Termin i jula

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Noen som har gjort seg noen tanker om hvordan vi skal planlegge jula?

Vi har UL-termin lillejulaften og menstermin 27.12 så sjansen for å tilbringe julaften på sykehuset er jo ganske stor :p fødte på termindatoen første gang.

Storesøster skal feire hos foreldrene mine om vi ikke er hjemme på julaften. Tenker jeg reiser hjem etter et døgn uansett når jeg føder, men stresser allikevel med at vi kanskje sitter på sykehuset på julekvelden. Det har jeg ikke lyst til :joyful: Hva er planen deres?
 
Nå blir det høyst sannsynlig igangsetting her så da har jeg født i god tid før jul, men har ultralydtermin 25.12. Worst case var jo å føde kvelden 24. Da hadde barna feiret med besteforeldrene. Ikke noe å gjøre med det.

Om født litt før, men slik at jeg ikke kunne dra hjem så var tanken at vi feiret litt på familierommet på sykehuset bare oss 5 på formiddagen og at de feiret med pappa’n sin + familien på kvelden.

Ellers var planen å reise hjem på perm noen timer juleaften og la baby ligge igjen på sykehuset dersom han ikke kunne fått perm pga. lysbehandling. Vi må alltid være litt lenger på sykehuset så ikke sånn at vi kunne dratt hjem samme dag uansett. Å føde f.o.m 25. og i romjula ville ikke vært noe big deal.
 
Jeg har termin 23/12. Håper jeg unngår fødsel på julaften. Forrige mann ble født 6 dager før UL termin og 3 dager før menstermin. Vi har ikke planlagt noe annet enn at vår sønn blir med mine foreldre første natten, og om alt er bra reiser vi hjem dagen etter fødsel.
 
Back
Topp