Termin (foreløpig) 24 okt.

Menthi

Første møte med forumet
Hei, jeg er ei jente på 25 år og har termin 24. okt. Det er den første, gleder meg bare mer og mer, men kanskje litt skummelt også.. Livet vil jo forandre seg en god del, men sannsynligvis til det bedre!! [:D]

Gleder meg veldig til ultralyd, men det er ikke før i slutten av mai...og det er lenge til.. er jo redd for om det er liv osv.. Så det blir utrolig spennende!!

Synes det er vanskelig med hva en skal ha av alt mulig utstyr, hva er bra, og hva er ikke bra???

Ønsker alle lykke til videre i svangerskapet!!

[:)]
 
Velkommen i klubben begge to!

Vi var ganske usikre, da kona blødde litt tidligere i svangerskapet. Vi fikk komme til ultralyd, og vi vet nå at alt står bra til med den lille. Det var likevel tøffe dager, særlig siden første ultralyden kun viste en tom livmor. Den 6. mai skal vi til "ordinær" ultralyd, og vi er spente på om vi får se hvilket kjønn det blir. Selv er jeg overbevist om at det blir ei jente, så får vi se om magefølelsen stemmer. (Litt pussig at jeg snakker om min egen magefølelse - det er jo i konas mage det hele skjer ...) [;)]

Mensterminen vår er 4. oktober, mens ultralydterminen er 9. oktober, så får vi se hvilken som treffer best.

Dette er vår første også, og det er veldig spennende å lese om hva vi kan forvente oss.

Lykke til dere også!

Mvh, Mercury m/frue
 
Hei alle sammen

Har dere fått tilbud om å høre forsterlyd hos fastlegen? Det fikk jeg og var der når jeg var ca 15 uker på vei. Hun sa det bare var for moro skyld, men at de fleste legene som driver med svangerskap har et slikt apparat nå. Det var utrolig deilig å høre at det dunket og slo i jevn rytme der inne. Babyen hadde 140 slag i minuttet, har hørt at noen mener at jenter ligger litt høyere enn gutter i hjrtefrekvens, men vet ikke hva som er normalt. Noen som vet?[8|]
 
Hei, Lena_21!

Da har vi jo ultralyd nesten samtidig, da! Vi har på fredagen. Vi får huske på å oppdatere hverandre på hvordan det gikk! [:)]

Konemors mage begynner å kjennes nå. Snart er den vel synlig også! Håper alt går godt på ultralyden, både for dere og oss![:)]

Mvh,
Mercury /m. frue
 
Hei!

Vi fikk høre fosterlyd hos jordmor. Les gjerne Reidars betraktninger rundt akkurat dette emnet. Link fra forsiden av Babyverden.

Det sies bl.a. at fosterlyd under 140 kan indikere gutt, mens alt over 140 kan indikere jente. Sannsynligvis er det individuelle forskjeller, som bl.a. fosterets aktivitet osv.

Mvh Mercury m/ frue
 
I går hørte jeg hjertelyden, og fikk se den lille krabaten! [:)] Tror ikke jeg tenkte på noe annet hele gårdagen, det er vel kanskje ekstra spesielt med førstemann, når man ikke har så god greie på ting... Jeg er så heldig at den eneste plagen jeg har er trøtthet, så da kan man ikke klage. Men gleder meg mer til slutten av mai, for da står den "ordentlige" UL for tur.
Men ser at det er da noen som skal ha i oktober, og det er moro![:)]

Fortsatt lykke til videre alle sammen! [:D]

Menthi (16+3)
 
Jeg er helt ny her, førstegangsgravid og har fått foreløpig termin 24. oktober jeg også! Ultralyd 20.mai, kan tro jeg/vi er spent... Tror kanskje jeg får ultralyd litt for tidlig og må tilbake, men kan hende er det en bonus å få ultralyd 2 ganger?[8|]
 
Det blir spennende og høre hvordan det går det md deg, iom vi har termin likt. [:)] Du er først ute på UL, jeg skal 25. mai. Det må jo bare være moro med 2 UL, det synes jeg hvertfall. Er førstegangs på meg også. Spennende! [;)]

Menthi (17+2)
 
Hei hei
Jeg tenkte at jeg skulle si noe til dere som ikke har vært på ultralyd. Jeg var nå 11.mai og det var en helt utrolig opplevelse. Dere må glede dere kjempe masse. Jeg har vært på en ultralyd etter bare 9 uker pga at jeg hadde blødninger men dette var noe helt annet. Dere får se mye mer liv og får oppleve ungen deres på nært hold. Det var kjekt og se den lille ligge der å smatte og vite at den er helt frisk. Og så var det jo veldig spennende å se hva kjønn vi venter. Den lå selvfølgelig vanskelig til men han mente at det blir en gutt. Pga at han var bitte litt usikker fikk jeg ny ultralyd 1.juni. Det gjør meg ingenting. Jeg kunne tenkt meg å gå på mer enn en ultralyd for å vite at alt står bra til med den lille. Hva syns dere?

God 17.mai fra Silje i stavanger
 
hei

Jeg er ny her. Har termin 3 oktober. Var på ultralyd 29 april og er nå i uke 21. Jeg var veldig spent på ultralyden og fikk heldigvis bare positive tilbakemeldinger der. Var veldig kjekt så gled dere:) Fikk vite at vi får en jente ( det hender de tar feil så vi kjøper ikke inn rosa for å si det sånn...:) men regner med det blir jente siden de virket så sikre) Vedr hjertelyd så tror jeg nok det har litt med aktiviteten til fosteret når det måles og..jeg har hørt hjertelyd 2 ganger. Ene gangen 144 neste 136.
 
Har hørt fosterlyden hver eneste gang jeg har vert hos jordmor / fastlege på kontroll. Det er kjempespennende og veldig beroligende å få høre det lille hjertet som dunker i vei i dunderfart inni magen [:)] Har selv termin 1.okt. så får vi se hvordan dette går. Har vert på ultralyd og inni der svømte det ei lita tulle, så sa de iallfall.. Litt rosa er handlet inn, men mye nøytralt i form av hvitt og gult, sånn i tilfelle de skulle ha sett feil.
 
Vi har nettopp vært på ultralyd og sett en skikkelig aktiv liten[:)] Det var det mest unike jeg har opplevd noen gang. Nå sitter vi bare og ser på bildene vi fikk med oss... Rart å se et lite menneske som turner og sparker, vinker og smatter uten at jeg enda kan kjenne sparkene... Gled dere alle sammen som enda ikke har sett den lille. Termin ble fremskyndet fra 18.10 til 12.10! Dette er stort.... Vi ville ikke vite kjønn, men nå er mannen min sikker på at det er en aktiv guttunge vi skal få... Jeg vet ikke. Jeg har en eller annen jentefølelse. Spennende [:D]
 
Back
Topp