Tensjons hodepine?

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Tror det er det det heter..
Flere som har hatt det? har det gått over av seg selv eller måtte dere ha behandling?
Jeg lever omtrent på smertestillende.. har hatt konstant vondt i hodet (bare høyre side fra midten av pannen og forbi tinningen og ned bak øret) siden fredag..
Er så lei av å ha vondt nå..
Evt noen tips til hvordan jeg kan bli fortere kvitt det?
Nå tar jeg paralgin forte og 600mg ibux ca 3 ganger dagen for å holde meg oppegående

Dollface skrev:
ring kiropraktor... jeg ble bedre etter en behandling :)

Hva gjør kiropraktoren da? knekker i nakken? Jeg er så skeptisk til knekking deremoticon

FancyPants skrev:
Høres på navnet ut som det samme som spenningshodepine?
Det finner du mye info om her isåfall:
http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/spenningshodepine-2461.html?page=1

Ikke helt det samme , for jeg er ikke lys sky eller reagerer på lyder.. og jeg har det konstant 24/7.
Legevakten sa at tensjons hodepinen kommer av en muskel i nakke/hals.. den som går fra under haka og opp bak øret har spent seg pga psykisk stress... så jeg må på en eller annen måte få den til å roe se igjen ettersom jeg forsto..
Men gir det seg ikke snart så får jeg be om haste time hos legen min og høre hva han anbefaler meg å gjøre videre. kan jo ikke ha det slik 24/7 heller

Drømmeren skrev:

Dollface skrev:
ring kiropraktor... jeg ble bedre etter en behandling :)

Hva gjør kiropraktoren da? knekker i nakken? Jeg er så skeptisk til knekking deremoticon

hvis kiropraktoren er god, så får han/hun deg til å slappe av..
evt så ringer du noen som driver med massasje og bestiller en time.. 
min kiro pleier å massere ganske hardt først med noe spesiell krem... så knekker han et par ganger.. og så er jeg nesten helt fin etterpå...

problemet sitter som oftest i nakken, men hos meg kommer det fra hoftene og forplanter seg oppover.. nå har jeg ikke hatt det på kjempelenge...

noe jeg pleier å gjøre når jeg merker at jeg er litt stiv i nakken, er at jeg veiver armene rundt - holder de rett ut - og veiver de i store sirkler rundt fram og tilbake..
så holder jeg de rett opp og lager sirkler fram og tilbake... 
Så når jeg har gjort det litt, strekker jeg hodet godt fra side til side.. hold det litt og kjenn at det strekker... prøv å legg øret mot skuldra, og rull hodet sakte mot brystet (med haka så nære kassa så mulig) - stopp på midten og rull tilbake.. så bøyer du over til andre skuldra og gjør det samme..

Det er sånn jeg gjerne gjør et par, tre ganger i uka  for å strekke ut nakkemusklene.. 

Back
Topp