Termin - bare cirka?

Canon_95

Forelsket i forumet
Når jeg regner ut fra mens får jeg en dato- 13-16 oktober, kommer an på kalkulator på nett.
Legen og tidlig ultralyd sier 20. Oktober.
Nå sier de på original ultralyd 26.oktober ....
er det litt som å stikke en finger i lufta?

har ett barn fra før, men da var det «kun» ett bytte av termin, nå føles det virkelig ut som om termin bare er sirka sirka .... fikk en stor jente 1 uke over sist, nå venter jeg en gutt... har lite lyst å gå så veldig lenge etter termin
Erfaringer/tanker?
 
Når jeg regner ut fra mens får jeg en dato- 13-16 oktober, kommer an på kalkulator på nett.
Legen og tidlig ultralyd sier 20. Oktober.
Nå sier de på original ultralyd 26.oktober ....
er det litt som å stikke en finger i lufta?

har ett barn fra før, men da var det «kun» ett bytte av termin, nå føles det virkelig ut som om termin bare er sirka sirka .... fikk en stor jente 1 uke over sist, nå venter jeg en gutt... har lite lyst å gå så veldig lenge etter termin
Erfaringer/tanker?
Sniker
Er vel bare 2 % som blir født på termindato :) termindatoen satt på oul er bestemt ut i fra mål på babyen
 
Har fått mine to barn 6 og 11 dager før termin.
Så det er jo bare en ca. beregning.
Har rekna likt med termin ved ordinær ultralyd hver gang, blitt satt frem ca 1-2-3 dager.

Babyen kommer allikavel ut når den er klar for det ;)
 
Når jeg regner ut fra mens får jeg en dato- 13-16 oktober, kommer an på kalkulator på nett.
Legen og tidlig ultralyd sier 20. Oktober.
Nå sier de på original ultralyd 26.oktober ....
er det litt som å stikke en finger i lufta?

har ett barn fra før, men da var det «kun» ett bytte av termin, nå føles det virkelig ut som om termin bare er sirka sirka .... fikk en stor jente 1 uke over sist, nå venter jeg en gutt... har lite lyst å gå så veldig lenge etter termin
Erfaringer/tanker?
Når barnet er født "til termin" betyr det fra tre uker før, til to uker etter termindatoen. Bare 5% av barna blir født på selve datoen og den er dermed ganske veiledende - men satt etter barnets mål ved ultralydundersøkelsen. Husk at når man regner ut fra siste mens kan man ikke si noe nøyaktig om når befruktning skjedde. I de aller fleste tilfeller kommer barnet når det er klart :)
 
Termin dato rommer ca 5 uker. Alt fra fødsel i uke 37+ 0 til uke 42 er innanfor termin ;) Mange blir veldig ”opphengt” i denne datoen , noe som fort kan bli lang ventetid for noen. 3 uker før eller 2 etter datoen er altså helt innafor :)
 
Ja, også må de vel ha en dato å forholde seg til ved en evt igamgsetting. Jeg ble satt tilbake en del dager i med nr2, men måtte fortsatt bli satt i gang 2 uker etter. Var gravid en halv evighet :dead:
 
Ser at det er mange som er opphengt i at termindatoen ikke kan stemme pga når mannen var på jobb eller annet.

Termindatoen er veiledende på når fosteret skal være klart for å møte verden, og er basert på hvordan fosteret vokser og ikke når man hadde sex ;)
 
Når jeg regner ut fra mens får jeg en dato- 13-16 oktober, kommer an på kalkulator på nett.
Legen og tidlig ultralyd sier 20. Oktober.
Nå sier de på original ultralyd 26.oktober ....
er det litt som å stikke en finger i lufta?

har ett barn fra før, men da var det «kun» ett bytte av termin, nå føles det virkelig ut som om termin bare er sirka sirka .... fikk en stor jente 1 uke over sist, nå venter jeg en gutt... har lite lyst å gå så veldig lenge etter termin
Erfaringer/tanker?

Sniker :)
Det er litt cirka ja. Spørs jo hvordan barnet ligger når de måler osv. Jeg fikk én dato på menstermin, en annen dato på TUL, enda en dato på privat oul og enda en ny på oul på sykehuset :hilarious:
 
Legen min mente jeg har termin 31.10 og på TUL i uke 13+6 ble jeg satt til 29.10. Terminkalkulator mener 02.11.20

Han får komme når han kommer, men jeg håper han kommer selv og at jeg ikke må settes i gang
 
Jeg forholder meg lite til den datoen, til alle som spør sier jeg i slutten av oktober. Jeg har faktisk sagt det så mye at jeg her om dagen ikke huska hvilken dato det var, siden jeg ble flyttet en dag tilbake :joyful: Men blir sikkert utålmodig om jeg går over allikevel ;)
 
Back
Topp