Teppe foran vognåpningen

med første fødte vi på kongsvinger og fikk ikke info.Nå var vi på AHUS og da tok hun det opp i felles-utreise-samtale[:D]
Jeg viste det fra før,men sikkert de som ikke tenker over at det ikke er bra.

dem sa vel egentlig ikke noe på det[8|] men jeg bruker ikke teppe da, bortsett fra når jeg skal over gangfelt eller noe, da slenger jeg det på vogna, og når jeg kommer bort i skyggen tar jeg det av[:)] men da snakker vi type helseteppe[;)]

Barsel sa ingenting, helsestasjonen sa ingenting, vi brukte helseteppe foran når han skulle sovne for ellers sovna han aldri. Teppet ble tatt vekk når han hadde sovna og var uansett ikke helt tett foran åpningen før han sovna. [8D]

ingen har informert meg om at det ikke er greit.. 

ingen som har sakt at det greit heller [8D]

Jeg mener bestemt å huske at jeg fikk beskjed både på barsel og HS at teppe var noe å unngå, og jeg har aldri dekket åpningen med noe teppe.

Det nærmeste jeg kommer var at jeg en gang la et helseteppe kanskje 5-7 cm ned fra kalesjen på vogna utover myggnettingen, for da fikk hun akkorat ikke sola i øynene. Men ellers vil jeg heller dra vogna etter meg (kan ikke snu handtaket) enn å dekke vogna. Jeg er overbevisst om at det er skadelig, barna får dårlig luft og får kanskje vondt i hodet osv, og det er stor risiko for overoppheting.

Her, på det som før het Krybbedødforeningen (eller var det Landsforeningen for krybbedød?), kan man lese om sånt. Det er et helt avsnitt om å dekke vogna med tepper.

Tror kanskje de nevnte det både på barsel og helsestasjon (at det er fy-fy)....

Uansett hadde jeg aldri i livet kommet til å bruke det.....

har ikke sagt noe om det til meg..
Men hengte bare et helseteppe over vognen, ikke så det dekkte helle åpning, bare så hu ikke fekk solen rett i øynene når hu var baby..

Her har vi fått beskjed både på barsel og på helsestasjonen om ikke å bruk teppe over åpningen. På helsestasjonen sa de at man ikke skulle bruke helseteppe en gang. Man får heller dra vogna etter seg så det ikke kommer sol inn. Det var da jeg var glad jeg har vogn som håndtaket kan vippes over på. Ikke lett å trekke en tvillingvogn etter seg...

Bruker ikke teppe av noe slag, har aldri gjort det, og har aldri vært nødt til å bli fortalt at det ikke er bra.
Er lufta for kald til at ungen kan puste den inn, burde man ikke vært ute i utgangspunktet, får ungen sol i øynene snur man vogna/vender håndtaket, whatever, blåser det ned i barnevogna på ungen har du for åpen vogn og har fortsatt snumuligheten. Å gjøre det for å sperre for inntrykk er å skyte seg selv i foten. Bedre å venne barnet til å sovne under alle slags forhold fra starten. De må tåle litt lyd og lys.  

Ingen som noen gang har snakket om noe sånt...men bruker heller ikke teppe på vogna...kun helseteppe litt ned fra kalesja hvis sola står lavt..

Verken barsel eller helsestasjonen har sagt noe om det... men jeg bruker ikke teppe forran åpningen på vogna heller[;)]

ORIGINAL: Eternal

Brukte helseteppe da jeg var ute og trillet da han var liten. Kun når han skulle sove da, ikke nødvendig ellers.
Brukte også helseteppe foran da han sov i vogna på stranden, men helseteppet var "løst og ledig" lagt oppå, og plasserte alltid vogna i skyggen.

Hjelper ikke. Er du klar over hvor stillestående lufta er nedi en vogn fra før? Hor lunt og varmt det blir nedi der uten teppe?

ingen har fortalt meg noe om faren ved teppe over åpningen. Bruker sunn fornuft og dekker aldri helt til, men tar teppet litt over akkurat når han skal sove viss det er mye folk rundt oss. Også er det en åpning på baksiden av kalesjen som da står åpent!  Teppet går seff av igjen når han er sovna!

Bruker helseteppe foran åpningen, men jeg er veldig opptatt av at det skal være litt åpning så det kommer luft inn.[:)]

ORIGINAL: Torben sin mamma

ingen har fortalt meg noe om faren ved teppe over åpningen. Bruker sunn fornuft og dekker aldri helt til, men tar teppet litt over akkurat når han skal sove viss det er mye folk rundt oss. Også er det en åpning på baksiden av kalesjen som da står åpent!  Teppet går seff av igjen når han er sovna!

Se innlegget over. Det skal ikke mye til før oksygennivået nedi vogna er halvert med en gang du dekker til åpningen på noen som het slags måte selv om det ikke blir tett.

Aldri fått beskjed om hverken det ene eller det andre,men bruker ikke teppe. Min sønn sovner uansett:)

Barsel sa ikke noe, hs sa det er greit... jeg tenker sjøl og bruker teppe foran ved behov[:)]

Back
Topp