Termin - 40 + 2 eller 40 + 3?

trina

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Jeg stusser litt på dette med termindatoen min. For når jeg regnet på det nå så får jeg termin ved 40 + 3 og ikke 40 + 2. Hva er riktig her?

Min jordmor regner ihvertfall 40+3, så det er det jeg også går ut fra

Ok. Godt det ikke er bare meg. Men mener å ha lest at det skal være 40 + 2. Er det babyverden appen min også regner. Ble litt forvirra jeg nå.

Både jordmor, oul og babyverdenapp stemmer med 40+3 for meg.

40+3 her også... Men trur jeg måtte inn og endre noe på innstillinger for å få det til og stemme...:)

Appen min regner 40+2 og jordmor regner 40+3, men hun kommer vel når hun kommer uavhengig av hva termindatoen sier :D

Blir 40+3 hos meg også, har ukesskift på fredager og termin på en mandag :)

Regner 40+3 her og. Baby kan imidlertid fint få regne noe annet altså!! Hehe... :)

Legen regner 40 + 3 og jordmor 40+ 2. Ungen kommer vel når den har lyst uansett ;)

Jeg kan ikke forstå hvorfor de ikke bare kan være enige om en svangerskapslengde og at alle holder seg til den. Jeg har blitt gravid etter IVF og min termin skal derfor regnes utfra dette, og ikke etter babyene størrelse på oul. To forskjellige leger har gitt meg termin 40+0 noe som hvertfall er feil. Jordmor i kommunen sier 40+2 mens på sykehuset 40+3 .. Er det mulig? Den terningen som gjelder er den legen satte ved oul ( ut i fra egguttak) og den er 40+0. Jeg gir opp, men slipper hvertfall gå lenge overtid da :)

Da jeg fikk barn for to år siden beregnet både jordmor og sykehus 40+2. Nå bruker de 40+3. I følge jordmor har de endra det nylig.

Back
Topp