Teppe i bikubemønster

TrilleTrall

Blir kjent med forumet
Hei!
Er helt ny som strikker. Strikket en sparkebukse, lue og genser til nå. Blitt litt hekta.

Har begynt på ett teppe nå i kveld. Der jeg skal ha lange masker. Har prøvd å google. men finner ikke ut noen ting.
Det står:

Skift til hvit og strikk slik: Strikk 3 r *1 lang m, 3 r* gjenta pinnen ut.

Forklaringen på lang maske er: Stikk høyre p gjennom m i hvit rett under de 4 p med glattstrikk med mønsterfarge, m med mønsterfarge løses opp.

Hvordan gjør jeg dette i praksis? Noen som klarer å forklare det til meg? :)

Hei!
Er helt ny som strikker. Strikket en sparkebukse, lue og genser til nå. Blitt litt hekta.

Har begynt på ett teppe nå i kveld. Der jeg skal ha lange masker. Har prøvd å google. men finner ikke ut noen ting.
Det står:

Skift til hvit og strikk slik: Strikk 3 r *1 lang m, 3 r* gjenta pinnen ut.

Forklaringen på lang maske er: Stikk høyre p gjennom m i hvit rett under de 4 p med glattstrikk med mønsterfarge, m med mønsterfarge løses opp.

Hvordan gjør jeg dette i praksis? Noen som klarer å forklare det til meg? :)

Vet ikke helt hvordan mønsteret ditt ser ut, men ut fra forklaringen virker det som du har noe hvitt og så fire pinner med en annen farge? Enklere om du kan legge ut bildet av det du har strikket :) men når du kommer dit du skal strikke en lang maske skal du stikke pinnen inn i den hvite masken du har lenger nede i arbeidet ditt og dra tråden igjennom der... Altså du skal strikke i den hvite masken ikke i den du vanligvis ville strikket som du har på pinnen. Og så slipper du av den masken du har på pinnen som du egentlig skulle strikket... Da rekker du på en måte opp et par masker nedover og så får du en lang tråd/maske som går over flere omganger :)

Back
Topp