i steden altså i slutten
Men hu mente da at jeg var alt for kort på vei da

I slutten av juli er jeg mellom 16+ til 18 uker på vei så forstår ikke helt den
 
16+ er for tidlig med tanke på endel av det de skal sjekke. Så de vil ha litt slingringsmonn.
 
Ja er på SUS
Problemet er at jeg er på ferie og kommer hjem den 18
Og de kunne da altså ikke ta meg inn før jeg skulle på ferie som tilsvarer min uke 17/18 fordi det var sprengt med timer og at uke 17 var for tidlig uansett‍♀️
Å i følge hu legesekretæren så fikk hun det ikke til å stemme med uker ifølge hennes utregning‍♀️
Så utrolig teit.. hva gjør du da ? Kan du ikke ta OUL hos gyn?
 
Hadde legetime forrige fredag og han sendte da henvisning. Bare noen timer etterpå fikk jeg time 11 juli, er da 18+1 xsmile14 Dette er på kk (Bergen)
 
Back
Topp