Tenner

Bkno6054110

Første møte med forumet
Har noen av deres fått tenner enda?
Merket dere noe til forhøyet temperatur og litt mindre matlyst, opp og ned i humør?

Min fikk 2 tenner ca 5måneder gammel nede, eneste jeg merket da var at Hu hadde mindre matlyst og bare sutra med flaske, sikler mye, røde kinn og henda i munn.
og ser at det kommer noe oppe nå, 2små bobler i tannkjøtt, røde kinn, sikler og biter på smokken, normal allmenntilstand. hun har en lett feber på 38,1. Leser at det er normalt med litt forhøyet temperatur.

Erfaringer?
 
Ok..! Det er tidlig med tenner i overkjeven så tidlig..!:rolleyes:
Ingen tenner her enda ;) Men ja, det er vanlig med litt reaksjon ved tannfrembrudd :) Før trodde man at barna fikk feber forårsaket av tenner. Men det er faktisk det at immunforsvaret blir litt svekket ved tannfrembrudd, og at de derfor drar lettere på seg forkjølelse og feber..
 
Er som nevnt over ja, feber kommer ofte ikke av tannfrembrudd alene, men gommene myknes ved forhøyet temperatur og da kommer tennene lettere igjennom, derfor går de ofte litt hånd i hånd ☺️ Tenkte det var litt fin info, fordi jeg visste heller ikke det med storesøster ☺️

Lille her er 6 mnd, og har to hvite spisser som har begynt å presse seg frem nedi. Merker ikke annet enn at hun er febrilsk på tygging og er mer utålmodig ☺️ Og at det gjør vondt når hun biter på fingrene mine.
 
Ingen av mine har noen gang hatt feber i forbindelse med tannfrembrudd eller omvendt, men jeg har også hørt at det egentlig er at tennene bryter lettere gjennom hvis ungen har feber. De 2 eldste fikk sine første ved 7 mnd. Tredjemann ved 5 mnd, og Sandra har foreløpig ikke fått 6,5 mnd.
 
Hehe ja, litt tidlig:) Okei greit å vite! Leste litt om det. Hun har ikke symptomer på at det skulle være noe annet, ringte også legevakt for å sjekke da det har vært feber siden onsdag, de sa på tlf at det er vanlig at de små har feber innimellom og kan vare noen uker også:eek:
men kan de små ha feber helt til tennene kommer gjennom?
 
Hehe ja, litt tidlig:) Okei greit å vite! Leste litt om det. Hun har ikke symptomer på at det skulle være noe annet, ringte også legevakt for å sjekke da det har vært feber siden onsdag, de sa på tlf at det er vanlig at de små har feber innimellom og kan vare noen uker også:eek:
men kan de små ha feber helt til tennene kommer gjennom?
Det er ikke på grunn av tennene feberen kommer. Feberen kan være hva som helst av bakterier/ virus. Hvis det er tenner som ligger klare til å bryte igjennom, så skjer det lettere om de tilfeldigvis har feber.
 
Back
Topp