Tenner

CottageCore

Glad i forumet
Februarhjertene 2025
Minsten har fått tenner, til min skrekk og gru. De tittet frem ved rundt fire mnd og kom helt ut ila de siste to ukene. Tror denne karen har fått tenner tidligst av alle tre, og syns det var litt kjipt, for jo mindre de er, jo mindre vet de hvordan de skal (og ikke skal) bruke dem - har jeg tenkt.

Nå biter han så mye at jeg vegrer meg for å bruke pupp som trøst og flere andre ikke-sulten-situasjoner. Det gjør han mer krevende å roe ned. Jeg innbiller meg at det ved de to andre bare varte noen få uker før bitingen avtok, men hva er deres erfaring? Han begynte ikke å bite før etter tennene var kommet helt ut.

Jeg bruker så klart trikset om å dytte nesa inn i puppen for å hindre pust ett sekunds tid - det eldste trikset i boka - og det funker jo det. Men jeg er fortsatt redd når jeg da skal koble han på igjen.

Nå har jeg funnet et par andre triks; putte fingeren i munn eller rundt ansiktet for å sjekke hvor sugevillig han er, fordi suging og biting ikke skjer samtidig. Og jeg spruter en dråpe melk i munnen for å friste frem ekstra sugevillighet fremfor lekenhet eller utålmodighet som kan føre til biting.

Jeg håper denne bitingen snart går over eller skjer sjeldnere. Noen andre som husker? Minnes å huske at det blir nye runder med biting i hver periode de får tenner. Kun to som kom nå, så det er flere runder foran meg…

Back
Topp