Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei!
Det er en terminliste her inne hvor man kan legge seg inn og se hvem andre som har termin samtidig. Selv har jeg termin 10. august og er veldig spent på om jeg går over termin eller om mini kommer tidlig
Tidlig ultralyd i offentlig regi er noe man får henvisning til om man er i en risikogruppe eller har ett risikosvangerskap (alder, annen sykdom, komplikasjoner i tidlige svangerskap etc). Jeg har fått henvisning til ultralyd i uke 12 pga høy bmi, men har forstått det slik at det ikke er noe man er garantert å få med mitt utgangspunkt, legen min var bare grei og la inn henvisning just in case (høy bmi har litt høyere sjangse for abort, svangerskapsdiabetes, svangerskapsforgiftning og komplikasjoner under fødsel).
Om man ikke fyller kravene må man selv bestille privat og betale av egen lomme. Mange velger den løsningen for å forsikre seg om at alt går bra før ordinær ultralyd i uke 17-20. Jeg bestilte f.eks selv ultralyd i uke 9 og betalte 990kr for det, fordi jeg ikke klarte å vente til uke 12 Er min første, så ekstra spent på å se liv!
Oi, du fikk tidlig det billig syns jeg! Tror jeg betalte 1500 kr sist gang... det var på Volvat.
Hvis hun fikk henvisning fra fastlege blir det jo mye billigere enn å bestille privatSTORE prisforskjeller! 990 var billigste jeg fant, Ultralyd jordmor i Bergen. Hun er også jordmor på Haukeland og skikkelig flink! Andre her lå på 1200-1500kr.
Hvis hun fikk henvisning fra fastlege blir det jo mye billigere enn å bestille privat