Teorien til bil!

Evette

Gift med forumet
Noen som sleit med den og tok den muntlig? Hvordan var det i forhold til skriftlig? har jeg bomma på den 2 ganger og kjenner jeg virkelig sliter med lysten til å lese enda mer. Jeg har lest masse, men det virker nesten ikke som det ikke går inn! Mangler kun 3,5 time med obligatorisk kjøring så det er kun teorien som holder meg igjen til å få den fordømte lappen!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kjenner en med dysleksi som fikk ta teorien muntlig!! Gikk bra med en gang!!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Noen som sleit med den og tok den muntlig? Hvordan var det i forhold til skriftlig? har jeg bomma på den 2 ganger og kjenner jeg virkelig sliter med lysten til å lese enda mer. Jeg har lest masse, men det virker nesten ikke som det ikke går inn! Mangler kun 3,5 time med obligatorisk kjøring så det er kun teorien som holder meg igjen til å få den fordømte lappen!

Jeg har også vanskeligheter med å huske bra. Det som gjorde at jeg besto,var at jeg skrev masse i en kladdebok. Det viktigste. Og da besto jeg med en gang :-)

Lykke til :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Jeg har også vanskeligheter med å huske bra. Det som gjorde at jeg besto,var at jeg skrev masse i en kladdebok. Det viktigste. Og da besto jeg med en gang :-)

Lykke til :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
Satt og vurderte og gjøre det faktisk. Pleier alltid å skrive ned ting jeg må huske og da sitter det som regel bedre:p

Jeg sleit å masse med teorien, gikk inn på teoritentamen.no å bestilte meg prøve med bestått garanti.. tok den i 3 uker, leste litt igjennom boken noen ganger også for jeg å tok den.. besto med 3 feil :)

Jeg hadde problemer med å motivere meg til å lese teoriboken, synes den er så tørr og langtekkelig å lese... Men kjøpte tilgang til denne siden i en måned, ( https://www.prove.no/ ), tok prøver til jeg holdt på å kaste pcen i veggen, og besto på første forsøk men to feil ;) Synes faktisk den på biltilsynet var lettere en de på den siden her!

gå inn på proven.no betal 49kr for og får alle spørsmålene, sitt og trykk til du greier det hver gang også drar du og tar prøven. dette gjorde jeg i 2 dager og besto prøven med 4 feil. Boka er alt for kjedelig og tung å lese, spør du meg.

Diller med siden teoritentamen.no. består noen ganger, og stryker noen ganger.

Jeg fikk den muntlig. Men den er jo ikke akkurat sånn at du bare svarer muntlig. Du får sensor med inn på eget rom med data. Du tar prøven på samme måte som når du ikke får den muntlig, bare at sensor leser opp spm og svar alternativ. Og er det noe du ikke forstår så prøver h*n og omformulere spm så du skjønner litt bedre.

Jeg tok teorien 7 mars i fjor. Da var det 8 år siden jeg hadde tatt alt annet, så i 8 år mangla jeg kun teoriprøven og oppkjøringen. Besto med kun 3 feil på teorien, og 9 april tok jeg oppkjøring :) jeg hadde bare
Prøvd teoriprøven en gang før, og da var jeg 18 (var 26 i fjor da jeg prøvde på nytt). Synes det var veldig lett å ta den :) angra på at jeg ikke hadde gjort det tidligere :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk noe som heter e-teori med i pakken da jeg skulle ta lappen! Det er som et teorikurs du tar via Internett, med filmsnutter, bilder, tekster og en stemme som leser/forteller tekstene og forklarer filmsnuttene mens de blir spilt av! Hele kurset varer vel ca 4 timer, men du kan pause og logge ut, for så å logge inn igjen senere å fortsette der du slapp. Tok i tillegg maaaaange prøver på teoritentamen.no, holdt på til jeg besto alle prøvene sikkert 20 ganger...:p
Gørr kjedelig, Men veldig verdt det! Besto med 2 feil på første forsøk.
Lykke til! :)

Da jeg tok teorien ifjor sommer, kunne man bruke hodetelefoner og få spørsmål og alternativ opplest.
Jeg tok kun tester på teoritentamen.no, leste ikke en døyt i boka, og stod på første forsøk.

Sent from my iPhone using BV Forum

vet ikke helt om jeg forsto hva HI mente her. Er det teorien i seg selv som er vanskelig å forstå? eller er det lesevansker som gjør teorien vanskelig å lese?

for om det er teorien i seg selv som er vanskelig å forstå, så lurer jeg litt på hvordan kjøringen går.. teorien må jo sitte for at man skal klare seg ute i trafikken. Føler du at du forstår hva du holder på med ute i trafikken? (om det var selve teorien som var hovedproblemet..) kan kanskje kjørelærer hjelpe deg med at ting blir mer teoretisk på kjøretimene? Altså at dere terper på ting MENS dere kjører?

Leste boka en gang. Spurte ut kjørelæreren min under kjøretimene om det jeg hadde lest. Så kjøpte jeg ukespass på teoritentamen.no, tok den om og om igjen flere ganger om dagen frem til prøven og stod på første forsøk :)

vet ikke helt om jeg forsto hva HI mente her. Er det teorien i seg selv som er vanskelig å forstå? eller er det lesevansker som gjør teorien vanskelig å lese?

for om det er teorien i seg selv som er vanskelig å forstå, så lurer jeg litt på hvordan kjøringen går.. teorien må jo sitte for at man skal klare seg ute i trafikken. Føler du at du forstår hva du holder på med ute i trafikken? (om det var selve teorien som var hovedproblemet..) kan kanskje kjørelærer hjelpe deg med at ting blir mer teoretisk på kjøretimene? Altså at dere terper på ting MENS dere kjører?

Kjøringen går kjempebra. Jeg har kun litt av det obligatoriske igjen før jeg egentlig er klar for oppkjøringen. Men teorien som jeg leser går ikke inn, og svarer feil på spørsmål jeg tror jeg kan. Som sagt har jeg aldri hatt problemer tidligere med å oppfatte ting jeg leser så synes det er rart at det skal begynne nå:confused: Men skal jobbe intenst med dette nå ei uke. Jeg får notere ned ting som jeg kanskje har spesielt vansklig å få inn og bruke nettet mer aktivt..

Jeg tok prøva på nett, etter 10 ganger på rad med null feil tok jeg teorien :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Her klarte jeg det på 2.forsøk. Da fikk jeg mamma til å stille spm,tok tester på nettet og skrev notater:D
Du må ha masse lykke til:)

Last ned teoritentamen på tlf. Koster 200 kr så får du 10 prøver med 45 spm i hver prøve du kan ta så mye du vil... Jeg brukte bare den og besto for 2 uker siden :) lykke til!

Min søster tok den muntlig. Det klarte hun fint. :)

Syns muntlig var verre.. men syns teorien generelt er litt vrien med lure spørsmål. Har stoppet litt opp for min del. Trenger et spark for å starte på nytt. Mangler bare teorien og en kjøretime og oppkjøring.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Den nye boken er veldig grei å lett leselig.. få det inn med teskje bok;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp