Termin i månedsskiftet august/september

Jusola

Glad i forumet
Sensommerskattene 2023
Flere som har termin i slutten av august/begynnelsen av september? Jeg har foreløpig termin 28. august, så kan jo godt føde i september - hører i grunn til augustgruppa, men vil være litt i begge tenker jeg :cheers

Termin 31 august, tenker jeg kommer til å henge litt i begge :angelic: Sist fødte jeg en uke over termin, regner ikke med så mye annet denne gang heller:hilarious:

Er det NHI sin terminkalkulator dere bruker? Den sier 6sept på meg, men noen apper har satt tidligere termin. Kommer nok før mtp familiehistorikken:happy:
Sniker.

Sjekk at appene bruker 40+3 som svangerskapslengde, da det er dette som er den norske standarden som leger etc bruker. :)

Noen apper bruker f.eks 40+0

Jeg har termin 03. September. Fødte 1 uke før termin sist så hvis det samme skjer denne gangen, havner jeg i august :)

Jeg har 26. august og nekter å gå så lenge over termin til at jeg kommer inn i september. Så håper at jeg får mast meg til en igangsettelse senest 2 dager over termin :p

Har termin 6. september :) Fødte en uke før termin med første, så blir spennende og se :)

Menstermin er 10. september. Sist fødte jeg spontant tre uker før termin, så blir spennende å se hvilken måned det eventuelt blir :)

Termin 6. september :) Sist gang fødte jeg 4 dager over termin etter å ha blitt igangsatt. De siste fire dagene føltes som fire lange strafferunder :dead: Men det sies at nr 2 ofte er kjappere, så hvem vet denne gangen… :)

Termin 6. September. Blei satt igang 13 dager på overtid med første,han kom endelig på 15. dagen. Så blir nok septembergruppe på meg

Føreløpig menstermin 7.september. 1.mann kom på menstermin, (2 dager senere enn ul-termin), tvillingene ble satt i gang i uke 37+1

30.08 er foreløpig termin beregning jeg har kommet frem til, men det er noe usikker og gode muligheter at man havner over i september også. Sist fødte jeg 3 uker før termin så jeg holder nok en knapp med august på grunn av det, men hvert svangerskap er jo ulikt så hvem vet. Henger nok noe begge steder kan jeg tenke meg.

Sniker.

Sjekk at appene bruker 40+3 som svangerskapslengde, da det er dette som er den norske standarden som leger etc bruker. :)

Noen apper bruker f.eks 40+0
Tidligere så har legene/sykehuset ignorert når jeg har fortalt om el-dato og kun gått ut fra mensdato. Det har ikke hatt så mye å si, men denne gangen fikk jeg el tidlig. FF estimerer termin 10.sept, mens FHI mener 15 Sept. Vurderer å lyve på meg noen dager tidligere mens, men det har kanskje ikke noe å si siden det uansett gjøres om på OUL?

Hvis jeg setter siste mensdag 3.des (var egentlig 6.des) på NHI får jeg befruktningsdato den dagen jeg hadde EL. Det blir da kanskje mest riktig?

Jeg har hatt nær morkakesvikt før og er ganske redd for å gå over. I tillegg vil jeg også ta NIPT til rett tid, men det styrer jeg vel selv når jeg tar det privat. Antar de på klinikken du anbefalte tar hensyn til EL?

Tidligere så har legene/sykehuset ignorert når jeg har fortalt om el-dato og kun gått ut fra mensdato. Det har ikke hatt så mye å si, men denne gangen fikk jeg el tidlig. FF estimerer termin 10.sept, mens FHI mener 15 Sept. Vurderer å lyve på meg noen dager tidligere mens, men det har kanskje ikke noe å si siden det uansett gjøres om på OUL?

Hvis jeg setter siste mensdag 3.des (var egentlig 6.des) på NHI får jeg befruktningsdato den dagen jeg hadde EL. Det blir da kanskje mest riktig?

Jeg har hatt nær morkakesvikt før og er ganske redd for å gå over. I tillegg vil jeg også ta NIPT til rett tid, men det styrer jeg vel selv når jeg tar det privat. Antar de på klinikken du anbefalte tar hensyn til EL?

Tre dager har ikke mye å si, men likevel; jeg hadde lett sagt dato tre dager før.

Nipt styrer du selv når du er privat. Der anbefales det også å ta ultralyd rundt samme tid. (Du bør få bekreftet antall foster først uansett :) )

Jeg tenker at det ikke spiller noen rolle siden de estimerer ny termindato på OUL uavhengig av både mens og EL.

Back
Topp