Tepper

Ida82

Forumet er livet
Vi skal kjøpe oss teppe. Og så lurer jeg på sånn floss teppe.. Noen som er fornøyd med det? Dere som er fornøyd eller ikke fornøyd, kan dere da skrive hvor dere kjøpte det?

Vi har to stk. Hørt om så mange som klager på sine men ingen av våre har vært dårlige

Et i stua som vi kjøpte på bauhaus (eller hvordan det skrives) i drammen, kostet litt over 1200. Litt krem hvit farge og røyter ikke i hele tatt, eneste minuset er at det tok veldig lang tid får bølgene ( etter det var sammen rullet i butikken)i teppet forsvant. Snakker om nesten en mnd hvor det var litt bulkete. Nå er det super fint og "trådene" teppet er kraftige å fine

Den andre er helt hvit og kjøpt på ikea. Litt billigere variant som vi fikk av mamma fordi hun ikke fikk bruk for det alikevell, tror det koster 350 kr eller noe. Den er en del spinklere enn den vi har i stua, men kjempe fornøyd med dette teppe også jeg.

For vi skal til ikea snart så da lurer jeg litt på det teppet fra ikea.. er det sånn som loer masse? Tenkte å ha under spisestue bordet...

Jeg har også Hampen teppe fra Ikea til 350 kroner, og jeg er fornøyd med det. Jeg har faktisk to stykker. Ett hvitt ett under salongbordet og ett rødt ett i hallen. Synes det er et bra tepper til å være så billig[:)] Og de loer ikke!!

Tror det på ikea finnes to typer.
Vi har den billige typen og er kjempe fornøyd.
Loer veldig veldig lite, tror vår har mistet 4-5 tråder på en mnd men det kan være kattungen sin skyld for den blir steng der om natta og ikke godt å vite hvordan den behandler den[8D] men har ikke løsnet noen tråder når vi har vært i nærheten så..

Å tusen takk for svar, det gjør det lettere for min avgjørelse når vi skal til ikea[:)]

Vi har to floss tepper, en under sofabordet, og en under spisestuen.
Vi er veldig fornøyde, men føler at det liksom ikke blir helt rent når jeg bar estøvsuger da. Må dra de med ut og riste skikkelig, og det er tungt siden de er så store og tunge.
Men ellers så er det jo veldig fint da, og deilig.
Våre loer overhode ikke, men de vi har var såpass dyre, og med god kvalitet. Fra Bohus. Kosta rundt 3000kr pr. stk.

ORIGINAL: kate

Vi har to floss tepper, en under sofabordet, og en under spisestuen.
Vi er veldig fornøyde, men føler at det liksom ikke blir helt rent når jeg bar estøvsuger da. Må dra de med ut og riste skikkelig, og det er tungt siden de er så store og tunge.
Men ellers så er det jo veldig fint da, og deilig.
Våre loer overhode ikke, men de vi har var såpass dyre, og med god kvalitet. Fra Bohus. Kosta rundt 3000kr pr. stk.

Ja det er jo greit å kjøpe dyre ting, som regel bra kvalitet, bør hvertfall være det. Men har liksom ikke råd til det nå.. Og så er jeg så lei av å ikke ha noe teppe under spisestua..[8|]

Har sett på noen tepper som heter Hellum og Hoven, begge fra Ikea.. Noen som har erfaring med de? er ikke floss teppe da..

hvis det er loinga du er mest opptatt av, så bør du holde deg unna ull floss......

ORIGINAL: ostepoppen

hvis det er loinga du er mest opptatt av, så bør du holde deg unna ull floss......

Ok, men er ikke de aller fleste laget av ull? ja ja.. skal innover i dag, så får jeg høre med folk der inne.. hvis ikke så blir det et vanlig teppe..

Jeg har også et teppe fra ikea kostet 298,og er kjempe fornøyd,loer ikke og kjempe greit og støsuge og holde rent,men de er ikke så veldig store! sånn ser det ut[:)]

og dette er helt hvit,og vi har 3 barn og 1 hund og det er like hvitt ennå[;)][:D]
har to sånne i stua jeg da[:)]

ORIGINAL: Ida82

Ok, men er ikke de aller fleste laget av ull? ja ja.. skal innover i dag, så får jeg høre med folk der inne.. hvis ikke så blir det et vanlig teppe..

det selges mest syntetiske floss tepper......
sjekk knutekvaliteten under tepper og gni henda litt i teppet og vurder hvor seig du blir.  da finner du fram til et alright teppe....

sjekk knutekvaliteten under tepper og gni henda litt i teppet og vurder hvor seig du blir.  da finner du fram til et alright teppe....

Tusen takk for tips.

Og Moskata, kjempe fint du har det!! Så på det teppet idag. Kjempe fint. Men føler det blir for lite. Men får se. Kanskje det passer nede i kjellerstue når vi får pusset opp[:)]

Tusen takk for tips.

Og Moskata, kjempe fint du har det!! Så på det teppet idag. Kjempe fint. Men føler det blir for lite. Men får se. Kanskje det passer nede i kjellerstue når vi får pusset opp[:)]
ja det er litt lite,men passer akkurat under sofaen min,hehe flaks med den[;)] men lykke til med jakten på et teppe,husk bilde når du har fått kjøpt da[;)][:)]

Har fått kjøpt teppe nå da. men ble noen helt enkle noen..

Erslev teppet. Dette har ikke sånn sklisikkert greier under (dumt) Men tenkte jeg skulle få tak i noe greier, og lime på under sånn at det ikke sklir. Men tenkte å ha dette under spisestu... Kosta jo nesten ingenting. Er egentlig sånn midligtidig løsning. Er vi fornøyd, så får det bli en stund...

Hemmet teppet, virker lett å støvsuge, noe som er viktig rundt der med sofaen.. Snuppa kryper mye under der, og virker som det ikke loer lett. Det gjør teppet vi har nå..

Back
Topp