termin og greier

LilleLavendel

Forumet er livet
min menstermin er 20. juni. hadde siste mens 13.september og tok første test når jeg etter mensen var 4+1.
ifølge ul-terminen som ble satt til 2. juli, er jeg jo da 2 uker kortere enn jeg først trodde. i så fall tok jeg testen når jeg var 2+3, noe som betyr tre dager etter eggløsning eller ca midt i eggløsninga. jeg tok seks tester etter hverandre på fire dager, så jeg er sikker i min sak.
med andre ord er det UMULIG at jeg "bare" er 30+3 idag, for det er umulig at seks tester (CB) kunne vise positivt så tidlig i svangerskapet når hcg-hormonet ikke har begynt å komme i kroppen engang og man omtrent ikke har rukket å bli befruktet!
hva tror dere her om det? det kan stemme at jeg er litt kortere på vei enn 32+1 (menstermin), men ikke mer enn 1 uke..

nei, det er akkurat det jeg er redd for! og det er jo helt mulig å få så mange knallpositive tester i samme øyeblikk som man blir befruktet liksom! så jeg VET at jeg må være MINIMUM en uke lengre enn det ul-terminen sier at jeg er.. og det er ganske skummelt det du sier der. jeg tror jeg må ta meg en heftig samtale med jordmor om akkurat det neste gang!

Min menstermin er 1.juli, men ul er 11.juli.. Tar høyde for avvike og tenker at den muliges kommer litt før..
mammaijuli

ja...altså..jeg mener at man skal følge ul-terminen i de aller fleste tilfeller, men når jeg vet nøyaktig når jeg tok testene (skrevet det opp), så vet jeg jo at jeg MÅ ha vært minimum 10 dager på vei når jeg tok dem, for ingen tester er så sensitive at de kan slå ut bare et par-tre dager etter befruktning! så jeg må jo ha blitt befruktet minst ti dager før jeg tok testene, og dermed er jeg minst 1 1/2 uke lengre på vei enn jeg har fått beskjed om på ultralyden?

Min situasjon ligner på din, jeg har menstermin 22 juli og ultralyd termin 4 august. Da jeg var ca. 10 uker på vei tok jeg ultralyd og da ble terminen satt til 29 juli. Jeg tror virkelig terminen min er rundt 29 juli med tanke på når jeg testet(og at jeg vet vi ikke hadde sex på det tidspunktet jeg skulle ha blitt gravid hvis terminen er 4 august). Hvis ikke ville testen vist positiv veldig tidlig.

Jeg har snakket med jordmor om dette og hun sa om jeg ikke har født innen 4 august skulle jeg "passes" ekstra på for det er jo ikke noe gunstig å gå mye over termin. Jeg ville tatt det opp med jordmor og du er jo også veldig sikker i din sak så de burde virkelig ta deg alvorlig.

godt å høre at du blir tatt alvorlig! forløpig har hverken jordmor eller lege villet høre så mye på meg, men tror jeg bare må presse det igjennom!:)

Tingen er at fosteret kan gå i dvale en liten periode den første tiden. Derfor blir det forandringer på terminen ved ord.ul.
Jeg har også i følge ord.ul testet pos. allerede etter 5 dager (etter befruktning) og det er KLIN umulig!!
Ul-terminen din stemmer nok godt med hvor stor babyen din er.
Og uansett - de kommer når de er klare ;) (HÅÅÅÅPER lillegutt er like utålmodig som meg.. hehehehe)

hmm..aldri hørt at fosteret kan gå i dvale. har derimot hørt at EGGET kan gå i dvale og at man derfor blir befruktet på et senere tidspunkt enn man tror. i dette tilfelle er i så fall det helt umulig pga testen.

Back
Topp