Teppe er ikke "teppe" . . .

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
En ting som irriterer meg helt vilt (spesielt her inne og etter at jeg ble gravid) er at folk ikke vet forskjellen på TEPPE og PLEDD og bruker de om hverandre. JA man kan si teppe om et pledd, men hvorfor bruke det når pledd er et eget ord?
ImageUploadedByBV Forum1478614658.320452.jpg
Dette kommer opp når man Googler teppe, og under ser du hva som kommer opp når du googler pledd!
ImageUploadedByBV Forum1478614697.613397.jpg

Tepper har man på gulvet eller veggen. Og pledd bruker man gjerne til å varme seg med eller som man har i barnevognen eller svøpen babyen med osv..

Nei, det du kaller teppe heter (gulv)matte :D teppe bruker vi litt om hverandre tror jeg, både som gulvteppe, pledd og dyne. Nordlending :D

Det er jo noe som heter helseteppe. Man sier jo ikke helsepledd :p

nå ble jeg skikkelig ukomfortabel med ordet teppe, kjenner jeg :p

Jeg bruker teppe for det på gulvet og det over kroppen:p har ikke ordet pledd i mitt vokabular :p skjønner frustrasjonen, men slik er det når det er mennesker over hele landet med ulike dialekter :)

Pledd brukes vel ikke på endel dialekter bla på Vestlandet så er nok derfor vil jeg tro. Pledd høres rart ut og si for meg i hverfall

:hilarious::hilarious::hilarious:

Jeg er trønder. Vi sier fat til tallerken. Og teppe for pledd. Liker å tro at det ikke er min feil :rolleyes::oops:
Men til mitt forsvar har jeg aldri brukt noen av de ordene innpå forumet da. Før nå ;)

Hehe :p fat :p :p

Måtte bare få ut frustrasjonen! Det har irritert meg i noen mnd nå, og måtte si noe tilslutt :o

Men så blir det ofte litt forvirring viss vi drar inn: vognteppe og babyteppe da!? :-) så lenge folk forstår kva vi snakker om, ser eg ikkje problemet ;-)

Vognteppe kan jeg forstå da fordi det blir jo bare lagt oppå alt annet som et teppe, på en overflate liksom. Babyteppe har jeg aldri hørt noen si, sier jo babypledd :)

Hehe, Neida det er ikke noe problem :p Det er bare det at det har irritert meg i noen mnd nå, og måtte si noe tilslutt :o :p

Nei, det du kaller teppe heter (gulv)matte :D teppe bruker vi litt om hverandre tror jeg, både som gulvteppe, pledd og dyne. Nordlending :D

Det er jo noe som heter helseteppe. Man sier jo ikke helsepledd :p

nå ble jeg skikkelig ukomfortabel med ordet teppe, kjenner jeg :p
Nei det heter eventuelt gulvteppe :p Gulvmatte er noe helt annet igjen (se bilde)ImageUploadedByBV Forum1478621542.515804.jpg
Hehe ja dere nordlendinger er spesielle når det kommer til visse ord :p

Såså, få ned pulsen nå, dette er ikke verre enn at ordet "teppe" har litt utvidet betydning på visse dialekter, det må vi kunne leve med ;) Hilsen nordlendingen
Pulsen er fin den ;) Ville bare legge fram noe som har irritert meg lenge, that's it. Folk kan bruke hvilket ord de vil, men nå vet de i hvert fall forskjellen :) !

Back
Topp