Termin datoer

Idus87

Forelsket i forumet
Hei! Min lege har reknet ut termindato 30 april, var på UL hos JM i uke 12  og hun satte meg frem til 2 mai på bakgrunn av mål av hode... Datoen har ingenting og si  :) , men JM sin dato stemmer vell mer ???

Får nok riktig dato på ordinær UL i uke 19 :) i uke 12 er det vell også stor variasjon i størrelsene på fosteret?

~testomania~ skrev:
Hadde forholdt meg til den som står på helsekortet, og etterhvert den som blir fastsatt etter ord.ul.

jeg også

Det er jo bare 2 dager, og det er jo i praksis "ingenting". Ville bare ventet til ordinær, og forholdt meg til 30.4.

Jeg blir forvirret ved utregning av menstermin også, for den varierer også avhengig av hvem du snakker med. Jeg har fått både 18., 19., og 20.... Jordmor sa at det er litt avhengig av programvaren de bruker og hvor langt de regner et svangerskap som. Jeg fikk også høre at det er 40 uker + 3 dager som gjelder nå. Men kanskje ikke alle som er helt oppdaterte i datasystemene... ikke vet jeg. Får uansett en dato på UL!

Hos meg er menstermin: 11. april, legetermin: 8. april og de på tidlig UL regnet med et sted mellom 8. og 11. april.

For min del holder det med antall uker enn en bestemt dato fram til ordinær UL der vi får en dato :)

Og en ting til, ikke alltid barnet vil komme ut den datoen ;) Enten før, midt-i-blinken eller etter :) Kan godt forstå at det er gøy med en dato å se fram til for å holde oss orientert med alt under prosessen, og samt. vente i spenning! :D

Back
Topp