Teppe eller pose til bilstol?

Jeg ønsker meg egentlig en vinterpose, men tror ikke vi kjøper det før vi har sett an behovet. Vi fikk vår-/høstpose til første, og brukte den hele vinteren med et ullsett på og et ullpledd inni. Det holdt til østlandsk vinter. Nå bor vi i nord, så litt andre forhold kanskje...

Jeg har brukt teppe til èn og bilstolpose til en annen. Jeg foretrakk bilstolpose, så jeg har kjøpt det denne gangen også. Teppe og dyne faller så fort av, gir rom for kald luft å komme under. Men det er nok smak og behag :)

Jeg ønsker meg egentlig en vinterpose, men tror ikke vi kjøper det før vi har sett an behovet. Vi fikk vår-/høstpose til første, og brukte den hele vinteren med et ullsett på og et ullpledd inni. Det holdt til østlandsk vinter. Nå bor vi i nord, så litt andre forhold kanskje...
Ja jeg bor ikke i nord, så det kan jo være litt forskjeller der :) takk for innspill :D

Bilstolpose var gull for oss ettersom vi brukte bilen mye. Som nevnt over kan det komme mye kald luft under dyna, og den holder seg gjerne ikke på plass heller.

Jeg foretrekker bilstolpose. Om du skal ha vintertypen eller vår/høsttypen kan avhenge av

Bil i oppvarmet garasje eller ute?
Ny bil som blir fort varm eller bruker lang tid?
Lang vei å gå til bilen?
Hvor i landet bor du, mild eller kald vinter/vår?
Ser du for deg å bruke bilstolen på vogna og trille med den ute, eller er det bare inn/ut av bil/hus/butikk?

Jeg fikk i januar sist og hadde vinterpose til bilstolen. Vi brukte den frem til slutten april, da gikk vi over til teppe eller ingenting. Har omlag 40-50 meter å gå til bilen, den er gammel og bruker lang tid på å varmes opp, står parkert utendørs og må skrapes/måkes om vinteren. I babytida var turer av typen til helsestasjon eller matbutikk de mest aktuelle og bilen rakk aldri bli varm før vi var fremme uansett. Veldeig deilig ikke å trenge å kle på babyen så veldig mye tøy før vi skulle ut.

Velger du en tynnere bilstolpose kan du likevel gjøre den varmere ved å legge et ullteppe eller liten dyne inni posen. Fordelen med pose da er at teppe ikke vil skli av når du bærer stolen inn og ut.

Skal ha bilstolpose, Easygrow mini. Den kan jo også brukes i bagdelen på vognen, der stor pose gjerne hadde blitt for stor. Så ser vi an behovet for større pose til høsten ☺️ Bor i Bergen, så kjenner litt på at vi ikke gidder å kjøpe de dyreste posene som er mest anbefalt, da det ikke tenderer å bli såå veldig kaldt her. Isåfall får vi ta det litt på sikt.

Tenker ellers at bilstolpose er topp, da slipper man å ta så mye klær på den lille. De skal jo heller ikke ha så mye klær på pga setebeltet. For oss som bor sentralt og har soneparkering (må av avogtil gå en hundre meter til der bilen står parkert, hvis vi ikke får plass rett utenfor) er det også supert med pose så baby holder seg varm og god :love017

Jeg foretrekker bilstolpose. Om du skal ha vintertypen eller vår/høsttypen kan avhenge av

Bil i oppvarmet garasje eller ute?
Ny bil som blir fort varm eller bruker lang tid?
Lang vei å gå til bilen?
Hvor i landet bor du, mild eller kald vinter/vår?
Ser du for deg å bruke bilstolen på vogna og trille med den ute, eller er det bare inn/ut av bil/hus/butikk?

Jeg fikk i januar sist og hadde vinterpose til bilstolen. Vi brukte den frem til slutten april, da gikk vi over til teppe eller ingenting. Har omlag 40-50 meter å gå til bilen, den er gammel og bruker lang tid på å varmes opp, står parkert utendørs og må skrapes/måkes om vinteren. I babytida var turer av typen til helsestasjon eller matbutikk de mest aktuelle og bilen rakk aldri bli varm før vi var fremme uansett. Veldeig deilig ikke å trenge å kle på babyen så veldig mye tøy før vi skulle ut.

Velger du en tynnere bilstolpose kan du likevel gjøre den varmere ved å legge et ullteppe eller liten dyne inni posen. Fordelen med pose da er at teppe ikke vil skli av når du bærer stolen inn og ut.
Takk, her var det mye gode poenger :)

Vi fikk februarbaby sist også, og har bare brukt et stort, godt ullteppe. Selv om det var kulderekord ta småen ble født.

Jeg synes det er enklere mtp at bilen blir jo varm etter en stund, og da er det lettere å styre med et teppe man kan dra delvis av fra forsetet, enn en pose man ikke like lett klarer regulere uten å faktisk gå ut av bilen.

Forrige gang hadde vi bare "vanlig" bil som brukte litt tid på å bli varm, men nå har vi kjøpt "ny" bil, med vebasto, så da kan vi komme ut til ferdig oppvarmet bil. I tillegg til at det bare er noen meter fra døren til bilen.

Vi fikk februarbaby sist også, og har bare brukt et stort, godt ullteppe. Selv om det var kulderekord ta småen ble født.

Jeg synes det er enklere mtp at bilen blir jo varm etter en stund, og da er det lettere å styre med et teppe man kan dra delvis av fra forsetet, enn en pose man ikke like lett klarer regulere uten å faktisk gå ut av bilen.

Forrige gang hadde vi bare "vanlig" bil som brukte litt tid på å bli varm, men nå har vi kjøpt "ny" bil, med vebasto, så da kan vi komme ut til ferdig oppvarmet bil. I tillegg til at det bare er noen meter fra døren til bilen.
Gode poenger. Vi også har mulighet for oppvarming og har to meter til bilen.

Vi hadde teppe sist og kommer nok til å ha det igjen.
Har en bestemor som strikker masse ull dresser og tepper til mini. Så det blir nok godt og varmt.
Har også planer om å kjøre varm bil opp til huset for å sette inn baby, og ikke gå til kald bil med baby.

Jeg hadde pose til første og var veldig fornøyd med det! Om det ble soving i bilen var det lett å bare åpne posen når vi kom inn :)

Vi har bestilt Reflex Lun-bilpose i ull og dun.
Åpner posen når vi kommer inn i forvarmet bil.
Har babystol som kan klikkes på barnevognen, så kjekt å ha varm pose om vi skulle finne på å ha behov for å trille.

Bilpose på vinteren er gull, om den blir nå i sommer baby er usikkert men selger den om den ikke blir brukt

Back
Topp