Termin 14.oktober:)

Silje1982

Forumet er livet
Hei hei alle sammen
Nå var jeg på ultralyd i går og det ser ut som jeg har en liten gutt i magen:) For å være helt sikker skal jeg på en til bare for å være sikker. Det viktigeste var at alt sto bra til med den lille og den lå der og smattet:) Jeg fikk også en ny termin. Den ble flyttet fra 9.oktober til 14. men det gjør ingenting. Det var ikke den store forandringen. I går når jeg hadde lagt meg fikk jeg 4 skikkelige spark fra den lille. Har aldri kjent de så tydelig. Det var veldig kjekt og spesielt. Har noen av dere andre samme termin som meg? Hvis dere har noe på hjerte så er det bare til å skrive til meg:)
Stor hilsen fra stavanger

hei på deg... jeg har termon 13.oktober med nummer en... gleder meg noe voldsomt.. så da er det en dag mellom terminene våre.. lykke til videre!!!

koz koz[;)]

Så koselig at du også venter unge på samme tid:) Jeg også skal ha min førsteså da er vi i samme situasjon. Det er gjerne litt frekkt å spør? Men hvor gammel er du? Jeg er ikke helt inni dette her programme så det kan være at jeg svarer deg på feil plass? Vet du hvilket kjønn du venter?

Har termin 1.oktober og venter ei lita jente (så sier de iallfall på UL)... [:D]

Så kjekt:) Er det ditt første barn? Er den lille rolig eller aktiv i magen?
Jeg har en gutt som er veldig aktiv:) Det syns jeg er rart i og med at den er så liten:)

Jenta mi er kjempeaktiv inni her, sparker og står i [:)] Har kjent bevegelser og spark siden uke 17 ca, og de bare øker i styrke for hver eneste uke! Gleder meg voldsomt til å få ut den vesle "fotballspilleren" [:D] Er ikke så altfor lenge igjen nå!

D er kjekt når de er så aktive:) Da vet du at alt står bra til:) I det siste har det lekket veldig fra brystene mine. Det er ikke bare små antydninger men så mye at jeg har papir klart med sengen. Har du merket noe til det? Tror du det kan være vanlig?

Har ikke opplevd det selv, men tror ikke det er unormalt? Du kan jo høre med lege / jordmor på neste kontroll? Har du hatt mye plager og slikt i svangerskapet?

lenge siden eg har vært her no men men.. Jeg er 20år... mange som mener jeg er ung enda, men synes det er helt greit å få baby nå jeg. De sa på ul at det ble jente, så får håper det er rett.. [;)]har liksom gått utfra det, ettersom vi ville ha klart barnerommet..

Hvordan går det med deg nå da?? Full aktivitet i magen??

See u!!

Hei hei alle sammen:)
Syns det er så kjekt å få svar av dere her. Godt og dele erfaringer. Hehe.. Jeg også opplevde å lekke gjennom klærne mine. Tror det er på tide med ammeinnlegg. Har fått vite at det er normalt så det er i hvertfall bra. Ja jeg har en del plager. Natt til torsdag var jeg på legevakten igjen for andre gang på tre uker. Første gang med blødning og denne gangen hadde jeg blod i urinen. Noen av dere som har opplevet det samme? Jeg fikk ingen svar om hva det kan være. legen sa bare at han ikke visste. Jeg fikk sykemelding på en uke. Er det nok? Bør jeg ta det med ro resten av svangerskapet? Heldigvis venter jeg en aktiv gutt som lager mye liv hver dag så det virker som han har det veldig bra:) Har dere aktive unger? Takk for at dere svarer meg på ting. Jeg har mange forskjellige plager så hvis noen lurer på noe er det bare til å spør.

Jeg tror jeg har vært usedvanlig heldig så langt i svangerskapet.. ALDRI oppkast, ingen blødninger eller noe. Var kun litt kvalm helt i begynelsen og usedanlig trøtt.. Men ellers har det stort sett vært en dans på roser for min del.
[8|]Har ikke merket noe til at det har begynt å lekke noe melk heller, men det kommer vel når jegg skal ha ferie.. helt typisk min flaks.. Den tid den sorg.. Det er hvertfall helt normalt. En venninne av meg måtte faktisk pumpe seg for melk under graviditeten. hadde tilslutt flere liter i frysen, så e jo bare å samle seg opp et lite lager med mors melk hvis du har rikelig![:D]

Hei og hopp.

Jeg sitter her åg prøver meg fram litt,det er første gangen jeg er her inne. Vi fikk lagt inn internett i går..Endelig!!!
Jeg har også termin den 14. oktober.. Dette blir mitt andre barn, jeg har en sønn fra før.. Han blir 9 år på mandag.. Litt rart å skulle begynne helt på nytt igjen. Jeg kommer til å gå fra å være en ung mor til å bli voksen mor. Da sønnen min ble født, var jeg 20 år.. I hele hans oppvekst, har jeg vært ung i forhold til andre mødre med barn på samme alder.
Nå da jeg er 29, vil jeg bli en av de eldre mødrene.. Det er en veldig rar følelse.

Lykke til !!

Klemz

Hei hei:)
Hehe.. Kunne hun pumpe seg for melk før ungen kom ut? Er det normalt? Foreløpig er det ikke melk jeg har. Det er bare noe seigt som kommer ut. Nå er jeg så lei av det så jeg teiper ammeinnlegg til puppene når jeg sover:) Du har vert veldig heldig som ikke har hatt noen plager:) Du er nok heldig og slipper unna skal du se:) Jeg har hatt alt. Blir veldig bekymret når jeg har hatt blødning og hatt blod i urinen nå nylig og ikke får svar av legen hva det kan være.

Du som venter barn 9 år etter din første kommer til å få det kjempe bra:) Nå er den eldste så stor at du kan få hjelp. Samtidig blir det nok fantasisk å en liten baby igjen:) 29 år er ingen alder:) Du kan enda få mange flere:)

ORIGINAL: jettemoren

Jeg tror jeg har vært usedvanlig heldig så langt i svangerskapet.. ALDRI oppkast, ingen blødninger eller noe. Var kun litt kvalm helt i begynelsen og usedanlig trøtt.. Men ellers har det stort sett vært en dans på roser for min del.
[8|]Har ikke merket noe til at det har begynt å lekke noe melk heller, men det kommer vel når jegg skal ha ferie.. helt typisk min flaks.. Den tid den sorg.. Det er hvertfall helt normalt. En venninne av meg måtte faktisk pumpe seg for melk under graviditeten. hadde tilslutt flere liter i frysen, så e jo bare å samle seg opp et lite lager med mors melk hvis du har rikelig![:D]

Ble litt overrasket over at vennina di måtte pumpe seg under graviditeten.[8|]
Har aldri hørt om det før.... Trudde at melken kom etter du hadde født jeg.
Husker jeg fikk beskjed om at du ikke skullle knipe ut den vesken som kom ut av brystene når jeg gikk gravid.
Ja ja der lærte jeg noe nytt[;)]

Hei igjen..

Ja vi gleder oss veldig til babyen kommer.. Samboeren min blir pappa for første gang og er helt tullete, men det må han nesten få lov til..[:)]

Storebror på 9, han hadde bursdag i går, gleder seg han også.Det blir litt som å få to enebarn når det er så stor aldersforskjell, så vi har bestemt oss for å ikke vente så lenge med å få nr tre. Så får iallfall denne en å leke med. Men da er det også stopp.. Veldig greit å si at vi skal ha enda en nå, spør meg kanskje etter fødsel og nattevåk. Ikke sikkert at svaret er det samme da.

Eldstemann ble tatt med keisersnitt, så jeg er jo førstegangsfødende den normale veien..

Ha en fin dag alle sammen.

et hvert svangerskap er nok noe unikt! ingenting er likt!!

begynner å merke at ting blir tyngre og tyngre nå.. jobben gjør nok sitt til at begynner å bli trøtt og lei.. Glad eg skal ha ferie snart!!! Ryggen begynner liksom å bli lei av å stå oppreist 6 timer i strekk uten noe form for pause..(jobber i butikk)..

etter ferien er det heldigvis bare 6 uker til jeg må starte permisjonen!! skal bli godt å få slappet av litt før småen kommer!!

Hei på dere
Hehe... Ja jeg er enig med deg. Vi snakker om at vi skal ha så mange unger men vi får bare se hvordan det blir med den ene først og fremst:) For samboeren din er det nok veldig spesielt kan jeg tenke meg:) Jeg også har en mann som gleder seg utrolig mye:) Han var lei av og vente da jeg bare var 2 måneder på vei og babysengen er snart skrudd opp:) Men det er bare godt de engasjerer seg:)

Ja jobb i butikk kan være veldig tungt. Jeg også jobber i butikk og jeg må ærlig innrømme at jeg tror ikke at jeg kommer til å jobbe mye der. Jeg har sykemelding nå og hvis jeg går tilbake vil jeg helst bare jobbe halvt. Du har ikke vurdert å gjøre det? Eller kunne du tenkt deg full sykemelding? Det er ikke så gale å gå hjemme nå om sommeren. Jeg syns tiden går kjempe raskt og jeg får nyte det fine været

Jo har vurdert å sykemelde meg... men nå skal jeg bare jobbe en uke til og så skal jeg ha tre uker ferie. Så skal ikke jobbe noe særlig i juli. og da gjennstår bare august og deler av september.. store muligheter for at det blir en sykemelding etter ferien. Ryggen er nemlig ikke god lengre..
leste om symptomer på bekkenløsning, og en god del av de passet til meg nå.. Noen sier det at når en først er blitt dårlig i ryggen under svangerskapet, blir man ikke noe bedre mot slutten når du er stor!

Hvordan går det med magen din da?? Er vel begynt å bli bra størrelse på den nå![:D]
E ganske kjekt egenlig!

Hei hei:)
Ja magen begynner å komme seg:) Jeg ligger litt over gjennomsnitte. Heldigvis har jeg bare lagt på meg på magen og ikke noe særlig andre plasser. Hvordan har din mage blitt? Har du begynt å bli varm? Jeg begynner å merke det på kroppen. Jeg har sykemeldt meg og tar det med ro. Det er nesten litt herlig og nyte sommeren og ta tid til seg selv. Jeg syns vi har rett på de godene når vi er gravide:) Hvis du kjenner det i ryggen hadde jeg nok sykemeldt meg hvis jeg var deg. Jeg også kjenner det litt i ryggen. Og tenk på at det kommer ikke til å bli lettere framover. Det er viktig å ta vare på seg selv også oppi graviditeten:)

Nå har jeg hatt en uke ferie.. var egenlig ganske bra, men i dag var eg å handlet me den vordne oldemor, noe som ikke ryggen eller hoften/bekkenet hadde serlig godt av.. ble litt mye trakking.

Har to uker igjen av ferien no og de skal jeg og pappsen til nurket ha på solfylte mallorca(palma). Fikk klar signal både fra lege og jordmor at det var greit at eg reiste. Og de to ukene skal eg virkelig bruke til avslapping! Men det blir nok ekstra varmt for meg,men det skal eg tåle.. E jo faktisk siste ferien vi får helt alene.. litt rart egenlig.

Men vi får no se om jeg kommer meg i jobb igjen etter ferien. er jo bare 6 uker igjen til permisjon da.. Når starter du din perm?? Magen min er ganske stor nå, synes jeg selv.. Noen mener jeg er veldig stor, mens andre sier at jeg er normal.. Tror jeg er ganske normal i mage størrelse. En stund siden eg målte den nå..

Men en til er nå helt sikkert.. det er en aktiv liten krabat i magen.. Aktiviteten er stor og det blir bare mer og mer av den!! Utrolig morsomt til tider!![:D][:D]

Men du får ha en god sommer videre!! vi får snakkes når jeg er tilbake!!!

Sommer koz fra meg..

Back
Topp