Termin igjen...

Issti

Blir kjent med forumet

Ifølge BV har jeg termin 2 desember (13 uker i dag)

Ifølge tidlig ultralyd og tidspunkt for eggløsningen (jeg tempet) er det 1 desember (13+1 i dag)

Legen sier 6 desember ut ifra siste mens (12+4 i dag), hun regner 40+3 som svangerskapslengde

Hva skal jeg høre på? 

Må si det var kjipt med første kontroll i går, når jeg trodde jeg var 13 uker utifra UL og EL, mens legen sa jeg var 12+3, hehe. Siste mens var 26 februar, noen som vil regne? :-)

Høres rart ut!
Min egen beregning (i følge mens), legens, og BV er samme dagen.
Men i følge EL, er jeg en dag lenger på vei, og i følge UL er jeg 4 dager lenger.

Når jeg teller, er du 12+5 med termin ca 4 des. (regner 40+2)

Men fosteret vokser jo ikke alltid etter " skjema" . det gjør jo ikke vi heller. =)
Noen vokser litt i rykk og napp, og noen vokser fort, noen litt seint.
Det er jo derfor termin skal bekreftes eller forandres ved ordinær ultralyd

Om du templet så vet du nøyaktig når el var og jeg ville gått ut ifra din egen. Jeg tok blodprøver, samt el rester så jeg vet når El var selv. Jeg testet også positivt veldig tidlig, så om ordinær ul skal finne på å sette meg tilbake kommer jeg til å protestere siden jeg vet så nøyaktig! Er jo livredd for å gå på overtid, om det ikke skal bli ekstra overtid også!

Legen tar som regel alltid utgangspunkt i sist mens frem til man har vært på den ordinære ultralyden. Først da får man den gjeldene terminen

Da har jeg snakket med sykehuset (måtte flytte timen for ordinær UL), og jeg fikk ny time basert på terminen på tidlig UL :-)

Damen jeg snakket med sa at UL gikk over menstermin uansett, så lenge fosteret var målbart for ultralydapperatet :-)

Back
Topp