Termin i påskeferien !

AnjaSa

Andre møte med forumet
Fler enn meg som er småstresset fordi man har termin i påskeferien?! :eek: Har en 3 åring som trenger barnevakt når det plutselig skjer, og familie reiser jo på påskefjellet :wtf: skal jeg be dem holde seg hjemme?! De har sagt de kan ha med seg storebror, men har ikke lyst at han skal være borte en uke heller.... Ææææh!

Reiser de seriøst på fjellet når du har termin..?!

Om han er trygg på de og det ikke er snakk om at de reiser halve landet, så ville jeg sendt 3 åringen på påskeferie om det blir behov for det. Med det kravet om at de kommer hjem med han når fødselen er over, senest dagen etter.
Man vet jo ikke når ting skjer, kanskje er du ferdig til påske, kanskje går du over.

Har også termin dagen etter 2.påskedag, både mine og samboers foreldre skal på fjellet, hadde følt det ganske kjipt om de skulle holde seg hjemme og så skjedde det ikke noe før i april.. Vi har ikke mer enn en liten hund som trenger pass da, synes også en hel uke uten henne er litt kjipt, men vet at hun storkoser seg på hytta med mamma og pappa. Og de kommer såklart hjem om fødselen skulle sette i gang. Kunne du spurt om de kan komme hjem om fødselen starter både med storebror og for deres del å kunne hilse på den nye babyen tror du?

Har termin onsdagen I påska og har ei på tre som trenger barnevakt når fødselen begynner. Mamma jobber på skole, så passer jo fint at hun har ferie ;-) å skal de på hytta I ferien er det faktisk mer på veien til sykehuset enn huset deres(5-10 min å kjøre). Så her tar vi påsketermin med den største ro :-)

Har også termin dagen etter 2.påskedag, både mine og samboers foreldre skal på fjellet, hadde følt det ganske kjipt om de skulle holde seg hjemme og så skjedde det ikke noe før i april.. Vi har ikke mer enn en liten hund som trenger pass da, synes også en hel uke uten henne er litt kjipt, men vet at hun storkoser seg på hytta med mamma og pappa. Og de kommer såklart hjem om fødselen skulle sette i gang. Kunne du spurt om de kan komme hjem om fødselen starter både med storebror og for deres del å kunne hilse på den nye babyen tror du?

Ja, føler også på den. Kan ikke be de holde seg hjemme, for alt jeg vet går jeg lenge over tiden (eller får litt før) :)

Jeg har termin dagen før påskeferien! Ingen barn fra før av som må passes heldigvis. Jeg er bare glad for at svigers reiser på hytta, mindre stress og mas for vår del, men det er bare en times kjøring unna, så de hiver seg rundt så fort de får vite noe :happy:

Om han er trygg på de og det ikke er snakk om at de reiser halve landet, så ville jeg sendt 3 åringen på påskeferie om det blir behov for det. Med det kravet om at de kommer hjem med han når fødselen er over, senest dagen etter.
Man vet jo ikke når ting skjer, kanskje er du ferdig til påske, kanskje går du over.
Det hadde sikkert gått :) Vi er også avhengige av pass og om svigers reiser på hytta så blir jeg rimelig forbanna.. det er de som skal passe ettåringen vår. Mine foreldre bor to timer unna og kan ikke være her på rappen. Men de har nå snakket om at de slipper alt de har i hendene når det blir fødsel, så da satser vi på det. Har søstra til mannen min også, om det skulle gå i krøll for svigers, men de har vært rimelig på at vi må spørre dem først, ikke svigerinna mi [emoji14]

Har termin onsdagen i den stille uke. Her er det et vennepar av oss som skal passe de 2 storeguttene våre og hunden mens vi er på føden. Det er hvertfall det som er avtalen. De droppet gladelog påskeferien sin for å hjelpe oss. Mulig det er egoistisk av meg å ikke få dårlig samvittighet for det, men jeg ser ikke noe problem med det. Har også hørt at foreldrene mine tenker å komme å passe guttene, men de bor 3 timer unna så anser ikke det som praktisk å ringe dem når vi drar på føden. Eldste kom på termin å nr 2 2 dager før termin så jeg forventer at det blir fødsel i påskeferien her, dersom ikke de skulle finne ut noe annet på vekstkontrollen 23 feb.

Jeg har termin 26. Så det er vel på påskaften om eg husker rett
Jeg kjøper inn påskegodt og egg. Pakker klar en reisebag til tøtto mi. Så har vi heldigvis folk som er hjemme og klar for å stille opp når det trengs ☺

Jeg har termin palmesøndag. Vi sender kommende storebror på påskefjellet med mine foreldre hele uken, tipper han kommer til å storkose seg, og de kommer selvfølgelig nedover når baby har kommet :-)

Har termin 21. mars som er mandag etter palmesøndag. Familien blir hjemme i år grunnet min termin :)

Back
Topp