Termin 18. oktober :)

mamma_t_2

Blir kjent med forumet


Heisann!!

Jeg er nå i ca 14. uke og igår tror jeg jeg kjente en liten en som dunket borti magen. Jeg dyttet litt i siden, og når jeg holdt der kjente jeg en som romsterte litt rundt. Lurer på om det virkelig var barnet jeg kjente [8|]
Noen andre som tror de kanskje har kjent "liv" inni der så tidlig?

Ellers så går alt veldig fint, har en hodepine som ikke vil gå vekk og en trøtthet so henger over meg hele dagen, men jeg kan ikke klage. Er så heldig at jeg er hjemme om dagene, og forbereder meg til eksamen, og kan styre dagene litt etter formen.

Nå håper samboeren og meg at innkallelsen til ultralyden dumper ned i postkassen vår snart. Vi skal vite kjønnet, og gleder oss kjempemasse til den dagen vi, forhåpentligvis, vet hva kjønn det er [:D] Da bærer det rett til babyavdelingen for innkjøp av noen søte små klær til den lille. Har allerede funnet vogn, en kjempefin mørkeblå Simo kombivogn med offwhite og blå rute-detaljer. Og sengen er også klar til å bli kjøpt.

Ang. navn, syntes jeg det er vanskelig. Tror vi endelig har bestemt oss for Kristoffer. Har vært veldig innpå Sander, men føler "nesten alle" guttebarn idag heter det. Men Kristoffer er ett fint navn som kler en gutt/mann i alle aldre. Jentenavn syntes jeg er vanskelig. Det er så mange flotte navn, og så vanskelig og bestemme seg.
Vi har kortet det (foreløpig) ned til: Maren og Ida. Maren viss det blir en plugg av ei jente, og Ida viss det blir ei lita uskyldig ei [:D] Tror nok det blir Maren jeg da, hehe [;)]
Men, det er nok noe en ser når barnet først kommer, tenker jeg, og alt faller nok på plass!!

Mvh. Hanne
 
Hei!

Ja, da er vi to par i klubben. Håper det kommer flere innom også, slik at vi kan bli en fin "gjeng" [:)] Vi ønsker også å vite kjønnet. Føler det er mer praktisk i forhold til innkjøp av diverse. Dessuten er nok fødselen så spennende allikevel, at det ikke gjør noe om spenningen angående kjønnet utløses før.

Når det gjelder navn, vurderer vi Sondre og Madeleine, som vi begge er enige om at er flotte navn. Kona snakker også om Tobias, noe jeg ikke er helt komfortabel med ennå. Jeg får foreslå for henne at det eventuelt kan bli navnet på gutt nr. 2... [;)]

Jeg er, som deg, sikker på at det ordner seg med navn etter hvert.

Lykke til!

Klem fra oss i Stavanger!
 
Ja, da bare henger vi oss på også da.... skal se vi blir fler etterhvert!
Vi er alikevel fus vi da og har termin 8 oktober, akkurat på min bursdag, ikke dårlig timing, eller hva?

Jeg synes navnevalgene deres er utrolig herlige, kanskje fordi min førstefødt herlige diva heter Maren? Et gammelt navn med mye sjel og ikke minst et navn som passer en "plugg" med litt temperament. Supert!

Er selv skikkelig i vranglås når det gjelder navn, har en merkelig følelse av at det blir gutt denne gangen og har veldig lyst på Isak, men om det blir jente så er jeg IKKE sikker i det heletatt. Men sånn var det sist også, bestemte ikke navnet før vi så den lille tulla, og det passet perfekt.

Er nå 15+5 og har absolutt kjent liv, jeg kjente liv i uke 15 sist også, selv om alle mente det var for tidlig. Jeg tror det kommer helt an på hver enkelt og hvor godt man kjenner egen kropp. Stol på det du føler! Er det ikke herlig?[:D]
 
Heia Mercury og jamas28 [:D]

Det var noen søte navn dere har kommet frem til [;)]

Må si at timingen din, jamas28, var utrolig!!! Planlagt? Får du på termin, får du den beste bursdagsgaven av oss alle i år ihvertfall!!!

Dere skal vel alle snart på ultralyden, hvordan oppleves det? (dere som har vært på det før). Jeg gleder meg kjempemasse, men har en liten bekymring langt der bak også... Tenk viss de merker noe galt... Det er vel helt normalt, og etter ultralyden, slipper nok den følelsen [:)]

Godt å ha noen å kunne dele erfaringer med underveis, siden dette er førstemann er det mye vi lurer på, selv om en alltids kan lese seg til det meste, er ikke det det samme.

Om dere har merket det at når noen som ikke kjenner dere så godt får høre dere er gravide, er nesten det første de sier, noe negativt?
Jeg får så mange skrekkhistorier, og påminnelser som: "Gratulerer! Ei jeg kjenner lå i 15 timer med barnet å når det kom ut var det dødfødt" , "Du vet du kan få bekkenløsning snart, hemorider, at du revner, må klippes...."?

Jeg syntes dette er utrolig frustrerende, og vet ikke hva jeg skal svare tilbake.. Heldigvis har samboeren tatt dem ett par ganger, og da tror jeg de har forstått det. Men skikkelig rar reaksjon, syns jeg.. [:@]

Ellers så håper jeg dere har det bra, her kjenner jeg det vokser og gror som bare det, og magen kommer mer og mer for hver dag som går!!

Gleder meg til å høre fra dere igjen!!

Klem fra Stavanger (her også) [;)]
 
Lukk øra!!

Det er merkelig det der med at noen alltid har noe negativt å komme med. Bare lukk øra og si det gjerne rett ut at du forsøker å tenke positivt, uansett er det aktuelle svangerskapet noe som bare skjer èn gang da alle svangerskap er forskjellige og vi vet vel alle om bekymringene vi har uten at noen andre trenger å fortelle oss om det. Synes i grunnen at det er ganske ufint å komme med "skrekkhistorier" til en som er gravid, unødvendig![:'(]
Ut ifra egne erfaringer ble jeg utrolig selvfokusert og opptatt av meg selv. Noen synes kanskje dette blir litt vel mye, men jeg synes man skal få lov til det jeg. Det er jo så utrolig spesiellt å bli gravid for første gang, en helt ny opplevelse som ikke kan forståes av noen, for ingen er deg og har din kropp og baby. Nyt det så langt du klarer og kos deg. Jeg lover at i de fleste tilfeller så stopper det seg selv ved det neste svangerskapet, nå følger jeg nesten ikke med i det heletatt, blir bare minnet på det når jeg er kvalm og har vondt

Hilsen fra Ski
 
Ja, jeg må bare si meg enig med jamas28. Det er bare å lukke ørene godt igjen, og tenke på noe positivt (som at våren endelig ser ut til å ha kommet, eller så kan du tenke på skumbananer med sjokoladetrekk. Mmmm ...). Heldigvis har vi ikke opplevd akkurat det du beskriver, men jeg hadde fått hakeslepp om noen hadde prestert å si det til oss!

Når det gjelder ultralyd, har fruen vært på fire allerede, fordi hun blødde litt etpar ganger. Første gangen fant legen bare en tom livmor, [:-] mens de tre siste har vist en voksende krabat. [;)]

Det at hun følte seg usikker i forbindelse med at hun blødde litt var ikke spesielt hyggelig, men det var desto bedre å få sjekket at alt var i orden. Heldigvis har legen hennes ultralydapparat, og vi har fått komme raskt til. Kjempeflott!

Jeg gleder meg til den første ordinære ultralyden. Det blir spennende å få se "live" det jeg bare har fått se på bilder så langt. [:)]
 
Hei Lena-21 [:D]

Tusen takk og i like måte!!

Klem
 
Hei Lena_21

Missunner deg nesten litt den følelsen det var å være gravid første gang, er det ikke spennende? Venter selv nr. 2 nå og er 16 uker idag.
Jeg gikk gravid om sommeren med første mann, dvs HØYGRAVID, hun kom sent i juli, men jeg synes det var helt greit, så lenge man kan kle av seg og bare nyte den deilige årstiden så gjør det ingenting å være stor. Det eneste som er litt dumt var at jeg ikke ble anbefalt å bade i sjøen siste trimester, så jeg måtte bare vasse. Jeg er kanskje et litt dårlig eksempel på om man får vann i kroppen for jeg fikk svangeskapsforgiftning og este ut som en Michelin mann...skulle sett de tærne....hehe. så ut som sånne jule-sossisser, og jeg har smale føtter og lange tær til vanlig. Men dette er selvfølgelig helt ekstremt, gikk opp 33 kg pga dette, og har siden slitt med ca 10- 15 av disse igjen, men etter denne(sistemann) så skal jeg komme meg tilbake til normalen. Er helt bestemt på dette! Har såvidt begynt å legge på meg, kanskje et par kilo, men jeg er ikke bekymret, bare spiser sundt og koser meg, har forresten fått dilla på grønnsaker igjen så det går faktisk veldig bra. Men jeg tror at det uansett er viktig å kose seg i svangerskapet og ikke gjør vekten til et "stressmoment" Da senkes jo forbrenningen enda mer og babyen har ikke godt av at mamma er stresset[:D]
Det blir sikkert kjempebra...masse lykke til og det er godt å høre at samboeren din er så engasjert, kjempeflott og ikke minst viktig. Gi ham tilbakemelding på det!
 
Flott dato å ha termin på [:D]

Håper alt står bra til, og at den lille er snill med deg [;)]

Og forresten, jeg la på meg 2 kg. fra uke 7 til uke 12, og det var helt normalt fikk jeg beskjed om. Alle er forskjellige, fikk jeg beskjed om. Valgte å tro på det,hehe [8|]

Klem
 
Det var ei nydelig lita jente du hadde, jamas28 [:)]
 
Hei alle sammen!

Har det travelt for tiden, så det blir ikke til at jeg får kikket så mye innom, men godt å se at alle har det bra å er fornøyde!!

Idag var vi hos legen, og fikk høre nurkets hjerte slå skikkelig denne gangen. 150 slag i minuttet hadde den lille og ellers stod alt helt fortreffelig til med både barn og mor. Nå har vi fått ultralyd til den 23. mai og syntes det er lenge lenge til [;)]

Lurer på om det er noen av dere andre som har begynt å merke småplager ennå..? Jeg har hovnet sånn opp i beina at jeg får ikke på meg noen av skoene mine lenger, har fått svangerskapskløe som har vist seg i ett småprikkete rødt utslett, litt hodeverk og søvnighet har jeg også, men det er jo helt vanlig og til å regne med. Ellers så la jeg meg i solariumet på jobb igår å etter 20 min. hadde jeg fått ett skikkelig godt skille, så det var en positiv overraskelse!!

Noen her inne fra Stavanger som har prøvd fødeloftet på SiR? Jeg syntes det høres veldig veldig positivt ut, og hadde syntes det ville vært kjekt med litt tilbakemeldinger viss noen har tidligere erfaringer fra dette.

Stor klem til dere alle å nyt fridagen imorgen!!!


16 uker og 4 dager på vei [:D]
 
Takk for komplimentet, gravid 22- dette var selvfølgelig den første lille prinsessa, kanskje det kommer en til, selv håper jeg på en liten prins denne gangen, sliter så forferdelig med jentenavn...

Idag er jeg 18 uker på vei og skal på UL den 9 mai. Både gruer og gleder med, som sagt er jeg så forferdelig redd for at noe skal være galt denne gangen [&:], men dagen idag har bydd på masse liv og full fres i magen så da blir jeg litt roligere, det er en god følelse.[:D]

Jeg er allerede blitt sykemeldt pga bekkenløsning, har mye vondt og både fysioterapeut og legen min tør ikke ta noen sjangser med å presse meg tilbake i jobb da jeg også sist gang var sterkt plaget og slet i 2 år etter fødsel med bekkenplager. Så jeg ser frem imot en lang ferie og håper sommeren blir fin. Selv om jeg kjeder gørra ut av meg og har blitt en trofast tilhenger av dagens grusomme såpeoperaer og div talkshow[:'(]

PS Hva er dette fødeloftet folk snakker om?
 
Heisann..
Hiver meg innpå oktober terminen jeg også, skal ha den 9. etter planen, dvs vel 18 uker ut i svangerskapet.
Skal til jordmor på mandag og ultralyd på onsdag, og vi skal også vite kjønnet på den lille. Som jentenavn har vi Emilie, men blir det gutt blir det nok en ganske stor diskusjonsrunde[:D] Her er det både Sondre, Jonas, Markus og Adrian. Kommer liksom ikke frem til noe konklusjon, men en venninne av meg sa at navnet kom naturlig når hun fikk barnet til seg etter fødselen. Nå den siste måneden har jeg kun vært plaget av hodeverk og tretthet, mens de tre første månedene hang jeg mye rundt do-skålen[:D] Magen har vokst en del i det siste, merker tydelig at vanlige klær nå er for små. Så for tiden er det mammaklær for alle pengene. Syns jeg kjenner noe bevegelse i magen, men er ikke sikker siden det er første ungen. Alt er så spennende. Har ikke begynt å kjøpe inn ting ennå, tenkte å vente til kjønnet ble kjent.
Syns det er kjempepositivt med denne siden, her kan vi dele erfaringer.
Med gravid hilsen fra Stavanger.
 
Jaja..

Da kunne jeg ikke vente lenger og ringte til Majorstuaklinikken for å bestille time til 3D ultralyd....
Fikk time på dagen og kunne selvfølgelig ikke takke nei.
Så idag har vi fått vite at vi skal få en liten gutt.....yey[:D] Det kunne ikke vært mer perfekt, en av hver! Supert! Er skikkelig fornøyd!
En slik ultrlyd er virkelig å anbefale, helt utrolig. Så nå trenger vi bare et navn, ble plutselig så vanskelig.
Forslag mottas med stor takknemlighet.
 
Heisann!

Slenger meg på jeg også hvis det er greit! Har også termin 18 oktober! Var på ultralyd denne uken og måtte bare vite kjønnet- en liten gutt!! [:)] Vi var litt for nysgjerrige til å vente helt til den lille kommer til verden.. Navnet er også klart, Mathias! Blir nok en liten fotballspiller dette, etter sparkingen å si ja, kjenner det jevnt over hele døgnet. Det er like kjekt hver gang!
Magen har også vokst en del de siste ukene, noe jeg har ventet med glede på! Ellers så henger jeg fortsatt rundt do-skålen, men håper det gir seg snart.

Hvor mye er det normalt å legge på seg disse første 4-5 månedene egentlig? Jeg har bare lagt på meg 1 kg, enda jeg spiser hele døgnet rundt..

Hilsen Lene
 
Det kan godt hende du har kjent babyen din ja[:)]noen kjenner det tidlig.......ang hodepinen din vil jeg råde deg til å snakke med jordmor....da det kan være hormonene som gjør det men ops ops, jeg gikk med hodepine med nr.2 (har sjelden hodepine) og det viste seg og være svangerskapsforgiftning......men det finner jordmoren din ut og du får nøye oppfølging[;)]kan være helt uskyldig, men tenkte bare jeg skulle nevne det for deg....
 
Får vel slenge meg på her jeg også [:D] Venter den lille (etter sigende) jenten 1.oktober, så er jo over halvveis, og gleder meg veldig til hun ser dagens lys! Ultralyden var facinerende! Den lille romsterte voldsomt nedi der og låg å gapte, suttet på tommelen osv. Aktiv krabat [:)] Vi har ikke diskutert navn så nøye enda, men har jo et par jeg synest er ganske fine da.. Julie er blant favorittene, men så får vi se når barnet kommer om alt stemmer med kjønn og slikt. Barneutstyr er handlet inn i fleng; seng, vogn, bilsete ++ og klær, ikke minst! Har kjøpt en del rosa klær, men også mye i gult og hvitt bare sånn i tilfelle det er en liten pjokk inni der. Man vet jo aldri med ultralyden...? Dette er første babyen til både meg & barnefaren. Har vert sammen i 3 år nå og flytter i lag til sommer'n i eget hus [:D] Gleder meg! Sånn, da var jeg meldt meg inn i oktober-klubben [;)]
 
heihei ja [:D]

Hun romstrerer mye nedi magen, og enkelte dager er jeg overbevist om at hun er på vei ut tvers gjennom magen når hun setter i gang for fullt, men så langt har det bare vert artig å kjenne sparkene, selv om det kan gå hardt utover toalettet til tider, da hun har som favorittplass å plante bena rett på urinblæra tidvis [8D] hehe! Pulsslagene på barnet har lagt på ca 150. Magen er på plass! Den er faktisk ikke så stor enda, men den er stor nok til at JEG ser den, om ikke alle andre gjør det, for å si det sånn.. hehe [;)] Blir nok Føden på meg da.. Med min "skyhøye" smerteterskel så skal de få putte på meg og i meg det de har av smertestillende, så Storken er utelukket. Er fra Bergenstraktene du også da? Når har du termin?

Lykke til du også [:D]
 
Heia alle sammen, så kjekt å se at det er så mange her inne!!!
Vi var på ultralyd på mandag å fikk vite at nurket var en liten aktiv gutt, akkurat som jeg trodde. Det var ingen tvil, da han lå med manndommen rett til værs, hehehe :) Han heter Kristoffer, og var ett flott eksemplar. Det var deilig å se ham, se at han hadde det bra, var sunn og frisk og trivdes der han svømte rundt aktiv som bare det. En har jo sine bekymringer. Nå kan festen begynne, innkjøp av klær, seng, vogn og alt av nødvendighet, skal bli gøy!!! Endelig termin ble satt til den 23. oktober, så ble bare satt tilbake 5 dager.

Skal til jordmor for første gang på torsdag, og gleder meg til det. Har en utrolig flink lege, og jeg har derfor ikke sett nødvendigheten av å gå til jordmor før nå. Men gleder meg, skal melde oss på svangerskapskurs å gjøre alt vi kan for å være skikkelig forberedt. Hva er deres erfaringer med jordmor?

Skal føde på Fødeloftet i Stavanger, ett tilbud hvor en ligger på eget rom, familierom med dobbelseng, får badekar og akupunktur,men ingen medisinsk smertelindring. Noen som har født på lignende eller samme tilbud? Kand et anbefales eller bør en hive i seg all medisin en kan? Jeg har hele tiden vært forberedt på å gjøre fødlsenen til en så naturlig fødsel så mulig, og føler det vil være rett, men hadde vært greit å fått noen andres meninger om dette.

Nå hyler magen, må få meg noe frokost. Dere må ha en fortsatt flott helg alle sammen, og gratulere til alle som har vært på ultralyd og fått sett den lille sunn og frisk :)

Vennlig hilsen Hanne
 
Ja, deilig med gutt

...men vanskelig med navn! Storesøster har lenge vært fast bestemt på Marius, men endret mening til Max, her forleden. Dette er jo et navn vi alle synes er veldig annerledes og litt kult, så vi får se, kanskje det blir en liten (jeg menerStor) Max!

Fikk kjøpt inn vogn her også, vi valgte en Janè Slalom, med 3 hjul, sportsvogn med soft-bag inni, bor jo i annen etasje så vi fant ut at det lønte seg med tanke på all bæringen. Det var 40 % på Barneverden på Alnabru i Oslo, hvis noen bor i nærheten, alle vognene var nedsatt...utolig bra utvalg! Fulgte med stelleveske og regntrekk også. Supert!

Ps Gratulerer til alle som har vært på UL og fikk gode nyheter![:)]
 
Back
Topp