Termin i mnd-skiftet

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Når babyen er født, kanskje i januar selv om termin var i februar. Fortsetter man å være på februar da eller? Siden det er et terminforum...

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

tja, det kalles termingrupper nå, og barselsgrupper senere egentlig...

Jeg har aldri hatt problemet før, mine har hatt termin midt i mnd, men nå har jeg, som deg, termin i månedsskiftet, og henger for øyeblikket litt på begge forum, og har ikke helt tatt valget om hva jeg skal fortsette med..

Ååååja det bytter til barselgruppe ja. Kanskje jeg skal henge litt på begge grupper jeg også da:)

Altså, jeg har vært borti at det henger folk som hadde termin i denne mnd, men fødte i en annen, i tråden etter fødsel også, og at noen med termin en annen mnd kom inn i vår da babyen ble født før tiden. Slikt skjer, alle veier.

Men f.eks, de som ender opp med prematur fødsel pleier jo å bli i termingruppen sin likevel, der de har tilbrakt noen mnd med håp og gleder, så engstelse og innleggelse, mange som tenker på dem, også ender det med fødsel, og gruppen er nå gjerne fortsatt sterkt støttende, og man dropper jo ikke maigruppen da bare fordi ungen kom i februar, liksom.

Du får tenke og føle litt på hva du gjør, det gjør jeg.

Litt i påvente av legetimen, som sikkert insisterer på en annen termin grunnet min ikke-28-dagers-syklus, og tilslutt EL. Sånn med termin helt i månedsskiftet kan det slå begge veier det.

(Ikke minst har jeg av idiotiske, personlige grunner mer lyst at ungen kommer i januar, jeg har allerede en født i februar, de kan jo få hver sin mnd på bildekalenderen, hun deler allerede februar med fetteren på den vi gir til mine foreldre...Det blir ikke så store bilder med TRE av dem...)

Jeg tror jeg henger her for øyeblikket frem til en evt. ultralyd sier noe annet. Siden jeg er førstegangsfødende er det vel stor sannsynlighet for at fødselen skjer etter termin uansett.

Min første kom nesten en uke over. Helt vanlig.

Min andre kom et par dager før.

De sier jo at "den tredje er en luring", så hva jeg skal forvente denne gangen vet jeg ikke,

Jeg personlig har holdt meg i den termingruppa jeg har fulgt opp igjennom svangerskapet. =) (hadde termin i slutten av mnd, men fikk i beg. av neste).
Verdens beste og flotteste gjeng forøvrig! <3 bv <3

Jeg tenker at når jeg først har blitt kjent på et forum, så er det greit å være der, selv om ungen kommer i januar :-)

Ja, det tenker jeg og, saken er mest om termin flyttes av lege eller ul snart.

(jeg har erfaring med tidlig blødning som gir tidlig ul og derved tidlig korreksjon av legens feilberegnede termin. Legen bommer alltid pga min syklus)

Har termin 1. februar, men henger litt i begge gruppene frem til ord.ul ivertfall :-) Sist gang ble jeg flyttet 5 dager tilbake.

Ja, det tenker jeg og, saken er mest om termin flyttes av lege eller ul snart.

(jeg har erfaring med tidlig blødning som gir tidlig ul og derved tidlig korreksjon av legens feilberegnede termin. Legen bommer alltid pga min syklus)
Men det er jo nærmere midt i svangerskapet da. Blitt godt kjent med terminforumet innen da :)

Første gang fikk jeg termin flyttet ei uke når jeg var 7-8 uker jeg...

Men trodde ikke på det, og ble flyttet tilbake på ordinær ul da.

Men jeg begynner å føle mer og mer på at det er februar som er "mitt" forum denne gangen også.

Jeg tittet inn på januar og deltar litt der fordi det føltes litt rett i går, men i dag har jeg mer og mer tenkt at det er februarbaby jeg har i magen, og de på janaur har kommet så mye lenger (noen av dem ikke mer enn et par dager lenger da reelt sett, men det virker sånn...)

Fortsatt ikke trygg på at jeg ikke ender med termin i januar, og meget trolig at jeg ender med januarbaby. I alle fall innbiller jeg meg det, kanskje mest fordi jeg har lyst på januarbaby...

Men jeg blir nok antakelig februarjente her likevel, tror jeg.

Dette synes jeg er noe man kan tenke og føle litt på selv, hva som føles rett?

Litt Ole Brum hva gjelder hvor jeg hører hjemme jeg også- ja takk begge deler. Termin 26.januar iflg kalkulatoren(e).
Så vårt første barn kan likegjerne la vente på seg til februar:)

Back
Topp