Tenner?

Cookies

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Baby er snart 5 mnd og nå tror jeg det kanskje er tenner på gang samtidig som det jo er veldig mye annet som skjer i den lille kroppen der - nye lyder og skills hele tiden :) han vil ikke ha bitering men hånda/hendene er i munnen konstant, til og med når vi bader og kler på han (får såvidt lov til å ta ut hånda for å ta ting over hodet), han sutrer mer, har mer vanskelig for å falle i søvn. Jeg har sjekket gummene og de ser ikke annerledes ut. Gitt at dette er tenner, hvor lenge kan dette holde på før tennene kommer? Og - noen som har noen supergode tips?
 
Hei
Jeg har ingen tips, men vil bare si at min er helt lik! Han har en skikkelig vanskelig periode der han kun faller til søvn på puppen. Veldig sutrete og slitsom. Hender og armer i munnen konstant. Det som funket i går funker ikke i dag osv…Håper dette går fort over
 
Hei
Jeg har ingen tips, men vil bare si at min er helt lik! Han har en skikkelig vanskelig periode der han kun faller til søvn på puppen. Veldig sutrete og slitsom. Hender og armer i munnen konstant. Det som funket i går funker ikke i dag osv…Håper dette går fort over
Ja, har jo lest om disse utviklingstrinnene og det er visst mye som er litt strevsomt i denne perioden. Håper de er gjennom det raskt ja! *krysserfingrene*
 
Vi er også der, og ifølge 5. utviklingstrinn er de litt mer sutrete nå, men at det trengte ikke nødvendigvis å bety at det er tenner på vei. Jeg kjenner med fingeren i gommen om det har blitt hardere, for å kjenne etter om tennene er på vei, men fortsatt like mykt der. Min på 5 mnd sovner faktisk mye lettere nå, men er til gjengjeld mye mer fuzzy og oppmerksomhetssyk på dagtid. Så det å legge han i gymmen er ikke like stas som før med mindre vi leker med han samtidig.
 
De kan plages med kløe i munnen i ganske lang tid før det dukker opp tenner..
Finnes biteringer som du kan oppbevare i kjøleskap som lindrer godt :) er også produkter som kan fåes på apotek som kan smøres på gommene ( har ikke prøvd selv så aner ikke om det funker )
 
Min var helt lik like før det kom tenner. Vi kjøpte tannbørste og dro dem sakte frem og tilbake over gommene, det hjalp værtfall en stund :)
 
Har veldig god erfaring med å fryse ned morsmelk i isbitsform og gi isbiten i matsmokk! Vet ikke om det går med mme hvis du gir det.

Her gnager hun også desperat på alt, og sikler som bare det.
 
Tusen takk både for erfaringer og råd alle sammen :) her skal nok alt prøves! Vaksiner igjen neste uke så håper ikke vi treffer med tenner samme dag/helg :( glad mannen har ferie nå då vi kan dele litt på dagene, puh!
 
Back
Topp