Termin juni 2020 - påvist mild ventrikulomegali

Det ble oppdaget helt tilfeldig da fastlegen henviste meg til fostermedisinsk pga ujevn hjertelyd med doppler.
Var ingenting feil med hjerte, men de fant ut at lille har en ventrikkel (hulrom) i venstre hjernehalvdel som har mer vann enn det som er vanlig. Skal på oppfølgingstime om noen uker for å se om det har blitt mer væske eller holdt seg stabilt. Man blir jo litt stresset..
 
Det ble oppdaget helt tilfeldig da fastlegen henviste meg til fostermedisinsk pga ujevn hjertelyd med doppler.
Var ingenting feil med hjerte, men de fant ut at lille har en ventrikkel (hulrom) i venstre hjernehalvdel som har mer vann enn det som er vanlig. Skal på oppfølgingstime om noen uker for å se om det har blitt mer væske eller holdt seg stabilt. Man blir jo litt stresset..
Off :( forstår det godt ! Det er det samme som skjedde med meg . At ene uken var den ene ventrikkelen på ene siden målt litt høyere enn normalt . Kom på fosterdiagnostikk og målte i alle vinkler en uke senere og da var alt normalt. Hos meg var det nok en skjev måling første gang. Men har forstått dette kan rette seg ut etter hvert. Og han legen sa til meg at det er 70% sjanse for at det betyr absolutt ingenting under sånne målinger som er unormal, men de kan ikke vite noe før ungen er født. Håper du får god oppfølging og svar på alt du lurer på neste gang du er inne :) og Såklart at det ikke utvikler seg enda mer .
 
Så bra at alt var fint! Man går jo og frykter det værste til tider.
Krysser fingrene for at det ikke har utviklet seg mer/økt i volum ved kontroll
 
Back
Topp