Teppe som har ligget ute.

Supermamma92

Andre møte med forumet
Har et flossteppe som har ligget ute i kulda og er blitt fullt av is. Noen tips for å kunne få bort isen før jeg kan ta det inn? Klarer ikke å få d inn verandadøra pga isen som gjør at d såvidt går ann å brette d..

Hm... hva med å helle kokende vann i en stripe over midten så du får brettet det slik at det kommer inn døra?

Den beste måtten å vaske tepper på er å ha de i snøen, du kan snu det og slå på teppet for da ska både møkka og evnt is løsne seg opp, er det vi har gjort her når det evnt har fryst til

Jeg har tømt flere bøtter med kokende vann over. Isen er så tykt at såvidt noen ting blir smeltet.

Jeg hadde teppet i snøen, men glemte d av også dro vi bort noen dager. Når vi kom hjem så har d vært -25++ grader og vi har ikke klart å vært ute i mer enn 5 min

Da er det nok ikke sikkert du får det inn før det er plussgrader
Men hvorfor har du helt vann på det?
En som vi kjenner som driver med rens av tepper sa at det beste var å legge teppet i løssnøen og la det ligge i et døgn, så slå på det med teppebanker. Da hadde en tatt livet av envt dyr som var der og meste parten av tørmøkka festet seg i snøen

Back
Topp